verzorgster of niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

verzorgster of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 10:29

Ik heb een mini, zelf ingereden enzo, en het was een heel fijn beestje of te rijden luisterde goed en wilde graag werken, maar omdat ik zelf kan meelopen heb ik nu klein meisje gezocht, alleen die schopt en trekt, ze doet het ook op mijn fjord, alleen die denkt heel terecht je doet mee ik reageer gewoon niet, maar op mijn mini doet ze dat dus ook en die luisterd nu niet meer naar het bit en been, gaat gewoon stilstaan en loopt niet meer, of gaat rennen en bokken en stopt niet meer, als dat meisje komt staat mijn pony al snel ergens ver weg, en is niet te vangen, ik ben haar nu constant aan het heropvoeden, niet door me heen lopen, niet bijten niet slaan met je voorbenen enzovoorts. Ik was het meisje al op mijn fjord een beetje aan het lesgeven, vervolgens heeft ze weer les op de manege en rijdt weer precies hetzelfde, ze rijdt al een jaar of 4. Ik heb ook nog een ander meisje maar die kan maar 1x pw en moet dan ook een andere pony hier op stal doen.

Even een voorbeeldje van het rijden, timo wakker maken is heel simpel, je zegt timo let op!!! vervolgens timo galop, geeft galop hulpen en hup je hebt galop. Dus ik vertel dat haar, en zeg maak hem eens wakker en vorvolgens is het schop schop schop en echt van die schoppen dat het hele lichaam mee doet.... Heb ik 5 minuten geleden verteld dat ze moet aansporen ipv schoppen.....

Wat moet ik nou....

mmouse

Re: verzorgster of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 10:34

Heel gauw een ander zoeken!

Er zijn genoeg meisjes die wel lief zijn voor ponies.

Ik zou mijn pony liever een tijdje aan de hand bewefging geven en zoeken naar een goede verzorgster dan mijn pony laten verpesten, maar ja zo zit ik in elkaar Bloos

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 10:35

ik had dat ook altijd met verzorgers, en dat ze uit zichzelf alemaal rare dingen gingen doen.
zoals galoperen op de stenen , en het dan niet toegeven als ik er wat van zij , terwijl ik ze zelf had gezien.
en heel hard aan de teugels trekken , terwijl hij moest draven nou dat sloeg ook nergends op.
dus vandaar dat ik niet helemaal geen verzorgers meer heb, dat bevalt me een stuk beter Knipoog

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 10:40

je zeg, dat die nog op jou'n pony mag rijden.....

dat is toch echt schoftig dat ze zo met jou'n shet om gaat, gewoon een ander er op laten rijden hoor!

Je pony heeft zo geen lol in werken, dat is nog 100 keer erger als nix doen.
Ik zou zeker gaan kijken voor een andere verzorgster, en anders maar geen, is nog beter als dit arme pony's Ach gut

Ik vind het trouwens wel schoftig dat die kleine meisjes van tegenwoordig steeds bijdehader worden tegen paarden... moets ik vroeger niet poberen (wam niet in me op Tong uitsteken was lief penny meisje Haha! )

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 10:54

ik ben opzich vrij makkelijk veel mag niets moet, maarheb nog geen een nette verzorgster gehad die goed met mijn pony's omgaan! Misschien moet ik maar strenger worden ofzo, zolang ik erbij ben gedragen ze zich ook netjes, maar als ik er dan niet bij ben dan krijg je achteraf de raarste verhalen te horen, zoals dit:
pony kan nog niet eens normaal onder hun lopen zegmaar gaan ze telkens wedstrijdjes doen, wie het eerst aan de overkant is enzo...
ze ze langs de weg los laten lopen (touw over hun nek en pony loopt wel mee)

En als je dan zegt dat wil ik niet is het, maar ik kan ze zo pakken en ze lopen toch niet weg en het gaat toch goed enzo....

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 11:03

roylinde schreef:
Ik vind het trouwens wel schoftig dat die kleine meisjes van tegenwoordig steeds bijdehader worden tegen paarden... moets ik vroeger niet poberen (wam niet in me op Tong uitsteken was lief penny meisje Haha! )

Volgens mij is dat meer de hele nieuwe genereatie hoor.. van die enkel schoppers als je ze niet hun zin geeft. Moest ik niet aan denken. Dreigen je met een stok te slaan (kereltje van 5 naar een "vrouw" van 18???) en ook echt serieus..

Maaaarrr... ontopic. Ik zou dit meisje ook maar laten gaan. Of echt heel erg duidelijk tegen haar zeggen dat als ze zo met jouw pony's omgaat dat je er dan geen zin meer in hebt. Dan het dier inelkaar meppen niet de reden is waarvoor je haar gevraagd hebt, dat je dat, mocht dat nodig zijn, zelf ook wel zou kunnen. En dat als ze zich niet aanpast je iemand anders voor je mini shet gaat zoeken.. Misschien dat ze dan wat dimt? Verward

Ik zou het ook niet in mijn hoofd halen. Ik bedoel, ik grommel wel eens. En bij mijn vorige verzorgpony, die gericht op je voet probeerde te staan heb ik ook wel eens een mep uitgedeeld, maar verder nee...

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 11:04

hmm... volgens mij hebben jullie het niet echt getroffen met jullie verzorgsters.. zoals ik het nu hoor..
ik heb ook altijd pony's verzorgd (en ben nu opzoek naar een verzorgpaard), maar ik doe altijd wel wat me gezegd wordt en kijk altijd naar wat ook het beste voor de pony is.

Misschien is het handig dat je opzoek gaat naar andere verzorgsters (er zijn genoeg en hang anders een papiertje op bij de manege) en maak duidelijke afspraken met de verzorgsters (bijvoorbeeld dat ze ook niet van het erf afmogen en geen wedstrijdjes rennen mogen doen, en als ze dat wel doen dan zoeken ze maar een andere pony)..

succes ermee!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 11:18

ik had het zelf erg getroffen, verzorgde een pony maar deed of het mijn eigen was, uiteindelijk ook gekocht was ook altijd lekker eigenwijs, pony mocht namelijk niet veel drinken, 2 emmers per dag maar want anders koste het teveel stro uiteindelijk enzo, en eten moest ik ook altijd voor 2 dagen neerleggen want dat kreeg ze ook bijna niet, ja een handje konijnenvoer, want ze was toch veel te dik.
ik ging daar dus lekker mijn eigen gangetje en gaf haar zoveel water als nodig was desnoods ergens anders...
veel meer ervaring heb ik dus niet, dus weet niet wat normaal is....

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 11:47

Moven met die meid, zo iemand zou echt niet op mijn pony komen. Voor haar 100 anderen hoor.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 11:55

Wow! oke das duidelijk Haha! hahah geloof dat ze vandaag weer komt. Maar eigenlijk ligt de schuld bij die #@$maneges, geef nou eens een goede schop trek eens wat harder aan die teugels, ramelt dat bit door zijn mond, dat is geen tik dat is een aiitje HARDER!!!!!!!

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 12:15

Gelijk een ander zoeken, zo worden je pony's alleen maar verpest.