Castrateur in Zuidholland?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MaryKate

Castrateur in Zuidholland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 17:45

Weet er iemand een castrateur in Zuidholland?
Ik wil 2 hengstjes laten ruinen, maar de enige castrateur die ik op inet kan vinden zit in Friesland, beetje duur geintje.
Eerlijk is eerlijk een castrateur is nu eenmaal veel goedkoper dan de VA, en vaak net zo goed.

piggeljay

Re: Castrateur in Zuidholland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:11

dieren arts bellen !!!!!! wil je een dood paard???????????
nee geen gein, alleen een dieren arts mag castreren en een ieder ander die zich daar voor aanbied is illigaal bezig of hij is een ongeregistreerde dierenarts.
tijdens de castratie wordt het paard onder narcosse gebracht en dat soort medicijnen mag alleen een dierenarts toedienen en in bezit hebben
gaat er iets fout tijdens zo'n castratie ben jij de l.... moet je als nog een dierearts bellen en meestal is de castreur dan spoorloos.
goedkoop is meestal duurkoop .

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 18:13

piggeljay schreef:
dieren arts bellen !!!!!! wil je een dood paard???????????
nee geen gein, alleen een dieren arts mag castreren en een ieder ander die zich daar voor aanbied is illigaal bezig of hij is een ongeregistreerde dierenarts.
tijdens de castratie wordt het paard onder narcosse gebracht en dat soort medicijnen mag alleen een dierenarts toedienen en in bezit hebben
gaat er iets fout tijdens zo'n castratie ben jij de l.... moet je als nog een dierearts bellen en meestal is de castreur dan spoorloos.
goedkoop is meestal duurkoop .

Onzin, er zijn zat geregistreerde castrateurs, en die mogen dat dus ook.
Een vriendin van mij heeft een vaste castrateur, alleen zit die in de kop van noordholland en wil hij niet naar zuidholland komen. En die op internet zit in friesland, ook te ver weg dus.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:55

Neem gewoon je dierenarts! Dan weet je tenminste zeker dat het proffesioneel gebeurd en ze helpen je eerder als er wat fout is gegaan, dan wanneer je zomaar iemand laat komen.

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 18:58

Sjonniej schreef:
Neem gewoon je dierenarts! Dan weet je tenminste zeker dat het proffesioneel gebeurd en ze helpen je eerder als er wat fout is gegaan, dan wanneer je zomaar iemand laat komen.

Ik vraag hier toch niet om? Ik vraag of iemand een castrateur in de regio Zuidholland weet. Verder commentaar dus svp laten, ik zit daar niet op te wachten.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:27

Er zit er hier in de buurt wel één, in Lemele geloof ik, maar da's nou ook niet echt dichtbij.

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:29

Er zit er ook 1 in Ter Aar weet alleen zijn naam niet meer.
Dit is wel een goede, paard is nog niet dood Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:30

MaryKate schreef:
Ik vraag hier toch niet om? Ik vraag of iemand een castrateur in de regio Zuidholland weet. Verder commentaar dus svp laten, ik zit daar niet op te wachten.

Sorry hoor... Ik geef alleen advies.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:50

Dick Boekhout uit Voorschoten. Menig DA verwijst je naar hem door. Ik weet niet of het het nog doet.
Ik heb vroeger toen ik nog in Voorschoten woonde hem veel geholpen. Nog nooit probs meegemaakt.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:03

Adrichem in Montfoort (utrecht)

Dat is wel niet Zuid Holland, maar altijd nog een stuk dichterbij dan Friesland. Haha!

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 21:28

Manon en Phiabink, weten jullie misschien hun telefoonnummers?
Bedankt voor het meedenken!

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 21:28

frappa schreef:
Er zit er ook 1 in Ter Aar weet alleen zijn naam niet meer.
Dit is wel een goede, paard is nog niet dood Haha!

Heb je misschien wel zn telefoonnummer? Clown

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:45

MaryKate schreef:

Ik ben al 7 jaar weg uit Voorschoten. Kijk anders via google of Goudengids. De meest DA's in ZH weten zijn nummer. Ik raad hem aan!!!

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 21:46

PhiaBink schreef:
MaryKate schreef:

Ik ben al 7 jaar weg uit Voorschoten. Kijk anders via google of Goudengids. De meest DA's in ZH weten zijn nummer. Ik raad hem aan!!!

Okay, mocht ik het niet vinden bel ik gewoon een Da in zoetermeer Haha!

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 22:35

ik denk dat een castrateur het nog steeds staand doet.
dit is de veiligste manier van castreren.
de VA's moeten tegenwoordig liggend castreren, dat ik veel risicovoller dan staand castreren.
de meeste VA's doen het daarom nog steeds staand, maar ze zijn niet verzekerd als er wat mis gaat.
ik laat de mijne over 2 maanden ook casteren door mn VA, maar hij gaat het gewoon staand doen (eigen risico), mijn andere paard is vorige jaar ook staand gecastreerd, leeft ook nog steeds.

