Wie helpt me met het omzetten van voer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse

Wie helpt me met het omzetten van voer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 18:26

Zoals in de titel staat ben ik benieuwd naar de juiste hoeveelheid voer die ik mijn paard moet gaan geven.
Mijn paard kreeg op de oude stal 3x ¾ sportbrok. Overigens ook nog kuil ed. maar dat telt nu even niet mee.
Nu is hij eergisteren verhuisd naar een nieuwe stal, waar een ander soort brok gevoerd wordt, namelijk een 'gewone' basisbrok. Wel een goede overigens, van Pavo.
Ik ben alleen benieuwd hoe ik de hoeveelheid van sportbrok naar basisbrok om moet zetten?

cijsalover

Re: Wie helpt me met het omzetten van voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:19

dat weet ik niet, maar ik weet wel dat je eerst het oude brok moet doen, en dan een beetje nieuw voer erbij doen. ander skan je paardje ziek worden en dat wil je niet!!! Knipoog

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 19:21

Hij is gewoon overgegaan op de nieuwe brok, zonder problemen. Alleen nog niet op de juiste hoeveelheid, vandaar mijn vraag of iemand kan helpen met het omzetten van ¾ sportbrok naar ... basisbrok.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 10:14

Ik wil het eigenlijk zo doorgeven aan de staleigenaar, wie helpt? Haha!

Ik dacht zelf aan 3x 1? Of is dat nog weinig in de verhouding sportbrok die hij eerst kreeg?

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 10:54

ik denk dat voorlopig 3x 1 kilo wel goed is en eventueel zou je nog zelf musli bij kunnen voeren, als hij wat afvalt meer geven als hij aankomt minder geven

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 11:15

Ik denk dat je even op de zakken van beide soorten brokken moet kijken hoeveel voedingsstoffen erin zitten. En dat dan proberen zo goed mogelijk om te zetten.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 12:27

kijk gewoon hoe je paard er op reageerd.vakt ie in of krijgt ie wat minder pit voer je wat bij. De richtlijn op de veorzakken kun je er ook bij pakken als beetje hou vast. Maar het belangrijkste is dat je paard het er goed op doet dus gewoon in de gaten houden.

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 12:42

3x1 lijkt me wel goed om mee te beginnen en dan kijken hoe hij reageert