hoe zit het met divoza en zadelpassen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

hoe zit het met divoza en zadelpassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 16:57

Als ik me pony hebt wil ik graag bij divoza een zadel kopen.Maar wie weet hoe dat nou zit.Want ik kan niet met me pony naar divoza komen. Wie heeft hier ervaring mee.Want ik heb al een zadel op het oog. En ik wil wel een goedpassend zadel? wie heeft wel een keer divoza laten komen om een zadel te passen die je graag wilt hebben?

Want ik heb echt het gevoel dat ze dan zeggen het zadel past niet dat ze dan met een duurder zadel zeggen het past.Terwijl ze misschien bijde wel passen

Wie kan mij hier meer over vertellen

JudithC

Re: hoe zit het met divoza en zadelpassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:05

Het kost bij Divoza zowiezo €50,- aan voorrijkosten. Ookal koop je achteraf geen zadel.
Ik heb Bosruitersport uit Scherpenzeel (Utr) laten komen.
Ik had toen een tweedehands Passier zadel bij hun in de winkel gezien die zou ze dan iig mee nemen en nog meer zadel in verschillende prijsklassen.
Ze nam een Wintec, JC, Passier, Kieffer en Kadett mee.
Kadett viel meteen af voor mij maar ze liet aan mij over of ik een duurdere of wat goedkopere zou nemen.

Divoza komt ook niet met tweedehands zadels passen.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:08

Zou geen zadel passen bij Divoza. De meeste mensen die je daar helpen hebben er geen **** verstand van.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:31

kheb ook nie al te posotieve dingen gehoord over Divoza.
Mijn instructrice heeft het altijd vol lof over Walter in Enschede, volgens mij.
Echt een goede zadelmaker, verkoopt je geen zadel wat je paard niet 100% past of waar je zelf niet goed op zit.

Groetjes! Pling

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 19:44

ik wil graag een wintec die bij divoza 370 euro is.Het is een goedkoop merk maar volgens de tekst wat erbij staat wereldberoemd ofzo. Ik weet het is goedkoop maar ik moet me spullen zelf kopen.En die wintec zadel hebben we op de manege ook.Als ik me niet vergis.

Vandaar dat ik hem graag bij divoza wilt kopen.maar als ik nu hoor begin ik wel een beete te twijfelen.Want de rug van me toekomistige pony is het belangrijkst dan de prijs

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:52

ik zou bij divoza ook geen zadel kopen, kom er al jaren en ze hebben nauwlijks verstand van zadels, laat staan of ze zien dat zo`n zadel goed past. hoe meer geld je kan spenderen hoe sneller en zgn beter het zadel past. Flauwekul.

wij wilden daar eerder ook een zadel kopen, met inruil van een 8maand oud dressuur zadel, kregen we eerst een preek te horen dat ze weinig inruil konden geven op het zadel omdat het niet bij hun gekocht was en ze niet wisten of de kwaliteit goed was Bloos sorry hoor, maar als je dat al niet weet van een zadel Afbeelding

Overigens vind ik het altijd nog knap dat divoza een zadel kan opvullen zonder het paard gezien te hebben, daarnaast geven ze matige adviezen.

Ik ben bij diverse sportzaken geweest om te kijken voor een dressuur zadel voor mijn paard (een nieuw zadel). Sommige wisten mij te vertellen dat een zadel super goed lag, zelfs mijn man zag nog dat het teveel achterover lag of knelden bij de schoft.

Uiteindelijk ben ik via een vriendin bij Kootstra in Groningen terecht gekomen. Nu ben ik de trotse eigenaar van de aller nieuwste stubben maestoso van 2005, perfect aangepast op mijn paard, dit zadel kost compleet slechts 85euro duurder dan een dressuur zadel van hetzelfde merk (stubben) bij divoza. Deze meneer is 2x aan huis komen passen (1x met oorspronkelijke zadel en 1x toen hij hem aangepast had), binnen een maand komt hij weer even kijken en aanpassen, elk jaar opvullen kost niets en er zit levens lang garantie op. Koop ik een ander paard weer, wordt het zadel kosteloos omgebouwd. Daarnaast geeft hij goede tips en adviezen, zowel hoe het op je paard moet liggen als onderhoud en met vragen kun je altijd bij hem terecht. Het is een vakman die al jaren in het vak zit en geen zadels verkoopt om het geld, maaromdat het liefhebberij en een passie is.