Ik zou het alsk jou was even na vragen of hij het staand of liggend doet (ivm verzekerd zijn)

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 23:25

Mijn ervaring met een staande castratie is goed. De paarden worden goed verdoofd en staan gewoon voor hun eigen box te pitten. De ingreep is snel gedaan. Er komen geen hechtingen in. Dat is beter om het wondvocht kwijt te raken. Elke dag wat afstappen en afspuiten. Ze krijgen genoeg anti-biotica gespoten en ontstekingen heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik heb wel meegemaakt dat er 1 wel gehecht was door een DA en een mega ontsteking heeft gehad. 3 maanden Utrecht was het gevolg.
Laten castreren voordat er vliegen komen en dat het beestje meteen het land in kan. Dit bevordert het herstel.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 00:19

whoopylover schreef:
dit is de veiligste manier van castreren.
de VA's moeten tegenwoordig liggend castreren, dat ik veel risicovoller dan staand castreren.
de meeste VA's doen het daarom nog steeds staand, maar ze zijn niet verzekerd als er wat mis gaat.

Dit is ook niet waar. De da zijn er juist op tegen om het staand te doen omdat dit juist veel risicovoller is voor paard en da.

Ik heb verschillende da gebeld voor advies en stuk voor stuk raadde ze het aan om hem naar de da zelf te brengen.

Ik heb bij mijn paard 140 euro betaald en staand thuis castreren was bijna even duur. Ik heb hem smorgens gebracht en kon hem smiddags weer ophalen. Ik betaal liever een paar euro meer en dat het goed gebeurt als dat mijn paard de kans loopt iets op te lopen door bijv een castrateur (heb ik ook al erg veel ervaringen over gehoort en als ik eerlijk ben geen goede!)

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 09:11

Citaat:
Dit is ook niet waar. De da zijn er juist op tegen om het staand te doen omdat dit juist veel risicovoller is voor paard en da.

mijn VA zei dat liggend juist risicovoller was, omdat er dan meer druk op de "darmen" komt en dan is de kans groter dat ze eruit zouden komen bij een "buikscheur", en dat is fataal. Whoopy werd gewoon vastgebonden zodat hij niet kon slaan, ik denk dat het voor de VA's even risicovol is.
Ik zag laatst ook op tv dat ze met 3 man op zo'n pony moesten gaan liggen omdat hij liggend gecastreerd werd, dat lijkt me niet goed voor zn ingewanden als hij al verdoofd is.
Dat is wat hij zei...ik heb zelf goede ervaringen met staand, dus ik laat het gewoon staand doen.

Laten we het hierbij houden, dit is wat mijn VA zei Lachen (ieder z'n eigen mening)

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 12:07

Manon schreef:

Dat is wel niet Zuid Holland, maar altijd nog een stuk dichterbij dan Friesland. Haha!

Montfoort is lekker dichtbij Gouda. Is ongeveer 20 min rijden.

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 12:40

Svdh schreef:
Manon schreef:

Montfoort is lekker dichtbij Gouda. Is ongeveer 20 min rijden.

Inderdaad, dr staat 1 adrichem in montfoort in het telefoonboek, maar die was net niet te bereiken, probeer het vanavond wel weer Lachen

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 17:29

Ja, dat is hem. Knipoog
Hij woont geloof ik op Heeswijk.

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 08:10

PhiaBink schreef:
Dick Boekhout uit Voorschoten. Menig DA verwijst je naar hem door. Ik weet niet of het het nog doet.
Ik heb vroeger toen ik nog in Voorschoten woonde hem veel geholpen. Nog nooit probs meegemaakt

Ja deze bedoelde ik woont nu in Ter Aar. Super man, heeft mijn paardje ook gecastreerd. Het word netjes gedaan en geeft alle uitleg, ook zit er bij in dat hij nog een x langskomt om te kijken hoe het gaat (kosteloos) en mocht hem ook altijd bellen.
Ik heb echt goede ervaringen met deze man.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 09:39

frappa schreef:
PhiaBink schreef:
Ik heb vroeger toen ik nog in Voorschoten woonde hem veel geholpen. Nog nooit probs meegemaakt

Ja deze bedoelde ik woont nu in Ter Aar. Super man, heeft mijn paardje ook gecastreerd. Het word netjes gedaan en geeft alle uitleg, ook zit er bij in dat hij nog een x langskomt om te kijken hoe het gaat (kosteloos) en mocht hem ook altijd bellen.
Ik heb echt goede ervaringen met deze man.

Ik heb Dick een aantal keren geholpen met castreren. De paarden hebben er niks van, nou ja Haha! . Hij komt altijd 's avonds of de volgende morgen vroeg terug voor controle. Hij doet niet anders eigenlijk dan castreren en dikbilkoeien verlossen. Menig DA zegt, Bel boekhout maar op.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 11:55

Onze dierenarts doet het dus niet meer staand. Hij zegt dat ie zelf een keer zo'n vreselijke klap heeft gekregen van een paard wat ondanks de verdoving toch nog uithaalde, dat hij bijna zelf mee gecastreerd werd Tong uitsteken