Euroriding Luxor zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnkeD

Euroriding Luxor zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 16:17

Er zullen vast wel meer topics overgegaan zijn, maar aangezien de zoekfunctie niet werkt......
Ik heb dus nu een Ainsley, maar aangezien ik er zelf niet zo lekker meer op zit (doorrijden) en de pasvorm op mijn paard ook niet optimaal is, ben ik op zoek naar een ander zadel.
Zelf denk ik dus aan een Euroriding Luxor vanwege de zachte zit en dat het goed op een paard past met een hoge schoft.
Zijn er mensen met ervaringen hiermee ( ook vanwege de verhalen die ik gehoord heb over de kussens diesnel en regelmatig opgevuld moeten worden, vanwege het zachte materiaal>> of valt dat wel mee??)
Alvast bedankt!

kiana

Re: Euroriding Luxor zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:44

Gaat het om een spring of dressuurzadel ?

Ik heb een ER Luxor springzadel deze bevalt zeer goed.
De dressurversie vind ik niet fijn, ja ze zijn zacht, maar het geeft een gedwongen zit.
Weinig beenvrijheid dus.

AnkeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 19:23

kiana schreef:
Gaat het om een spring of dressuurzadel ?

Idd, wel slim om erbij te vermelden het gaat om een dressuurzadel.

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:29

Een stalgenootje heeft het zadel en omdat ik hem ook graag wil mocht ik hem uitproberen. Het zadel lag heel netjes om mij paard lekkere zachte zit. ik vond het een heel fijn zadel... Ik moet alleen nog even sparen.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:57

ik heb er nu zo 1 voor te lenen...

ik vind het eigenlijk best hard zitten Bloos
en ook op mijn pony ligt het niet super

bleg doe mij maar liever kieffer Vork

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:56

Anke, ik heb ook een paard met een hoge schoft en ben me ook aan het orienteren op een zadel.
Heb van verschillende mensen inderdaad de Euroriding maar dan het type Diamant aangeraden gekregen als zijnde een fijn zadel dat lekker zit.
Ik ben bij Van Rijs geweest en heb (op de bok) op een Luxor gezeten (Diamant hadden ze niet).
Mooi zadel maar wel met dikke wrongen en dat moet je fijn vinden.
Orienteer je eens bij een zadelmaker en vraag of die langs wil komen met een aantal zadels.
Een zadel kopen is niet gemakkelijk, zeker niet als je paard een hoge schoft heeft en je kan hier nog zoveel adviezen lezen... je kunt alleen zelf voelen hoe een zadel zit en een expert laten kijken hoe het zadel op jouw paardje past.
Succes met je zoektocht en laat even weten wat het geworden is...

AnkeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 22:54

ElanII schreef:
Orienteer je eens bij een zadelmaker en vraag of die langs wil komen met een aantal zadels.
Een zadel kopen is niet gemakkelijk, zeker niet als je paard een hoge schoft heeft en je kan hier nog zoveel adviezen lezen... je kunt alleen zelf voelen hoe een zadel zit en een expert laten kijken hoe het zadel op jouw paardje past.
Succes met je zoektocht en laat even weten wat het geworden is...

Ik laat zeer zeker iemand langs komen om er en aantal te proberen, had een mailtje gestuurd naar een leverancier van ER met mijn verhaal en dit mailtje kreeg ik terug:
Luxor dressuur is een engels dressuur zadel die erg goed past op paarden met
een hoge schoft omdat dit zadel ondanks dat een paard een smalle kamer nodig
heeft toch breed blijft in het kussenkanaal en daardoor de rug blijft
ontlasten.
Het zadel is extreem zacht voor zowel paard als ruiter en heeft een diepe
zit met veel beensteun.

