Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kiana schreef:Gaat het om een spring of dressuurzadel ?

ElanII schreef:Orienteer je eens bij een zadelmaker en vraag of die langs wil komen met een aantal zadels.
Een zadel kopen is niet gemakkelijk, zeker niet als je paard een hoge schoft heeft en je kan hier nog zoveel adviezen lezen... je kunt alleen zelf voelen hoe een zadel zit en een expert laten kijken hoe het zadel op jouw paardje past.
Succes met je zoektocht en laat even weten wat het geworden is...

beautylover schreef:grappig![]()
bijna iedereen heeft de luxor omdat zijn/haar paard een hoge schoft heeft..
ik heb de luxor omdat mijn pony een beetje dik is en best weinig schoft heeft![]()
in de galop ligt het zadel dan ook niet echt perfect het schoof naar voren(komt mss ook wel door het bokken).maar ach ik vond het voor mij zelf ook niet zo'n fijn zadeltje
. Zelf heb ik sinds augustus vorig jaar de Luxor. Ik heb hem door Van Rijs passend laten maken op mijn paard. Mijn paard was toen door rugproblemen een paar maanden uit de running geweest en had vrijwel geen spieropbouw meer. Nu een paar maanden trainen verder is hij met name rond de schoft erorm gegroeid waardoor het zadel niet meer past (en helaas ook niet passend meer te krijgen is, maar ik was ervoor gewaarschuwd dat dat zou kunnen gebeuren). Doordat het niet meer goed ligt kan ik er ook niet meer in zitten. Ontzettend balen, maarja. Het ligt niet aan het zadel, maar aan de combi paard-zadel. Oftewel tijd voor een ander zadel, maar dat kan goed weer een Luxor worden. Ik blijf het een fijn zadel vinden qua zit
.

)