De Barnhoeve in Noordwijk, bestaat die nog?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoT

De Barnhoeve in Noordwijk, bestaat die nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 13:41

Een jaar of twee / drie geleden heb ik een buitenrit bij stal De Barnhoeve in Noordwijk gemaakt. Is me toen prima bevallen en ik wilde daar nu weer een ritje boeken, met een groepje vriendinnen. Echter, ik heb het nummer niet meer. Het nummer wat ik via een zoekopdracht bij Google tegenkom (071-3612195, op diverse pagina's) blijkt niet te bestaan (krijg zo'n leuk pieptoontje). Zoek ik op telefoongids.nl, dan kan de zoekmachine 'm niet vinden.

Dus vandaar mijn vraag, weet iemand of de Barnhoeve nog bestaat en zo ja, weet je dan ook een telefoonnummer? Alvast bedankt!

vicky

Re: De Barnhoeve in Noordwijk, bestaat die nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:53

zover ik weet bestaat het nog wel hoor.
ik heb ook nog even gezocht maar kan ook alleen het nummer vinden wat jij zegt.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 14:01

Ik heb net nog even met de informatielijn van de KPN gebeld (8008) en die konden ook niets vinden. Op het adres van de Barnhoeve stond ook geen aansluiting meer. Nu staat me wel bij dat dat meisje / die vrouw die over de stal ging, via een 06-nummer te bereiken was. Maar dat heb ik dus niet meer. Iemand???

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 10:15

Iemand nog?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 10:52

pvieuw als het goed is bestaat die nog , tenminste
de week voor dat ik verhuiste deze kant op nog wel

maar anders ga je toch bij meeuwenoord (zit direct aan het strand/duin)
miss ook een ideetje

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 12:02

nickyu schreef:

miss ook een ideetje

Ik heb er inmiddels nog een mailtje naar het VVV van Noordwijk tegenaan gegooid, wie weet komt daar wat uit.

Dat Meeuwenoord, klinkt op zich goed, bedankt voor de tip. Kan je er wat meer over vertellen wellicht, hoe zijn de paarden, hoe is de begeleiding, hoe groot zijn de groepen over het algemeen, is het het strand op en racen maar of is een wat rustiger ritje ook mogelijk? We kunnen overigens allemaal rijden hoor, en een galopje stellen we best op prijs, maar lekker ontspannen langs de zee hobbelen vinden we ook wel erg prettig.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 15:03

JoT schreef:
nickyu schreef:

miss ook een ideetje

Ik heb er inmiddels nog een mailtje naar het VVV van Noordwijk tegenaan gegooid, wie weet komt daar wat uit.

Dat Meeuwenoord, klinkt op zich goed, bedankt voor de tip. Kan je er wat meer over vertellen wellicht, hoe zijn de paarden, hoe is de begeleiding, hoe groot zijn de groepen over het algemeen, is het het strand op en racen maar of is een wat rustiger ritje ook mogelijk? We kunnen overigens allemaal rijden hoor, en een galopje stellen we best op prijs, maar lekker ontspannen langs de zee hobbelen vinden we ook wel erg prettig.

als beginner kan je daar zelfs een ritje maken , word je desnoods gewoon aangelijnd

rustige duin/bos rit en ook strand , indien duin bevroren -> strand en indien duin te zwaar weinig duin veel strand

inprincipe word er RUSTIG gereden , drafje op het strand en indien ervaren ruiters galopje evt word groepje op het strand gedeeld

als je alleen met je vriendinnen wil rijden kan dat (onder begeleiding dus ! moet je het wel eventjes melden

in de regel hebben ze brave paarden , zijn daar maneges in de buurt die minder brave paarden hebben zeg maar

als je een race(cowboy/kermis) rit wil , kun je beter naar een ander uitwijken Haha!

ze zijn iig allemaal in goede conditie (moet ook wel in de zomer rijden ze soms 6 uur per dag en in het duin is dat echt aanpoten hoor!)

ze hebben vaste begeleiding en soms met erg grote drukte
rijden er ook "anderen"mee als extra ,

maar inprincipe de vaste begeleiding die de paarden allemaal kent

ze zitten aan het eind vd boulevard direct in het duin , dus je komt ook geen weg ed tegen

bel ze maar ze kunnen je alles vertellen ,

(ze hebben vorig jaar(of was het alweer het jaar daarvoor??)
alle stallen aangepast en de bar compleet gerenoveerd

het is er wel erg netjes opgeworden

zo weet je zo genoeg??

gr nickje

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 16:19

Ja! OK dan! Hartstikke bedankt voor de tip, dit is zo ongeveer wel waar ik naar zoek. Ik ga ze vanavond even bellen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 16:50

Volgens mij bestaat Barnhoorn in Noordwijk nog wel, maar zijn ze van naam veranderd.