Ga binnenkort een afspraak maken met ze, ik houd je op de hoogte

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 23:01

Ik heb zelf een eurodirding Diamant dressuur. Ik vind dat een super zadel en het ligt (na het nodige aanpassen) goed op mijn Fjord. Wel een totaal ander paard dan het jouwe dus maar het kan zijn dat de ER Diamant in oorspronkelijke staat wel op paarden met hoge schoft passen. En anders zijn ze goed te vermaken.
Ik vind de ER diamant erg fijn zitten. De zit is lekker zacht maar niet zo diep als die van de Luxor zodat je er niet zo heel erg opgesloten in zit. Precies genoeg naar mijn mening eigenlijk.
Suc-6 met je keuze!

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 23:27

Ik heb voor mijn fries een euroriding luxor dressuur en ik zou niet meer anders willen.Het is een zeer zacht zadel. Mijn paard is door dit zadel beter gaan lopen. Ik gebruikte dit zadel ook voor een kwpn-er met redelijke schoft en ook daar lag het perfect op. Ik vind het echt een perfect zadel. Het is inderdaad zo dat er behoorlijke kniewrongen op zitten, maar ervaar dat zeer prettig. Je moet er gewoon mee proef rijden dan kan je voelen en zien of het daadwerkelijk wel op je paard past en of het wel bij jouw past. succes

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 02:20

grappig Vork
bijna iedereen heeft de luxor omdat zijn/haar paard een hoge schoft heeft..
ik heb de luxor omdat mijn pony een beetje dik is en best weinig schoft heeft Bloos
in de galop ligt het zadel dan ook niet echt perfect het schoof naar voren(komt mss ook wel door het bokken).maar ach ik vond het voor mij zelf ook niet zo'n fijn zadeltje Haha!

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:59

beautylover schreef:
grappig Vork
bijna iedereen heeft de luxor omdat zijn/haar paard een hoge schoft heeft..
ik heb de luxor omdat mijn pony een beetje dik is en best weinig schoft heeft Bloos
in de galop ligt het zadel dan ook niet echt perfect het schoof naar voren(komt mss ook wel door het bokken).maar ach ik vond het voor mij zelf ook niet zo'n fijn zadeltje Haha!

Misschien past het zadel gewoon niet op je pony Pling. Zelf heb ik sinds augustus vorig jaar de Luxor. Ik heb hem door Van Rijs passend laten maken op mijn paard. Mijn paard was toen door rugproblemen een paar maanden uit de running geweest en had vrijwel geen spieropbouw meer. Nu een paar maanden trainen verder is hij met name rond de schoft erorm gegroeid waardoor het zadel niet meer past (en helaas ook niet passend meer te krijgen is, maar ik was ervoor gewaarschuwd dat dat zou kunnen gebeuren). Doordat het niet meer goed ligt kan ik er ook niet meer in zitten. Ontzettend balen, maarja. Het ligt niet aan het zadel, maar aan de combi paard-zadel. Oftewel tijd voor een ander zadel, maar dat kan goed weer een Luxor worden. Ik blijf het een fijn zadel vinden qua zit Ja.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 13:03

K heb ook een Luxor...ben er echt superblij mee!! Pling

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 14:48

Ik ga deze zomer een Luxor kopen Haha!
Heb er een paar keer opgezeten en het zat echt super strak.
By the way, ook mijn paard heeft een hoge schoft Clown

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 17:17

Ik heb ook een luxor en ben heel tevreden over dit zadel. Ik heb het zadel nu ongeveer een maand of 9 en ik heb het nog niet moeten laten bijvullen. Vind de diepe zit en de dikke kniewrongen echt zalig zitten.

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 17:49

Ik heb ook een luxor zadel en vind het een heerlijk zadel. Het zit lekker en ligt prima op mijn paard. Het is destijds gepast bij de vorige eigenaar i.v.m. zijn hoge schoft, maar dit ligt perfect. Ik heb het zadel mee overgekocht met het paard dus weet niet of ze het hebben laten opvullen het eerste jaar, het jaar dat ik het zadel heb heb ik het nog niet hoeven op te vullen.....

AnkeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 20:36

Oke bedankt allemaal OK dan!

Ga binnenkort naar het Drunens ruiterhuis om te overleggen en te bekijken welke zadels evt geschikt voor ons zijn.
En over 2 weken heb ik daar een afspraak gemaakt voor het aan te laten meten van een zadel.