Ik ben dik tevreden over mijn zadel, ik blijf dan ook van mening, ongeacht de prijs of type zadel, een echte zadelmaker is het beste adres.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 20:11

komt die vent uit groningen ook naar haarzuilens (utrecht) of weet je dat niet.En weet je miss ook of hij wintec zadels verkoopt? want ik wil graag een wintec. Maar niet al te duur. En ik betaal liever 85 euro meer dan dat ik het bij divoza doe.

heeft die gene ook een mail? dan kan ik hem zelf mailen

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 20:12

En hoe duur is het ongeveer om hem 2x te laten komen en het zadel op maat te laten maken?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:13

Ik zou niet gaan voor Divoza, als je iemand laat komen, heb ik een goede aanrader: Zadelmakerij Van Rijs, Zevenhuizen. (Vlakbij Zoetermeer) Hij heeft een hele bestelbus met zadels, en ik geloof, maar weet niet zeker, dat er geen voorrijkosten zijn. Zoiezo heeft de 'hulp' er verstand van! Lachen

Edit: Heeft ook Wintecs, nieuw en tweedehands!

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:23

Bosruitersport zit ook in Utrecht dus die zullen ook wel bij jou komen...de wintec is daar dacht ik niet zo hele erg duur.
Ga gewoon een keer kijken bij hun in de winkel.
Ze hebben nu een 2e hands wintec dressuur liggen voor €295,-
http://www.bosruitersport.nl

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:33

Je zou ook eens aan fugersruitersport kunnen denken. Deze zaak zit in Soest. Het schijnt wel een kundige man te zijn.
ook Koch in utrecht is wel goed.
Succes!

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:42

MarrieLeen schreef:
Ik zou niet gaan voor Divoza, als je iemand laat komen, heb ik een goede aanrader: Zadelmakerij Van Rijs, Zevenhuizen. (Vlakbij Zoetermeer) Hij heeft een hele bestelbus met zadels, en ik geloof, maar weet niet zeker, dat er geen voorrijkosten zijn. Zoiezo heeft de 'hulp' er verstand van! Lachen

Edit: Heeft ook Wintecs, nieuw en tweedehands!

De "passervice" van Van Rijs geldt alleen voor nieuwe zadels, niet voor tweedehandse.
@Willeke: waarom trouwens perse een Wintec ? Ik zou gewoon het bestpassende zadel nemen en niet naar het merk kijken.
Het belangrijkste is toch hoe het zadel op je paard past en dat jij het gevoel hebt dat je op een fijn zadel zit ?

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:46

Over de winkel Divoza ben ik ook niet zo te spreken, maar mijn 'neef' heeft daar een tijd gewerkt (misschien wel nog steeds) als zadelpasser-aan-huis, enne, hij heeft er echt wel verstand van! Dus dat kan je niet zomaar zeggen.
Iedereen die je een zadel probeert te verkopen zal je liever de duurste verkopen. Duh, daar leven ze van.
Ik zou zelf voor iemand zorgen die er verstand van heeft.. Krijg je tenminste wel goed advies.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 20:50

ElanII: ik wil heel graag een wintec omdat ik die goed in onderhoud zijn en lekker rijden. En ik zei ook al dat ik de rug van me pony het belangrijst vind (geen aanval) Lachen

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:41

Ik zou hem niet bij divoza weghalen een vriendin had dat ook gedaan, en het zadel was 2x scheef.