PB anders Jeanie even, die heeft daar jaren gereden.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 17:59

Bedankt voor de tip Apple, ik heb Jeanie inmiddels een berichtje gestuurd. Maar jij hebt het over de Barnhoorn en ik over de Barnhoeve, bedoelen we wel hetzelfde? Als de stal van naam is veranderd zou dat inderdaad kunnen verklaren waarom ik er geen informatie over kan vinden. Hmmm, het is wel een heel gezoek, ben wel benieuwd naar de uitkomst eigenlijk Lachen

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:02

Wat ik weet dat nu Carmen de stal heeft overgenomen, Carmen moet je denk ik wel kennen.Ze zijn aan het verbouwen geweest en hebben nu minder paarden.Carmen kan er niet van leven zeg maar en is het nu een hobbystal.Vreemd dat het telefoonnummer niet meer bestaat,helaas heb ik niet een nieuw nummer.Als het niet onder manege Barnhoeve staat mischien dan wel onder fam Barnhoorn in de schoolstraat in Noordwijk.Dan heb je het nr van Mw Barnhoorn en als het goed is woont ze daar nog.Succes want ik heb er echt met veel plezier jaren gereden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:22

Naar mijn weten bestaat 'ie ook nog wel, maar zeker weten doe ik het niet...

Ik dacht dat ik er afgelopen zomer nog wel eens groepen van tegen kwam in 't duin.

Voor een buitenrit hier in de duinen of op het strand kun je ook terecht bij manege Bakker en manege Smit aan de Schulpweg en manege Langeveld aan de Langervelderweg.

Succes!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 00:18

Bedankt Jeanie, voor je antwoord. Carmen ken ik inderdaad, met haar heb ik toen contact gehad.

Ik heb bij de KPN al nagevraagd of er nog een telefoonnummer verbonden is aan het adres van de Barnhoeve, aan de Schoolstraat en daar bleek geen verbinding meer te zijn. Ik zal de familie Barnhoorn eens proberen, bedankt voor de tip.

Nouvel, jij ook bedankt voor de tip. Langeveld ken ik wel, daar heb ik een aantal buitenritten gemaakt, tot het een keer flink fout ging. Manege Smit, daar ben ik nog nooit geweest, die gaat op de te-doen-lijst. Ik denk echter dat als het niets wordt met de Barnhoeve, ik deze keer Meeuwenoord eens uit ga proberen, klinkt wel interessant.

Bedankt iedereen, voor het meedenken!

ZwarteKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 17:26

Voor zover ik weet bestaat de Barnhoeve nog wel, maar in flink 'afgeslankte' vorm en heet het nu de 'Carmenhoeve' of iets vergelijkbaars. Pling
Het oude stalgebouw is weg en de paarden staan nu in het 'schuurtje' waar Carmen's vader ook de duiven houdt. Reden voor alle verandering is dat Carmen's moeder geen zin meer had in de paarden en Carmen doet het nu strikt als hobby.
Het schuurtje is verbouwd en er zijn nu 5 of 6 ruime paardenboxen. Ze heeft alleen Giny, Goldbeater, Scepter, Rivaldi en Swift (SUPERPAARD!!!) nog, maar inmiddels kan er ook alweer een en andere zijn veranderd. Ik ben er ook al een tijdje niet meer geweest, helaas... Moet er gauw maar weer eens van komen! Vingers aflikken
Het tel. nr. heb ik zo gauw even niet, maar stuur me aub een pb'tje dan zoek ik het even voor je op.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:25