Ik heb d'r zin in Hyper!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:04

Die van mij had ik daar ook gekocht Haha!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:33

Donderdag komt het Drunens Ruiterhuis bij ons ook zadelpassen, bij de uit te proberen zadels zit ook de Euroriding Luxor, ik ben benieuwd. Op "de bok" zat het in ieder geval lekker!

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 23:18

AnkeD en Delphi2: heel veel succes gewenst met het kopen van een zadel.
Houd ons a.u.b. op de hoogte.
Leuk trouwens dat er zoveel positieve reacties op de Luxor zijn gekomen.

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 23:19

Ik heb op een Luxor 'proefgereden' op mijn paard, ik vond het juist niet zo'n fijn zadel, had een heel gedwongen zit. Heb uiteindelijk een KN gekocht, ben daar heel tevreden over. Maar hoe je een zadel vindt zitten is heel persoonlijk, wat de één fijn vindt, vindt iemand anders juist verschrikkelijk. Inderdaad uitproberen dus! (En het Drunens ruiterhuis neemt er ook de tijd voor, daar kan je dus dankbaar gebruik van maken).

AnkeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 18:10

Heeyy, aangezien het weer bagger was vandaag, had ik dus maar besloten om zelf naar het Drunens Ruiterhuis te gaan voor het aan laten meten van een zadel (hebben daar een binnenbak OK dan! )
Met een hele bus vol zadels van verschillende merken en maten, gingen we aan de slag.
Eerst vielen de zadels af die zowiezo al niet goed op de rug lagen (zonder mij erop) dus dat betekende dat er nog maar 3!!!! overbleven.
Maakte de keus eigenlijk al wel makkelijker Knipoog
Dat waren de ER Luxor, de ER Titan en de Prestige (Top?) Dressage.
Toen mocht ik erop eerst de Prestige Dressage, HEERLIJK zadeltje.
Mocht volgens Bart (DR) achter iets hoger liggen, maar dat kon door de kussens iets op te vullen makkelijk geregeld worden.
Toen de ER Titan (leek wel of ik in een kuipstoeltje belandt was), in de stap ging op zich wel maar draf was nog minder.
Volgens Bart lag het zadel niet goed, zou met opvullen ook niet beter komen te liggen.
Toen de ER Luxor, ja eigenlijk ook wel een lekker zadeltje, maar had het idee met de Prestige dat mijn zit en benen beter en stiller waren.
Nog een keer de Prestige erop (Bart en Moreno werden gek van mij Tong uitsteken )
Erruggg lekker, hup nog een de Er Luxor maar nu een 17,5 inch ipv de 18 (bij Er hebben ze ook halve inches) zat al veel beter, maar naar een enkel rondje verstapte Moreno zich en begon ie te kreupelen!!!!!!
Hij miste sinds gister of vandaag wel een ijzer maar heeft wel ooit wel vaker gehad en is nog nooit kreupel geweest verder!!!
Nou ja kreupelheid komt eigenlijk nooit gelegen....
Afgezadeld, afgespoten en op de trailer gezet.
We hebben afgesproken dat Bart het Prestige zadel op gaat vullen en dat ik bel als Moreno weer beter is.
Dan komt hij met het Er Luxor 17,5 inch en met het Prestige naar ons toe en dan kan ik gaan beslissen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 18:42

Ik wil dit zadel ook, maar ik heb juist een rond paard met weinig schoft. Zijn er mensen die met dit zadel rijden en ook zo'n paard hebben?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:01

Mijn vriend heeft vorige week de Luxor gekregen voor zijn andalusier met weinig schoft en daar lag het zadel goed op. Ik heb het tijdens het aanpassen ook nog geprobeerd op mijn tonnetje ronde fries zonder schoft (waar zelfs mijn op maat gemaakte zadel op schuift) en daar lag het ook super op, dus ik ga het zadel van mijn vriend straks een tijdje op mijn paard proberen en blijft het zo goed bevallen dan wordt het voor mij ook een Euroriding