Schuifende Anky-pads

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laatmederin

Schuifende Anky-pads

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 12:38

Hallo Bokkers

Even een vraagje van mij;

Het paard waar ik op rijd heeft een Anky pad onder het zadel liggen. Het probleem is dat het ding als een gek schuift onder het zadel. Bij het opzadelen leg ik m al extra naar voren (+/- 10 cm voor het zadel), en toch schuift ie helemaal naar achteren. Ik ben hem al een keer bijna kwijtgeraakt toen ik er niet op lette (al had ik toen ook niet super sterk aangesingeld).
Hebben meer van jullie dit probleem, of weet iemand een manier om het op te lossen?

TeamSpirit

Re: Schuifende Anky-pads

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 12:41

als je dekje schuift betekend eigenlijk dat je zadel niet goed op zijn rug ligt, maar ik had er ook last van!
ik heb er een lusje aangenaaid waar mijn singelstoten doorheen kunnen en me pad verschuift geen millimeter meer! Haha!

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 14:06

Had ik ook met mijn nieuwe model Ankypad. Met de oude niet.
Nu word mijn pad bij de fabrikant onderzocht op fouten.

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 14:08

Bij mij schoven ze niet tot een tijdje terug, nu mijn zadel na gekeken is schuifen ze ook niet meer....

Iloveyuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 14:09

Is een ankypad een gewoon dekje?
misschien zit de singel niet strak genoeg.....

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 14:29

Ik denk niet dat het aan het zadel ligt of na singelen, want ik had met het oude model nergens last van en met het nieuwe model wel.
Ik hoor wel wat er uit het onderzoek van mijn dekje komt.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 15:21

een keer wassen schijnt te helpen.

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 17:21

Ik had er zelf ook last van!!! Boos!
Ik heb mijn ANKY pad's uiteindelijk via Bokt verkocht! Huilen Ik ben over gegaan op HH (dikke) dekjes! (geen pad's) Knipoog

Zie mijn (anky pad) topic:
(GEVRAAGD TIPS TEGEN VERSCHUIVEN ANKY PAD)
viewtopic.php?f=13&t=355440&start=0&st=0&sk=t&sd=a

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:14

Volgens mij deugen ze gewoon niet, er zijn genoeg mooiere en goedkopere pads, misschien een idee?

Tenzij je jezelf verplicht voelt om mee te doen aan de hype die hier op bokt heerst.

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:17

op het ene paard wat we hebben blijven ze super liggen maar met het andere paard ben ik na een half uur rijden mn Anky pad kwijt, het ligt niet aan het zadel want andere dekjes blijven wel los liggen, weet ook niet wat het is...

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:53

Ik rij soms het paard wel eens met een anky pad. Die blijft ook niet liggen, maar dat zadel past ook niet... Dit is ook het nieuwe model.
Ik heb er zelf een van het oude model, die heb ik een keer op mn pony gehad, maar die bleef ook niet zo lekker liggen.
Ik vind het maar niks die dingen.

Sylvia_Amin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:08

Mijn pads schuiven ook. Erg vervelend.
Het zadel heb ik laten nakijken, dus daar kan het niet aan liggen.

mirellakuijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:27

laatmederin schreef:
Hallo Bokkers

Even een vraagje van mij;

Het paard waar ik op rijd heeft een Anky pad onder het zadel liggen. Het probleem is dat het ding als een gek schuift onder het zadel. Bij het opzadelen leg ik m al extra naar voren (+/- 10 cm voor het zadel), en toch schuift ie helemaal naar achteren. Ik ben hem al een keer bijna kwijtgeraakt toen ik er niet op lette (al had ik toen ook niet super sterk aangesingeld).
Hebben meer van jullie dit probleem, of weet iemand een manier om het op te lossen?

