Indalen balletjes wanneer??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gerrie

Indalen balletjes wanneer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 20:25

Bij een shetlander hengstveulen is nog niets te vinden?

Is dat normaal?

Wanneer zouden ze ingedaald moeten zijn?

LisetteD

Re: Indalen balletjes wanneer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 22:06

meestal vlak na de geboorte en anders voor de 10e maand

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 22:16

Het kan ook langer duren, ik ken een shet die op 2,5 jarige leeftijd pas zijn balletjes wilde tonen Haha!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 23:31

Ach jeetje.. geduld is in deze kwestie dus wel gevraagd Haha!

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 08:35

Ik zou je niet te snel zorgen maken hoor, een paard is geen machine, bij de een duurt het gewoon wat langer dan bij de ander. Roger van mij is nu 1,5 en heeft er ook nog maar 1.
Ik heb genoeg verhalen gehoord van paarden waar het wel tot het 2de, 3de jaar duurde.
Zal denk ik ook een beetje liggen aan de mate van "volwassenheid" van hem.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 10:04

Ik ken er een die iedere keer als de DA komt en wil controleren zijn ene overgebleven bal snel intrekt Haha! en dat geintje haalde hij ook al uit tijdens zijn castratie. Zijn 1e bal was er af en zijn 2e had hij snel ingetrokken Haha!

Maar da's wel een goeie vraag. Die ga ik vanavond eens aan onze DA stellen als ie komt voor de inenting. Hercules is nu bijna 10 maand oud Pling

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:09

Het kan inderdaad wel even duren! Het is ook per paard verschillend.

Bij mijn A-welsh pony was destijds al snel (toen hij een paar maand oud was, denk ik) 1 balletje ingedaald. De andere is nooit ingedaald!!
Hij werd erg vervelend (klophengst!!) en zo klein als hij is, bijna onhandelbaar!
Daardoor heeft de DA toen besloten om hem toen te castreren/ opereren! Hij was nog geen 2 jaar oud! Bloos Hij is geheel onder narcose gebracht (pas na 3 spuiten, genoeg voor een groot volwassen paard ging hij plat Haha! )
En is zijn ingedaalde EN niet in gedaalde bal welke gelukkig dicht onder z'n lies zat weggehaald!
Ik weet dus niet ofdat deze ooit uit zichzelf ingedaald zou zijn.... Verward We hebben hem dus vroegtijdig laten 'helpen' en sindsdien is hij superlief!!! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:33

Een van de hengsten hier op stal had er een hele poos maar eentje. Pas afgelopen najaar (ruim 3,5 dus) kwam de 2e erbij. (dus nu gaat ie als 4 jarige alsnog naar de HK Afbeelding )