Periode Eczeemdeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Banja

Periode Eczeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 18:52

Wanneer beginnen jullie met het dragen van de eczeemdeken voor zomereczeem bij jullie paard?

Ik kan mijn deken pas rond april krijgen, en ik wou weten of het nog de moeite waard is om die dan dit jaar op te doen..

Halen jullie je paard wel eens onder die deken vandaan, of heeft hij deze dag en nacht op?

Hoe doen jullie dat met rijden dan, want je kan deze dekens toch niet ophouden tijdens het rijden, en als je m afdoet, heeft zo'n deken toch geen effect meer?

GIVE ME PLEASE ADVICE!!

IvysToeter

Re: Periode Eczeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:27

Bij een paard dat ik ken beginnen ze rond februari/maart met van die middeltjes te smeren enzo.
Ik geloof dat ze bij dat paard als het ietsjes warmer begint te worden de exceemdeken op doen (vliegendeken met hals en masker).
En dat zou rond april zijn? en als het dan nog te koud is doen ze er een dunne deken overheen.
En met rijden gaat die deken gewoon af hoor.
Na het rijden weer op en dan is er geen probleem, dan kan je paard in ieder geval zijn manen en staart niet afschuren.
Maar elk paard begint op een andere tijd met 'jeuk' krijgen, dus je moet even kijken wanneer je jouw paard de exceemdeken op doet.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:29

Als de winterdeken af gaat, gaat de Boett-deken op. Als het dan nog erg slecht weer is (regen) doe ik een ongevoerde regendeken eroverheen aangezien ze van veel regen echt staat te rillen in de wei.

Met rijden en poetsen gaat ie af, na het rijden weer op.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 22:14

vanaf dat het snachts niet kouder wordt dan 10 graden...

maxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 22:27

mijn boett deken gaat meestal op rond maart-april en af in september, vedre kijk ik gewoon wat voor weer het is. Zo heeft vorig jaar de deken er nog tot oktober opgelegen. Hij gaat alleen af als ik ga rijden dus de rest van de maanden heeft ie um op, als je de deken ong 1,5 uur per dag af hebt heeft de deken zkr nog wel nut. Als je je pony dan gewoon even in-sprayd hebben ze nergens last van

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 22:39

Zodra Genette het land weer op gaat, gaat ie gelijk op. Eigenaren willen geen risico nemen...

Space pony Haha!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 22:58

Mijn pony krijgt de boett-deken op als de temperatuur overdag boven de 13/14 graden komt. Maar alleen als hij buiten staat, op stal gaat ie er altijd af. Bij harde wind en/of veel regen laat ik hem ook af, dan heeft mijn pony nergens last van.