We hebben 3 haflingers waarvan 2 volwassen merries en 1 jaarling. De eene volwassen merrie klikt het super mee en is lekker rustig kan ik alles mee... de jaarling is ook leuk beestje, maar met de 3e klikt het niet.
Ze is een 4 jarige haflingermerrie die bereden is, maar wel een merrie met pit.
Ik rij liever op een iets ervarender en makkelijker paardje dan een pittige ook al rijd ze zeer lekker.
Maar wat is ze ongeveer waard? Wat info over haar:
- 4 jaar
- 1,42m
- Drachtig van Nobleman (Half april uitgerekend)
- Bereden
- Verkeersmak
- Trailermak (loopt er zo in en uit)
Karakter:
Erg lieve merrie die niet bijt of trapt. Houd van aandacht.
Ze is superbraaf en leuk om buiten te rijden, moet niet te veel been aangeven kan wel, maar niet plotseling opeens ze luister zo ook wel met je stem.
In de bak is ze nog niet echt ervaren. Ze kan leuk draven, stappen galloperen, volte rijden, wat andere figuren, maar er is meer recreatief mee gereden. Ze is dan ook nog niet echt aan beenwerk gewend.
Het is en blijft een pittige merrie ze is ook nog aan het puberen. Ze wil graag lopen en het liefst op een wat vlotter tempo, maar ze zal nooit vervelend zijn dat ze je eraf wil werken.
Stilstaan vind ze soms ook nog moeilijk vooral als het langer is, maar dat gaat ook al stukken beter. Ze wil gewoon graag lopen.
Ze is verder nog niet voor de kar geprobeerd, maar ik denk dat ze dat prachtig zal vinden. Ze is verder niet moeilijk met nieuwe dingen.
De reden van verkoop:
Ik rijd toch liever zelf op een heel rustig paardje wat iets ervarender is vooral in de bak en betuigd is. Het klikt verder niet zo...
Ze heeft verder al 1 veulen gehad wat een zeer mooi merrieveulen was van Notaris. Zij zelf is van Steinfurst heeft papieren etc.
Nu dus drachting van Nobleman.
Ze word ook super makkelijk drachtig. Geeft mooie veulens dus leuk voor de fok.
Dit is haar:
(Sorry voor de grote hoeveelheid foto's, maar zo kun je haar het beste beoordelen)

Dit is haar eene veulen die nu dit jaar 2 word:

Wat denken jullie dat ze waard is als ze drachtig is en wat als ze NIET drachtig meer is?