vraagje iemad tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ittheclown

vraagje iemad tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 18:18

hoi ik heb sins kort een verzorg fjordje waar ik 7 dagn in de week heen ga en rij of wandel.

nou is mijn vraagje hoe kan ik hem minder kleine pasjes laten lopen.

de fjord is minimaal 60 kilo te zwaar (heeft weinig beweging gehad) hij maakt nu met lopen erg kleine pasjes echt shet stapjes Clown

nou was mijn vraag komt dit omdat ie te zwaar is of moet ik daar gewoon aan werken (heeft nu geen conditie ik stap nu een kwartier met haar en doe op bijde kanten een rondje draf in stap figuren enzo)

ik hoor wel wat jullie denken
groetjes mij en jamy(fjordje) Cool

Pikolino

Re: vraagje iemad tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 18:21

daar moet je gewoon aan werken...
heb ik ook gehad.... hij moet helemaal over zijn rug lopen en ontspanne dan kan die pas ruimer gaan lopen

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 18:24

en bedoel je dan met een langer teuegl als ik ze lang maak loopt ze namelijk met haar neus over de grond dus dat is het probleem niet.

en verders loopt ze wel ontspanne naar mijn idee maar ze is wel erg stijf mischien word het vanzelf beter als ze die stijvigheid kwijt is

iemand nog tips?

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 18:32

ja dan denk dat ze is een half jaar goed bereden moet worden en als ze egt helemaal dat stijve kwijt is dan kan ze denk ik makkelijker wat ruimer bewegen Knipoog

succes!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 18:34

bedankt voor de tip ik zal haar lekker los gaan rijden lekker veel voltes en overgangen enzv
Pling Cool (ahaahha het draakje )

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 19:13

iemand nog ???? Dromen

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 19:44

niemand ????

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 20:29

niemand Verward echt niemand Vriendjes zijn?

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:05

Veel rijden natuurlijk, maar opbouwend.

Wanneer je begint met instappen laat hem dan niet met zijn hoeven over de grond slepen, maar drijf hem aan in een taktmatige stap, lekker doorstappen dus.

Stap lang genoeg in, en als je gaat draven zorg dan dat hij meteen lekker voorwaarts blijft en zijn benen goed opheft. En vergeet vooral niet elke keer te belonen wanneer hij goed is, je hoef niet voorover bukken en klopjes geven, maar zeggen ''goed zo jongen, heel goed'' is al goed genoeg.

Draaf de eerste keren niet te lang aan een stuk, stap tussen door, vooral wanneer hij het goed doet, maar zorg altijd dat hij lekker doorstap. Draai die impuls daar maar in. En maak veel figuren.

Ook als je gaat buitenrijden, zorg dat hij altijd lekker doorstap.

Verder kun je ook nog springen, maar train eerst een halfuurtje gewoon. En vooral cavaletties rijden is een goede oefening.

Als je op deze manier traind dan verliest hij niet enkel vet maar krijg ook nog spieren bij. Ja

En het wordt niet zomaar gezegd, les nemen is belangerijk!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 21:36

hahah nou over dat snel lopen hoef ik me geen zorgen te maken dat doet ze namelijk al (het is een race monster)

en ik ben ook zker van plan om met haar in de les te gaan rijden maar dat kan nu nog niet aangezien ze nog geen 2 rondjes draf achter alkaar aan kan .

ik rij nu 10 in stap aller lij figuuren en voltes en overgangen
daar na ga ik op beide handen een rondje draven
dan ga ik nog wat figuuren rijden en als laatste mag ze lekker haar hals strekken dat kan ze echt lekker ze loopt dan echt lekker met haar neusje bijna over het zand.

ik denk dat ik over 2 dagen ofzo het uit ga brijden en dan 2 rondjes draven op elke hand en dan zo telkens na een aantal dagen of een week een stukje uitbreiden als ze ongeveer een halfuurtje kan lopen zonder al te moe te zijn ga ik lekker lessen maar eerst gewoon steeds een half uurtje.