Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ikke schreef:Officieel is stokmaat (157,5cm) de scheiding tussen pony en paard. Dat sommige rassen vinden dat het paarden zijn, terwijl de stokmaat het niet haalt is volgens mij voornamelijk ingegeven door vormen van hoogmoed en arrogantie.

schaapjuh schreef:Overigens is de benaming 'pony' een Engelse naam voor klein paardje en afgeleid van het Gaelische (Keltische) woord Ponaidh, wat klein paard betekend. De Engelse naam pony is in de meeste landen overgenomen om er kleine paardjes mee aan te duiden.
Dus pony's zijn infeite kleine paardjes, heeft dus niks met bouw, karakter ed te maken maar met hoogte.
* ga nu zeker half bokt over me heen krijgen*

)
Hetja schreef:schaapjuh schreef:Overigens is de benaming 'pony' een Engelse naam voor klein paardje en afgeleid van het Gaelische (Keltische) woord Ponaidh, wat klein paard betekend. De Engelse naam pony is in de meeste landen overgenomen om er kleine paardjes mee aan te duiden.
Dus pony's zijn infeite kleine paardjes, heeft dus niks met bouw, karakter ed te maken maar met hoogte.
* ga nu zeker half bokt over me heen krijgen*
En dan voornamelijk de shetlanders....