zie dit topic viewtopic.php?f=15&t=360886&hilit=
Gelukkig heb ik wel nog mijn lieve vriendinnetje Ivy.
Ivy is een NAS merrie van bijna 3 jaar oud.
Waarschijnlijk willen wij op langer termijn toch wel weer een kleine pony erbij.
Maar dit doen we voorlopig nog niet, eerst moet het verdriet om toeter en beetje gesleten zijn.
Wat waarschijnlijk wel een tijd zou duren, maar dit verdriet zou altijd wel een beetje bijblijven denk ik?
Of vinden jullie het gemeen tegenover toeter om een nieuw ponytje te nemen?
Ik heb nu dus 2 opties.
1: Ik kan Ivy laten dekken en dus een veulen laten krijgen.
het minder leuke aan deze optie is:
Dan heb ik 50% kans op weer een hengstje en dan ben ik toch wel weer een beetje angstig voor de castratie.
Maar wat er met toeter is gebeurt dat gebeurt vast niet zo snel een 2e keer.
Dat zal wel heel toevallig zijn, maar je denkt er toch weer aan.
En het leuke aan deze optie is: dat het toch wel leuk is om een veulen (dat je uiteindelijk houd) van je eigen merrie te hebben.
Optie 2:
Ik kan een shetje of NMPRS kopen.
dan kan ik zelf kiezen wat voor 1.
Dus dan kan ik ook een merrie of een ruin kopen.
En dan kan ik ook zelf de kleur kiezen en de leeftijd enzo.
Maar ook aan deze optie zitten nadelen.
je kan het diertje niet meer op je eigen manier opvoeden, want een groot deel van de opvoeding zit er al in tegen de tijd dat het veulen afgespeend word.
en als het een ouder dier is dan zit waarschijnlijk de complete opvoeding er al in en kan je er zelf nog weinig aan veranderen.
Maar het makkelijk aan deze optie is dat je dus zelf kan kiezen en geen angst hoeft te hebben voor castreren.
Ik ben nu toch wel heel ernstig aan het twijfel wat ik zou doen.
Uiteraard wil ik nog niet zo heel snel een andere pony erbij, want ik heb Ivy nog en mijn verdriet is er nog te groot voor.
Maar op den duur.........
Maar als ik Ivy zou laten dekken dan wilde ik het deze zomer laten doen, want dan is ze 4 als het veulen geboren word.
Wat zouden jullie doen als je mij was?
want ik vind het echt zo'n moeilijke beslissing.........