Hoi JoT : ik kan je hier een boel over vertellen. Manege Barnhoeve bestaat nog steeds, 100% zeker want ik ben er pas nog langs geweerst. ze hebben een stuk of 10 paarden en maken buitenritten, de boel is pas verbouwd en ze hebben nu mooie boxen. en over Meeuwenoord weet ik helemaal een boel, want daar sta ik nl. zelf met mijn haflingertje Max !!!! als je hem ff wilt zien, hij staat in de buitenstallen naast Passoa en Nobody... ik weet niet of je al hebt gereden bij Meeuwenoord of wanneer je weer gaat, maar pb me dan ff mss zien we elkaar dan !! wat ik je kan vertellen is dat onze manege voor iedereen wat wils heeft. Rustige paarden, felle paarden, paarden waar je echt op moet werken... je kan ook je voorkeur geven en ze houden daar vaak ook wel rekening mee. Het zijn allemaal grote paarden (KWPN) en 1 grote Tinker en 1 kleine Tinker (pony). Alles draait er om veiligheid, caps en zweepjes zijn gratis te leen, goed tuig en alles wordt gecontroleerd met opstappen. aangesingeld, beugels op maat, noem maar op. Je wordt ook niet zomaar op een of andedr paard gezet, ze vragen hoeveel ervaring je hebt en dan kiezen ze een paardje voor je uit. er zijn ritten van 1 en 2 uur, de 1-uursirt is geloof ik €15,- en dan is een niet heel groot stuk strand en wat duin, geen bos. 2-uursrit is heel uitgebreid, je gaat eerst een stukje door t duin, dan ong. halfuur over t strand en dan nog ong. anderhalf uur door t bos en duin. de 2-uursrit kost geloof ik €30,-. Als je interesse hebt kun je me altijd ff pb-en voor t telefoonnr. enne, als je al bent geweest, op wie zat je en hoe vond je t ?

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 23:07

Hoi Maxielover, sorry voor de late reactie, was eventjes druk. De rit bij Barnhoeve heeft nog niet plaatsgevonden, maar dat gaan zeker binnenkort nog wel een keertje gebeuren, ik heb er echt zin in. Ik heb het telefoonnummer inmiddels ook, via 'Marlet. Leuk om te lezen dat jij er ook goede ervaringen mee hebt.

Inmiddels zijn we wel bij Meeuwenoord geweest (poosje geleden al) en ook dat beviel wel. Geen gerace inderdaad, integendeel, de rit had zelfs voor mij wel iets meer tempo mogen hebben. De paarden waren op zich leuk, volgens mij had ik het tinkerbeest mee. Weet ik eigenlijk wel zeker. Was een leuk paard, lekker braaf, maar wel voorwaarts genoeg, precies waar ik van hou bij een buitenritje Knipoog Eén van mijn vriendinnen had jammer genoeg toch een beetje een drammer mee, hoewel ze specifiek om een braaf, makkelijk paard had gevraagd. Ook vanwege rugklachten. Op zich een braaf paard hoor, maar hij (zij?) wilde net even een tikje harder dan de rest. Verder was één van de meiden mee op een paard dat geen manegepaard was, een hafje om precies te zijn. Die mocht af en toe mee met de buitenritten. Ze heeft het super gevonden, die heeft de hele rit met een big smile op d'r gezicht gezeten. Het weer werkte ook perfect mee, alleen op het laatst wat regen. Er werd inderdaad goed voor je gezorgd, een paar meiden renden heen en weer om beugels te verstellen en tijdens de rit werd er goed op je gelet. We hadden een jonge meid mee, maar wel één die betrouwbaar overkwam. Haar paard was alleen een beetje een druktemaker, gelukkig reageerden de anderen hier niet op. En ze zat erop alsof ze aan het zadel vastgeplakt zat Haha! .

Jullie zitten wel perfect daar zeg, je loopt vanaf het terrein meteen de duinen in, ideaal!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 23:10

Oei, dit is eigenlijk wel een oud topic, sorry mod-in-kwestie...

Troeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 23:13

Ik zie hier mensen met ervaringen met manege Langeveld.
Kunnen jullie daar wat meer over vertellen?
Wij staan daar vlakbij op de camping en dan wil ik wel een paar buitenritjes maken natuurlijk, of een paard leasen.
De andere maneges ken ik wel, maar Langeveld is gewoon lekker dichtbij.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 23:21

Oud topic of niet, ik reageer gewoon maar even. Ik ben zelf ook diverse malen bij Langeveld geweest. Ging de eerste keren goed. Toen had ik een keer een heel onrustig paard, dat op het strand elke keer uit de groep probeerde te komen en probeerde er vandoor te gaan. Werd toen wel goed aangepakt, we werden aangelijnd aan het paard van de gids (en toen was ie de braafheid zelve natuurlijk). Inmiddels kom ik er niet meer, vanwege een erg nare ervaring daar met een gids die ze hopelijk daarna nooit meer hebben gebruikt. Wat ik me meen te herinneren is dat de paarden over het algemeen wel leuk en goed verzorgd waren, dat de groep met buitenritten niet zo groot waren en je moest een stukje langs de weg voordat je in de duinen zat. Maar dan heb ik het wel over een jaar of drie / vier geleden, ik heb geen idee hoe het er nu is.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 15:52

