Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
VValar schreef:Het woord bijrijder zegt het al... het is een persoon die jouw paard bij rijdt. Rijden op twee verschillende manieren pakt eigenlijk nooit goed uit. Het is jouw paard en jij zult duidelijke regels op moeten stellen. Als jij wilt dat jouw bijrijder strenger voor je paard moet zijn, moet je er van op aan kunnen dat dit gebeurt. Jij bent verantwoordelijk voor jouw paard en als jij ziet dat de afspraken en regels omtrent dit onderwerp niet worden nageleeft, zul je er wat aan moeten doen. Of jouw bijrijdster rijdt jouw paard op de manier die jij wilt, of zoek een andere bijrijdster.
sandr0 schreef:VValar schreef:Het woord bijrijder zegt het al... het is een persoon die
jouw paard bij rijdt. Rijden op twee verschillende manieren pakt eigenlijk nooit goed uit. Het is jouw paard en jij zult duidelijke regels op moeten stellen. Als jij wilt dat jouw bijrijder strenger voor je paard moet zijn, moet je er van op aan kunnen dat dit gebeurt. Jij bent verantwoordelijk voor jouw paard en als jij ziet dat de afspraken en regels omtrent dit onderwerp niet worden nageleeft, zul je er wat aan moeten doen. Of jouw bijrijdster rijdt jouw paard op de manier die jij wilt, of zoek een andere bijrijdster.
sluit ik me helemaal bij aan
Nimmy schreef:, alleen zegt zij elke keer dat het wel om haar veiligheid gaat, zucht...
) hobbelen wel is een rondje.sandr0 schreef:VValar schreef:Het woord bijrijder zegt het al... het is een persoon die jouw paard bij rijdt. Rijden op twee verschillende manieren pakt eigenlijk nooit goed uit. Het is jouw paard en jij zult duidelijke regels op moeten stellen. Als jij wilt dat jouw bijrijder strenger voor je paard moet zijn, moet je er van op aan kunnen dat dit gebeurt. Jij bent verantwoordelijk voor jouw paard en als jij ziet dat de afspraken en regels omtrent dit onderwerp niet worden nageleeft, zul je er wat aan moeten doen. Of jouw bijrijdster rijdt jouw paard op de manier die jij wilt, of zoek een andere bijrijdster.
sluit ik me helemaal bij aan
Marita schreef:Je hebt eigenlijk een ideale bijrijdster. Eentje die je kunt vertrouwen, die ook blijft komen en die goed met het paard en ook nog met je ouders op kan schieten....
De manier van rijden is natuurlijk ook belangrijk, maar daar kun je toch rustig over praten. Je paard zal er echt niet dood van gaan als jij er drie maanden niet meer op jouw manier mee rijdt. Als je dan terugkomt en je gaat weer rijden, zijn de maniertjes er zo weer uit....
Wees blij dat je een betrouwbare bijrijdster hebt, die vind je niet zo gauw nog een keer....