Ik had dit probleem ook, het advies wat ik heb gekregen is dat je de pad goed in de kamer van het zadel duwt.
Uit eindelijk heeft het bij mijn niet gewerkt maar bij andere stalgenoten wel.
Succes

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:01

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat een anky pad niet schuift. Maar dan moet je wel een goed passend zadel hebben, en het dekje goed neerleggen. Dus voldoende naar voren en in de kamer! Bij ons op de manege heeft bijna iedereen wel zo'n ding, en de mensen die ze niet goed neerleggen hebben er dus ook problemen mee.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:10

Ik heb er helaas ook soms last van met het nieuwe Anky pad model. Als ik hem echt heel goed aansingel en een beetje meer naar voren leggen met opzadelen dan heb ik er geen last van. Ik moest wel eens middenin mijn les afstappen omdat mijn pad verschoven was.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 20:51

Mmmmmm............. heb er donderdag een aangeschaft op jumping Amsterdam. Als ik dit zo lees krijg ik een beetje spijt Boos!
Ik heb er nu 2x meegereden en volgens mij valt het schuiven wel mee.
(Hoop ik)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 09:24

AnneOmie schreef:
Ik heb er helaas ook soms last van met het nieuwe Anky pad model. Als ik hem echt heel goed aansingel en een beetje meer naar voren leggen met opzadelen dan heb ik er geen last van. Ik moest wel eens middenin mijn les afstappen omdat mijn pad verschoven was.

Juist, je moet het dekje goed naar vore leggen, en lekker in de kamer. Dan heb je echt nergens last van hoor! Ik gebruik ze ook op mijn pony, en die heeft zelfs wel een schuivend zadel, maar het dekje blijft liggen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 10:15

Ik heb er op meer dan een jaar tijd nog nooit last van gehad, op geen enkel van de paarden!

petrahin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 10:52

Het is vreemd maar het nieuwe dekje schuift bij mij ook. terwijl de oude geen mil.verschuiven.
Als de uitslag er is vanuit de fabriek wil je het dan nog even laten weten op dit topic , dan weet ik of ik actie kan gaan nemen of niet.

Het is jammer want ik was en ben heel tevreden over de oude pads.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 10:53

bij mijn vorige merrie verschoof dat poedersuiker ding nooit, en nu bij mijn nieuwe merrie hele tijd, kruipt ie achter helemaal omhoog, echt poedersuiker ik rijd er nooit meer mee

Rota

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 16:15

geen last van Haha!
Ben ook van mening dat het aan je zadel kán liggen.
Bij mijn oude zadel bleef hij namelijk voor geen meter liggen, en die bleek ook niet goed te liggen, met mijn nieuwe zadel blijft hij perfect liggen, mits je hem voldoende naar voren legt en in de kamer trekt.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 17:23

Niet dat ik me aangevallen voel ofzo maar ik heb toch wel even een opmerking....

Na 14 jaar paardrijden, 4 eigen paarden en zeker 1000 sjabrakjes dekjes en pads verder, weet ik onderhand echt wel hoe ik moet opzadelen..... Mijn zadel is aangemeten op mijn paard zijn rug........

Boos! die poedersuiker-dingen deugen gewoon niet !!!! Boos! (vind ik Frusty )

Ik heb echt nog nooit zo'n slechte prijs-kwaliteitsverhouding gezien... Ik zou me als ik Anky was schamen !!! Écht !!!!

(Sorry maar ik ben echt onderhad gefrustreerd van die klote dingen)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:35

Wij hebben hetzelfde probleem hier.
Paard is al wat ouder (vandaag 18 geworden) en heeft een aardig doorgezakte rug. Het wil gewoon niet passen, er zit helemaal geen ruglijn in. Nu ligt hij in de kast, te wachten tot er ooit een ander paard komt met een rechtere rug.
Het ligt niet aan het niet passen van het zadel, want gewone dekjes met een anatomisch gevormde ruglijn blijven wel perfect liggen ook als we de bandjes niet vastmaken.
Meerdere paarden bij ons op stal hebben hetzelfde probleem overigens.
Ik ken wel een haflinger waar de ankypads wel altijd goed op blijven liggen, maar bij de meeste paarden die ik ken schuiven ze naar achter.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:56

ik heb ook het oude model (heb ze onder een springzadel) ik heb er een aantal en heb er geen 1 die schuift, sterker nog ik heb de rest van mijn sjabrakjes verkocht omdat ik alleen die anky pads gebruik, vind het een geweldige uitvinding!

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 21:29

Een vrouw die bij ons op de manege heeft gestaan die is onder een buitenrit haar ankypad verloren. Ook onder het zadel uitgeschoven.