Als je aanspoort gaat hij maar 1 kant op, en dat is achteruit...Zoals vandaag:
We gaan richting bak, en zo'n 50 meter van de bak is de wei. Vriendje shet staat in de wei, maar Amo moet eerst even werken
Vol goede moed gaan we rijdend richting bak, oortjes naar voren, lekker stappend. Maar dan komt het, meneer wil niet verder. Oortjes nog steeds naar voren, maar verder lopen deed hij dus niet. Ik: benen aangesloten, teugels erbij, zweepje, en hup paard, lopen jij.
Paard: haha, dacht jij dat baasje
Ik ga dus mooi niet, punt.Ik: Dat dacht jij maar, lopen!
Paard: Pff...ik wil naar de wei!
Ik (raakt al geïrriteerd): paard stel je niet aan en loop eens door!
Paard: Ja dag!
Ik (boos): Lopen! *geeft paard een schop*
Paard (geïrriteerd): Ga nou weg mens
(verzet geen stap)Ik (steeds bozer): en nou ga jij lopen! (vriendelijke tik met de zweep }> )
Paard: Jij wil dat ik loop? Ik loop!
Ik: Ja, maar niet achteruit
(wordt nu echt boos) Kan je niet normaal lopen!Zo gaat dat elke keer, als hij geen zin meer heeft gaat hij gewoonweg achetruit lopen, je kan aansporen of meppen wat je wil, paard loopt er alleen maar harder achteruit van. Je kan er te paard weinig tegen beginnen, alleen maar afwachten tot hij het achteruit lopen zat is en besluit weer een stukje vooruit te gaan.
Maar ik wordt er gek van! Hij flikt dit elke keer, laatst lagen we in het bos bijna in de sloot omdat meneer besloot niet naar huis te willen en dan maar achteruit door te lopen. Een sloot kan hem dan niet in de weg liggen, ik kon er net op tijd afspringen om hem tegen te houden. Als je afstijgt en naast hem meeloopt gaat het perfect, je hoeft hem neit eens vast te houden, hij loopt wel mee. Maar zodra ik ben opgestegen en weer verder wil rijden gaat hij weer achteruit lopen. Als er iemand naast ons meeloopt of fietst is er niets aan de hand.
Begrijp het niet verkeerd, het is een schat van een beest, maar dit is voor hem dé manier om ergens niet heen te hoeven. Zelf kan ik al aardig goed met dit probleempje omgaan, en hij doet het bij mij steeds minder omdat hij merkt dat het weinig zin heeft en hij uiteindelijk toch wel moet doen wat ik wil, maar zodra er een vreemde op zit blijft hij et doen. hij bokt niet, stijgert niet, rent niet weg, nee dit paard loopt achteruit *diepe zucht*

Tips of lotgenoten?

Het is puur een manier om onder zijn werk uit te komen en om te laten weten dat hij er dus mooi geen zin in heeft
En als hij doet wat ik wil, wordt hij zeker beloont, maar de volgende keer blijft hij het vrolijk weer doen
maja...misschien kan je dr wat mee