Jeetje de Barnhoeve bestaat nog steeds, wat leuk, en Carmen die ken ik volgens mij nog wel van vroeger, die reed daar toendertijd al voorop...
Mijn vriendin van toen reed daar ook vaak en dat was weer een vriendin/kennis? van die Carmen die ik dan nog herken... Leuk joh.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 21:22

haai !! ook met manege langeveld heb ik ervaring. ik heb er vroeger nl. 4 jaar gereden voordat ik me eigen paardje had. tis wel een leuke en goed verzorgde manege, erg leuk om es een rit te maken. idd is het een nadeel dat je eerst langs de weg moet (waar ook tractors langs komen en een aantal paarden zijn daar bang van, maken dus meteen rechtsomkeert naar huis, met of zonder ruiter) tegen de tijd dat je op t strand zit is er alweer ong. een uur voorbij en dan wil je ook wel ff een stukkie strand doen en dan moet je ook nog terug... dus je moet altijd 2 uur doen wil je naar t strand.... wat wel lekker is dat het een betrouwbare manege is met goeie begeleiding, geen gesjees en de verzorging van de paarden staat voorop. das ook precies zo bij Manege Meeuwenoord. eerst de paarden en de stallen, dan de rest. zo hoort t ook !!

over die paarden : Had jij die grote tinker bij je, JoT? das Karbo, nl. die vandaag ff me grote teen tot moes heeft gestampt !!!!! dat drukke paard waar je vriendin op zat was denk ik Nadine (vosmerrie met een bles) of Kim, een fijn bruintje met een witte vlek op haar neus. Die is trouwens weg. Die haf zal Wilco wel geweest zijn. Ik weet niet of je nog bij de buitenstallen had gekeken, maar in de lange rij stallen buiten in t midden ong. staat een Haflinger, en das Max. das mijn paardje !!! dusse, als je de volgende keer weer gaat kom je me wel ff bewonderen he !!! haha

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 21:40

Ja, Karbo dat was 'm, ik vond het zo'n aparte naam. Leuk Tinkerbeest, absoluut, die wil ik volgende keer ook wel weer mee hebben. En Wilco klinkt me ook bekend in de oren, de andere twee namen helaas niet. De volgende keer dat ik er ben, zal ik eens om de hoek gluren, naar jouw Haf Lachen

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:28

haha, ik zal ff vertellen waarom Karbo zo heet. Vroeger stond ze (ja, tis een merrie, geen ruin wat iedereen denkt !! Knipoog ) bij een andere tinker in de wei, en die heette Nade. Dat hadden ze expres zo gedaan, want samen is Karbo en Nade : karbonade !! Ach ja, ze is gewoon lekker rond en dat hoort nou eenmaal bij een tinkie Clown . en als je vriendin niet op Nadine of Kim zat, zou t mss ook wel Kumieka geweest kunnen zijn... das een donkerbruine merrie met een bles, ze moet meestal achteraan lopen omdat ze slaat naar andere paarden }> . is die t mss geweest ? weet je al wanneer je weer komt eigenlijk ?

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:59

Ik was altijd in de veronderstelling dat die manege die jullie bedoelde manege Barnhoorn heette!! Maar goed heb er zelf nog nooit gereden, kwam er wel vaak langs als ik met de paarden ging rijden naar het strand...

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 23:12

Maxielover schreef:
haha, ik zal ff vertellen waarom Karbo zo heet. Vroeger stond ze (ja, tis een merrie, geen ruin wat iedereen denkt !! Knipoog ) bij een andere tinker in de wei, en die heette Nade. Dat hadden ze expres zo gedaan, want samen is Karbo en Nade : karbonade !! Ach ja, ze is gewoon lekker rond en dat hoort nou eenmaal bij een tinkie Clown . en als je vriendin niet op Nadine of Kim zat, zou t mss ook wel Kumieka geweest kunnen zijn... das een donkerbruine merrie met een bles, ze moet meestal achteraan lopen omdat ze slaat naar andere paarden }> . is die t mss geweest ? weet je al wanneer je weer komt eigenlijk ?

Hihihi, grappig om te weten, arme Karbo en Nade... Wat die drammer betreft, ik zal het eens vragen aan de desbetreffende vriendin, ik weet heet echt niet meer. Diegene die slaat, die werd door een andere vriendin gereden, die was dus veroordeeld tot achteraan meehobbelen (terwijl het eigenlijk meer een voorop-rijder is). En wanneer ik weer een keertje kom? Vast binnenkort nog wel een keer, maar ik ga eerst de Veluwe op en daarna wil ik eigenlijk wel weer een keer bij de Barnhoeve rijden. Plannen zat dus! Als ik weer een keertje naar de Meeunwehoeve kom, laat ik het wel even weten ok?