Chpnummer opzoeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jeanke

Chpnummer opzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 17:04

Op welke site kan je in Nederland opzoek op wiens naam een paard geregistreerd staat aan de hand van het chipnummer?

Anoniem

Re: Chpnummer opzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 17:49

Ik heb daar laatst ook op een site gekeken, weet ff niet meer welke, waar je kon opzoeken op welke naam het paard staat. Alleen toen ik het chipnummer van mijn beide ponies invoerde, stond er gewoon dat ze niet bestonden.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 17:59

http://www.horse-passport.nl/

Op de site zou het mogelijk moeten zijn/worden om te kijken van wie welk paard is.

De site is alleen nog (steeds) in aanbouw.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:02

dat kan alleen een dierenarts voor je opzoeken, en ze staan geregistreert bij je rassenvereniging, maar een vreemde kan niet bij deze informatie komen.
ze mogen ook niet op een site worden geregistreerd.

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 18:04

Inderdaad het probleem waar ik ook mee sukkel.
Een klant van mij heeft een paard gekocht, het registratiebewijs is verloren geraakt, op de zoekmachines die ik gebruikt heb is de chip niet geregistreerd.
Heb een mail gestuurd naar het KWPN maar nog altijd geen antwoord gekregen

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 18:06

piggeljay schreef:
dat kan alleen een dierenarts voor je opzoeken, en ze staan geregistreert bij je rassenvereniging, maar een vreemde kan niet bij deze informatie komen.
ze mogen ook niet op een site worden geregistreerd.

1) Ik ben dierenarts (wel in België)
2) wat voor nut heeft het om paarden te registreren als je via de chipnummer geen info kan opvragen over het dier ( of het gestolen is ofzo
Daarbij in belgië kan je via de chip en een database opzoeken van welke eigenaar een dier is en daar gaat het toch om.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:57

Ik weet wel dat je een paard ook kan registreren bij:www.databankgezelschapsdieren.nl

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:27

Je kan natuurlijk de chip uitgevende instantie mailen/bellen
Die kunnen je vertellen welke instantie die chip gebruikt heeft.
En via die instantie kom je erachter welk paard het is.

In NL kun je er bijna vanuit gaan (duurt nog maar even eer het zeker is) dat wanneer een gechipt paard geen paspoort heeft dat het een verzekeringsovername is die bestemt zou zijn voor een enkeltje wintersport cq slacht. Of een gestolen paard.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:22

jeanke schreef:
Inderdaad het probleem waar ik ook mee sukkel.
Een klant van mij heeft een paard gekocht, het registratiebewijs is verloren geraakt, op de zoekmachines die ik gebruikt heb is de chip niet geregistreerd.
Heb een mail gestuurd naar het KWPN maar nog altijd geen antwoord gekregen

hoe kun je het chipnummer weten als het registratiebewijs zoek is geraakt??!

Zo zie je maar weer dat chipregistratie niet zo makkelijk te traceren is als onze bonden wel doen laten geloven Boos!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:59

Gerrie schreef:

Zo zie je maar weer dat chipregistratie niet zo makkelijk te traceren is als onze bonden wel doen laten geloven Boos!

Even met een reader over de hals en je hebt het chipnummer, met een dna code is jhet net even anders, geen registratiebewijs is niet het DNA nummer kunnen weten.....

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 21:58

Alane schreef:
Gerrie schreef:

Even met een reader over de hals en je hebt het chipnummer, met een dna code is jhet net even anders, geen registratiebewijs is niet het DNA nummer kunnen weten.....

Inderdaad: de wondere wereld van de scanner

Dit is de uitleg zoals ik hem gekregen heb: het paard is gechipt en heeft een paspoort maar het registratieformulier van de chip( volgens mij: uitgegeven door de instantie die het dier geregistreerd heeft aan de eigenaar die het paard op dat moment in bezit had) is zoek ; in het paspoort staat geen chipnummer vermeld.

Dus ik dacht naar analogie van België: via het chipnummer op internet het adres van de eigenaar opzoeken en dan kunnen we met die gegevens + wie er gechipt heeft naar het KWPN.
niet dus!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 22:12

Als je het chipnummer niet in het paspoort staat is het nummer niet geregistreerd als horende bij dat paard.
Het simpelste is een (bevoegde) DA erbij te halen die de chip te laten lezen, laten controleren of paspoort en paard bij elkaar horen en die kan dan een formulier invullen zodat de chip geregistreerd kan worden...

* toevoeging: *
Wat ik wel opmerkelijk vind is dat er geen sticker in het paspoort staat...
Als het paard gechipt is volgens de gangbare methode dan wordt er terplekke al een sticker in het paspoort geplakt... Dan wordt het paspoort met het formulier opgestuurd naar de paspoortuitgevende instantie, in dit geval de KWPN... (dit was vorig jaar nog zo)
De nieuwe methode is: wordt ter plekke afgestempeld en dan wordt er een formulier opgestuurd naar de paspoortuitgevende instantie.

Enige verklaarbare zou zijn dat het paard gechipt is door niet bevoegd DA (= mag niet chippen) Dan is er ook nooit een formulier afgegeven.

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 22:21

Alane schreef:
Als je het chipnummer niet in het paspoort staat is het nummer niet geregistreerd als horende bij dat paard.
Het simpelste is een (bevoegde) DA erbij te halen die de chip te laten lezen, laten controleren of paspoort en paard bij elkaar horen en die kan dan een formulier invullen zodat de chip geregistreerd kan worden...

* toevoeging: *
Wat ik wel opmerkelijk vind is dat er geen sticker in het paspoort staat...
Als het paard gechipt is volgens de gangbare methode dan wordt er terplekke al een sticker in het paspoort geplakt... Dan wordt het paspoort met het formulier opgestuurd naar de paspoortuitgevende instantie, in dit geval de KWPN... (dit was vorig jaar nog zo)
De nieuwe methode is: wordt ter plekke afgestempeld en dan wordt er een formulier opgestuurd naar de paspoortuitgevende instantie.

Enige verklaarbare zou zijn dat het paard gechipt is door niet bevoegd DA (= mag niet chippen) Dan is er ook nooit een formulier afgegeven.

Aangezien het paard nu in België staat kan ik evengoed het paard ineens in België inschrijven. Ik heb alle nodige documenten hier liggen en dat scheelt voor mijn klant aardig wat in de portemonnee.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 16:07

Heb je ge-pb't.