Ik ga kijken bij een paard dat ik mayB ga kopen TIPS???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Ik ga kijken bij een paard dat ik mayB ga kopen TIPS???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 13:35

Binnenkort ga ik kijken bij een paard dat ik misschien ga kopen. Ik heb zelf al een aantal belangrijke dingen bedacht maar ben bang dat ik iets over het hoofd zie.
heeft er iemand tips voor mij?
Alvast bedankt! groetjes Iris

Nimmy

Re: Ik ga kijken bij een paard dat ik mayB ga kopen TIPS???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 14:22

Wat je zelf neem ik aan ook al bedacht had:
Laat hem keuren, en ronddom op de foto zetten, een grrot deel avn de paarden heeft wel wat, en 50% komt niet door de keuring heen, weet je zeker dat je een gezond paard hebt, of je bent op de hoogte van eventuele gebreken.

Hopelijk vindt je een leuk gezond paardje.

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 15:02

Neem iemand mee die onbevooroordeeld is (en er uiteraard 'verstand' van heeft), je instructeur/trice bijv. en laat hem idd keuren. Daarnaast zou ik bij meer paarden gaan kijken om indruk te krijgen van wat je wilt en wat er is. Het belangrijkste is dat het klikt, en dat merk je zelf het beste. Bij het kopen van mijn paard ben ik er na 2 x kijken zelf mee aan de slag gegaan, een keer longeren (ze was niet zadelmak), poetsen, benen afspuiten, gewoon de normale omgang. Neem in ieder geval de tijd en veel succes!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 15:24

foto's zeggen soms niks. Als je, ik dacht Ideaal, hent. Deze loopt vrij hoog in de sport maar als je de foto's ziet zou je hem gelijk af laten maken.
Ga vooral op de uiterlijke kenmerken af. Is er een (oude) wond aan een van de benen wees dan voorzichtig. Je weet nooit wat de oorzaak is.
Hopenlijk vind je een paard wat bij je past. Ik ga over 3 weken ook paardje kijken.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 15:32

Neem een videocamera mee, dan kan je thuis nog even kijken of hij inderdaad zo geweldig is als hij in het echt leek. Ook kan je dan zien hoe het er uit ziet met jou er op enzovoort. Succes!

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 15:39

Hee Iris, gaaf dat je gaat kijken. Heb zelf niet zoveel ervaring met het kopen van een nieuw paard, dus ik heb geen advies, kan je alleen heel veel succes wensen OK dan! Weet je trouwens al waar je 'm gaat neerzetten?

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:54

Ik heb sinds donderdag een nieuw paard.......

Wat ik belangrijk vind is :

Is het mijn type paard, dwz vind ik hem mooi
Heeft het paard een fijn karakter, is hij eerlijk
Hoe reageerd het paard bij schrikken, hersteld hij snel
Hoe zijn de bewegingen
Heeft het paard zichtbare afwijkingen, stalgebreken oid
Hoe is de prijs/kwaliteitverhouding ?

Maar het allerbelangrijkste.....voldoet het paard aan de eisen die ik stel en zou ik er dat mee kunnen wat ik van plan ben.
Ik heb mijn paard ook op video gezet.......toch waren die beelden veel minder dan wat ik gezien heb. Paard leek eenvoudiger, de bewegingen zijn beter als op film.

Als het paard wat je op het oog hebt voldoet aan jouw verwachtingen en je zegt, ja dit is wat ik wil...............

Dan kan je hem nog laten keuren om de huidige gezondheid te testen.