Ik ga mijn nieuwe zadel weghalen bij de tweespan uit friesland. Volgens mij gaat die door het hele land!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 22:11

ik vind ook dat divoza een klein assortiment heeft, qua merken,

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 22:43

Ik heb voor mijn vorige pony ook de zadelpasservice van Divoza gebruikt. Dramatisch. Binnen 3 maanden had hij last van drukkingen. Uiteindelijk (nadat die magiërs bij Divoza mijn zadel 'passend' gemaakt hadden -opgevuld, boom verbreed en versmald binnen een half jaar tijd, ze hebben de pony welgeteld 1 keer gezien-) heb ik -net als Rubywhite- een stubben bij Kootstra gekocht, perfecte service en niet veel duurder dan divoza (waar service qua zadels een vrij onbekend woord voor ze is). Kootstra verkoopt geen Wintecs bij mijn weten, alleen merken waar hij zelf volledig achter staat qua kwaliteit.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 23:30

klopt amulet, kootstra verkoopt hoofdzakelijk stubben...maar heeft ook wel KN liggen. Ik denk dat utrecht voor hem wel wat ver is, hij heeft zelf geen rijbewijs maar om hem even te halen en te brengen is een kleine moeite (ik woon dan ook vlakbij) hij rekent er niets voor

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 01:41

Ik heb wel positieve berichten over de zadelpasservice van divoza.
HIj kwam bij mij binnen 1 week en nam er 1,5 uur de tijd voor. HIj liet me verschillende zadels passen en proberen( had er overigens wel 30 bij hem)en gaf advies. Ik koos tenslotte toch voor een goedkopere en dat was geen enkel probleem. Alleen adviseerde hij me om een smal te nemen en die had hij niet bij zich. Ik dus gevraagd, wat te doen als ik die bij je bestel, maar hij zit toch niet goed? Volgens hem geen probleem, ik kon hem zo weer terugsturen zonder problemen. Dus ik de gok maar gewaagd en een smal besteld. Gelukkig paste deze prima en rijdt ik er met veel plezier op.

Zoals sommige hierboven anders beweren;Vertelde hij de enige te zijn die de passervice doet en kwam hij net uit zeeland voor hij bij mij kwam, dus de afstand is geen probleem.

Het enige minpuntje vond ik, dat ik voor de singel die te klein bleek, wel5 euro verzendkosten moest betalen om hem om te ruilen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 06:19

santos schreef:
Het enige minpuntje vond ik, dat ik voor de singel die te klein bleek, wel5 euro verzendkosten moest betalen om hem om te ruilen.

Dat vind ik inderdaad ook een minpunt bij Divoza, dat je zelf voor de verzendkosten opdraait wanneer je iets retourneert.

Verder heb ik zelf nog geen ervaringen met de zadelpasservice, maar zo te horen denk ik niet dat dat ook gaat gebeuren wanneer ik een nieuw zadel nodig heb.

Ga dan toch maar op zoek naar een goede zadelmaker in de buurt.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 07:45

Dit haal ik van de site van Van Rijs af:

Omdat we het belangrijk vinden voor iedere klant voldoende tijd uit te trekken en ook na aankoop optimale zadelservice te kunnen bieden is onze regio beperkt tot een straal van 40 kilometer reisafstand.

Weet niet of ze dat redden naar Maarssen?

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 10:56

Ik heb mijn zadel, een tweedehands Ainsley, ook gekocht bij het Tweespan in Boornbergum. Daar ben ik zeer tevreden over!

Rubywhite, waar zit die meneer precies? Ik heb het zadel laten aanpassen aan mijn Z2 paard, maar begin nu weer met een jong paard en wil het zadel graag aan laten passen op haar. Zou je met het adres of telefoonnummer kunnen pb'en?

tola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:21

Ik had mijn zadel ook via divoza pas-service,nou na 1 maand lag het zadel(KN)voor geen meter meer.
Hij kwam dus opnieuw kijken,en zei dat het prima lag(had ondertussen een zadelmaker uit duitsl. laten komen,en deze zei dat ik het zadel niet meer op mijn paard moest leggen!!)
Heb het zadel dus terug gegeven aan divoza,ze trokken er 150 reuro van de nieuwwaarde af!!!!
Nooit meer een zadel van divoza dus!!