Donkere haren in gezicht / zweten in gezicht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

Donkere haren in gezicht / zweten in gezicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 19:32

Ten eerste, deze winter is voor het eerst dat Röskur, mijn IJslander, donkere haren op zijn gezicht heeft... Helaas doet mijn profiel het niet en kan ik niet even makkelijk foto's ervan zoeken, misschien is het te zien op mijn avatar...

Afbeelding
Of hier..? Hier kan je iig goed de tegenstelling zien tussen zijn gezicht en de rest. (met name de donkere 'streepjes' boven zijn ogen)

Nou was vorige zomer / herfst / deze winter voor het eerst dat hij echt heeft gewerkt en gezweten. (ik heb hem anderhalf jaar, vorige winter heb ik zover ik me kan herinneren nog rustig aan gedaan en de 5 jaar voor ik hem kreeg heeft hij - naar mijn weten - ook weinig gedaan / vrijwel stilgestaan)

Nou is hij ook een van de enige paarden die ik ken die gauw in zijn gezicht gaat zweten. Ik ging er eigenlijk van uit dat dit gewoon 'normaal' is en zijn 'manier van zweten' maar als er een bepaalde reden voor kan zijn weet iemand er misschien iets meer over te vertellen? Ik dacht dat het misschien een connectie kon zijn met de donkere haren in zijn gezicht, daar ongeveer zweet hij namelijk ook meer. Het leek me alleen een beetje onlogisch omdat hij bijv bij zijn hals ook zweet en daar geen donkerdere haren heeft. Verward

Misschien weet iemand iets meer te vertellen over de donkere haren / het zweten en of het iets met elkaar te maken kan hebben? Lachen

lachmar

Re: Donkere haren in gezicht / zweten in gezicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 19:45

Het zal waarschijnlijk wel niks voorstellen.
Paarden veranderen wel is vaker van kleur op sommige plekken.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 19:49

ik denk dat er niks aan de ahnd is bij mensen is het toch ook zo de ene heeft zweetvoeten de andere niet.

mijn paard zweete altijd achterzijn oren en om zijn ogen.

bij iederpaard weer anders Pling

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:14

Brenda die zweet ook best veel op haar gezicht. Ik heb het inderdaadnog niet bij veel meer paarden gezien amar bij ahar lijkt het soms net of ze huilt omdat er een zweetdruppeltje van ahar hoofd afrolt.
Dit is wel alleen in de winter wanneer ze een berenvachtje heeft ook op haar hoofd.
En Brenda heeft ook zwart op haar hoofd (en een witte aftekening) voor als je dit wilde weten maar ik denkd at dit er niets mee te maken eheft.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:17

Amo zweet ook altijd het eerste op zijn hoofd Scheve mond Na een half uurtje rijden loopt het water in straaltjes langs zijn ogen Ach gut

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:18

Auky zweet ook vooral op zijn hals en boven zijn ogen.
Hij heeft geen kleurverschil, dus ik denk niet dat het daarmee te maken heeft..

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:26

Sheldon zweet ook veel in zijn gezicht, daar heeft ie zelfde kleur als over de rest van zijn lichaam dus denk niet dat kleur er iets mee te maken heeft.

Leuk dekje heb je! Haha!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 23:21

Okee... Ik vind dat kleurverschil er zo apart uitzien want vorige winter / zomer had hij dat niet, deze winter is voor het eerst dat ik het zie...

Nou ja, hij is iig niet de enige die op zijn gezicht zweet. Ik vind het er altijd zo zielig uitzien als hij op zijn gezicht zweet... Bloos (weet niet waarom, misschien omdat hij er dan zo moe uitziet en andere paarden die misschien wel veel moeier zijn die hun hele nek enz nat hebben zien er dan nog zo fris uit omdat hun hoofd zo droog is. Clown)

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 23:24

Sorry dat ik het zeg.. maar je sjarbrak Clown