Of hier..? Hier kan je iig goed de tegenstelling zien tussen zijn gezicht en de rest. (met name de donkere 'streepjes' boven zijn ogen)
Nou was vorige zomer / herfst / deze winter voor het eerst dat hij echt heeft gewerkt en gezweten. (ik heb hem anderhalf jaar, vorige winter heb ik zover ik me kan herinneren nog rustig aan gedaan en de 5 jaar voor ik hem kreeg heeft hij - naar mijn weten - ook weinig gedaan / vrijwel stilgestaan)
Nou is hij ook een van de enige paarden die ik ken die gauw in zijn gezicht gaat zweten. Ik ging er eigenlijk van uit dat dit gewoon 'normaal' is en zijn 'manier van zweten' maar als er een bepaalde reden voor kan zijn weet iemand er misschien iets meer over te vertellen? Ik dacht dat het misschien een connectie kon zijn met de donkere haren in zijn gezicht, daar ongeveer zweet hij namelijk ook meer. Het leek me alleen een beetje onlogisch omdat hij bijv bij zijn hals ook zweet en daar geen donkerdere haren heeft.

Misschien weet iemand iets meer te vertellen over de donkere haren / het zweten en of het iets met elkaar te maken kan hebben?

Na een half uurtje rijden loopt het water in straaltjes langs zijn ogen

(weet niet waarom, misschien omdat hij er dan zo moe uitziet en andere paarden die misschien wel veel moeier zijn die hun hele nek enz nat hebben zien er dan nog zo fris uit omdat hun hoofd zo droog is.
)