aankoop paard contant??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laukjefreak

aankoop paard contant??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 12:56

oke ik heb nog een vraag!
mijn verzorgpony is contant betaalt door de nieuwe eigenaar. ik moet op wedstrijd eigenlijk een lease contract hebben maar nu zij de eigenaar dat ik haar (het paard) op mocht geven als mijn eigen paard! nu vraag ik mij alleen af kan iemand dit ooit naar kijken?
en hoe zit dat met die paarden paspoorten? hoe werkt het om je paard over te zetten op de naam van de nieuwe eigenaar?? en hoeveel zou dit evt kosten? en waar moet dit gebeuren?

TeamSpirit

Re: aankoop paard contant??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:10

je moet inderdaad een paard overzetten op je naam
dit kostte bij de new forest stamboek rond de 30 euro

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 13:35

ja maar ik bedoel niet het stamboek! ik bedoel het paspoort dta verplicht is! Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:38

Ik begrijp je niet helemaal

je hebt het over wedstrijdeb?
Bedoel je hier mee de startkaart en coupons?

En je hebt het over een paspoort?
dat is het boekje dat een paard krijgt bij de chip.

2 flink verschillende dingen Lachen

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 15:04

runningkawa schreef:
Ik begrijp je niet helemaal

je hebt het over wedstrijden?
Bedoel je hier mee de startkaart en coupons?

ik rij western en op deze wedstrijden moet je of een eigenpaard hebben op jou naam of een lease contract, ik rijd wedstrijden met mijn vz pony, de eigenaarresse wil niet beginnen aan het lease contract omdat ze dit te veel gedoe vind, zij heeft dus liever dat iik gewoon zeg dta het mijn paard is.

runningkawa schreef:
En je hebt het over een paspoort?
dat is het boekje dat een paard krijgt bij de chip.

2 flink verschillende dingen Lachen

het paspoort moet je als bewijs stuk op de wedstrijden laten zien, en ik vraag me nu af of je daar niet als rechtmatige eigenaar op moet staan? of dat alleen de eerste eigenaar er op moet staan! want bij mijn vz pony staat de oude eigenaar nog in het boekje en nu vraag ik me af of dat niet veranderd moet worden!

is het nu wel duidlijk?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:12

Dat is duidelijk Lachen

Een paard waarbij je geen papier hebt en die dus ook niet kunt laten zien, kun je als eigen paard opgeven bij een wedstrijd. Niemand die dit kan controleren. Wat betreft de paardenpaspoort, daar kun je zelf inschrijven wie de nieuwe eigenaar is, dus een betrouwbaar document is het niet, als het om het bepalen van de huidige eigenaar gaat. Chips lezen ze niet uit op wedstrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:14

ja nu is het wel duidelijk Lachen

Ik rij namelijk geen western en daar gaat het idd anders als bij bijv een dresuurwedstrijd van de KNHS

Misschien kun je vragen aan een mod. of dit topic verplaatst mag worden naar western.
Daar weten ze er vast wel antoord op Lachen

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 15:25

XoNo schreef:
Dat is duidelijk Lachen

Een paard waarbij je geen papier hebt en die dus ook niet kunt laten zien, kun je als eigen paard opgeven bij een wedstrijd. Niemand die dit kan controleren. Wat betreft de paardenpaspoort, daar kun je zelf inschrijven wie de nieuwe eigenaar is, dus een betrouwbaar document is het niet, als het om het bepalen van de huidige eigenaar gaat. Chips lezen ze niet uit op wedstrijden.

heb ik nog een vraagje aan jou xono!
dus als ik laukje op zou geven als mijn paard (laukje is een fjord met stamboek papier) welke papieren bedoel jij dan??? tja ik ben erg blond Blond bedoel je stamboek papier ??

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 16:03

XoNo schreef:
Dat is duidelijk Lachen
Wat betreft de paardenpaspoort, daar kun je zelf inschrijven wie de nieuwe eigenaar is, dus een betrouwbaar document is het niet, als het om het bepalen van de huidige eigenaar gaat. Chips lezen ze niet uit op wedstrijden.

Niet waar.... je mag zelf geen wijzigingen aanbrengen in het paspoort. Alle wijzigingen aangebracht door bevoegde personen worden voorzien van naam instantie en/of stempel.
Daarbij is het paspoort geen juridisch bewijs van eigendom.
En wordt er in het paspoort (bij mij in geen enkele) vermeld dat ik de eigenaar ben.
De wedstrijdorganiserende instantie (bij engels rijden de KNHS of gemachtigde) kan echter wel in het paspoort vermelden dat jij de eigenaar bent, incl. stempels etc. Het heeft alleen geen rechtsgeldigheid en vraag me dan de meerwaarde af van die vermelding voor die wedstrijden Haha!