Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
piggeljay schreef:dat kan alleen een dierenarts voor je opzoeken, en ze staan geregistreert bij je rassenvereniging, maar een vreemde kan niet bij deze informatie komen.
ze mogen ook niet op een site worden geregistreerd.
jeanke schreef:Inderdaad het probleem waar ik ook mee sukkel.
Een klant van mij heeft een paard gekocht, het registratiebewijs is verloren geraakt, op de zoekmachines die ik gebruikt heb is de chip niet geregistreerd.
Heb een mail gestuurd naar het KWPN maar nog altijd geen antwoord gekregen
Gerrie schreef:hoe kun je het chipnummer weten als het registratiebewijs zoek is geraakt??!
Zo zie je maar weer dat chipregistratie niet zo makkelijk te traceren is als onze bonden wel doen laten geloven Boos!
Alane schreef:Gerrie schreef:hoe kun je het chipnummer weten als het registratiebewijs zoek is geraakt??!
Zo zie je maar weer dat chipregistratie niet zo makkelijk te traceren is als onze bonden wel doen laten geloven Boos!
Even met een reader over de hals en je hebt het chipnummer, met een dna code is jhet net even anders, geen registratiebewijs is niet het DNA nummer kunnen weten.....
Alane schreef:Als je het chipnummer niet in het paspoort staat is het nummer niet geregistreerd als horende bij dat paard.
Het simpelste is een (bevoegde) DA erbij te halen die de chip te laten lezen, laten controleren of paspoort en paard bij elkaar horen en die kan dan een formulier invullen zodat de chip geregistreerd kan worden...
* toevoeging: *
Wat ik wel opmerkelijk vind is dat er geen sticker in het paspoort staat...
Als het paard gechipt is volgens de gangbare methode dan wordt er terplekke al een sticker in het paspoort geplakt... Dan wordt het paspoort met het formulier opgestuurd naar de paspoortuitgevende instantie, in dit geval de KWPN... (dit was vorig jaar nog zo)
De nieuwe methode is: wordt ter plekke afgestempeld en dan wordt er een formulier opgestuurd naar de paspoortuitgevende instantie.
Enige verklaarbare zou zijn dat het paard gechipt is door niet bevoegd DA (= mag niet chippen) Dan is er ook nooit een formulier afgegeven.