Groenhorst College

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

Groenhorst College

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 18:12

Hey,
Ik ben vandaag naar de open dag van het Groenhorst College in Barneveld geweest. Wat een mooie school zeg! Ook hele vriendelijke mensen.. Ik ben daar gaan kijken voor de opleiding paardenhouderij. (ben ook nog even met de rondleiding van dierverzorging mee geweest, ook erg leuk) Ik heb daar ook met wat leraren en scholieren gepraat en het komt allemaal heel erg leuk over. Nou wil ik daar dus misschien volgend jaar heen gaan.. (eerst nog wel even verder kijken). Zijn er hier ook mensen die op het Groenhorst zitten of hebben gezeten? En wat vind/vond je ervan? Heb je je opleiding afgemaakt? Zo nee, waarom niet? Welk niveau heb je gedaan?

(Liever geen reacties van mensen die er niet op school zitten/hebben gezeten, maar er wel eens over gehoord hebben ofzow...)

Bonny4life

Re: Groenhorst College

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 18:27

ik zit op het groenhorst barneveld en doe nu het 3e jaar paardenhouderij en management, de 1e 2 jaar waren niet moeilijk en veel paardenvakken maar nu heb je heel veel management, scheikunde en natuurkunde wiskunde enz. en weinig paardenvakken dat vind ik wel beetje jammer.. de stages zijn leuk maar de oprdachten dit jaar ook erg moeilijk! ik heb het wel naar mijn zin maar ik weet niet of ik de laatste anderhalf jaar ga redden, we zien het wel.

groetjes roelinda.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 18:28

is er niet wat dicherbij jou huis trouwens?
texel?? vanaf daar zou ik deze school niet kiezen...

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 18:33

Het valt op zich wel mee. Ik zou wel gewoon elk weekend naar huis kunnen. Heb daar ook even met een jongen van Texel gepraat die nu in het 4e jaar van dierverzorging zit. Die zei dat het best te doen is. Ik heb op zich veel goede verhalen over de school gehoord. En als het echt een goede opleiding is het ik het er best voor over dat het een eindje weg is. Er is trouwens wel dichterbij een opleiding, het Clusius College, maar heb over Barneveld tot nu toe gewoon hele goede verhalen gehoord...

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 18:45

Het Groenhorst college op zich is een leuke school. Ja
Alleen moet je je wel realiseren dat er in die opleidingen bijna geen brood te verdienen valt. Er is weinig werk in te vinden, en als je het al vind, krijg je meestal ook erg weinig betaald, vooral in verhouding tot wat je er allemaal voor moet leren enzo.
Bijna iedereen die de opleiding heeft afgerond gaat daarna nog wat anders doen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 18:48

Ik weet dat er weinig werk in is, maar ik wil er toch voor gaan. Ik zou het mezelf eeuwig kwalijk nemen als ik het niet in ieder geval zou proberen. Daarbij zou ik ook echt niet weten wat ik anders zou moeten doen... Van een kantoorbaantje ofzow zou ik knettergek worden!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 22:03

Maar Lindy, zit/zat jij dan op het Groenhorst College?

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 10:30

Ik heb ook op het Groenhorst in Barneveld gezeten.
Van 1998-2002. De 4-jarige opleiding dierverzorging.

Ik heb het altijd wel naar mijn zin gehad. Al moest je overal zelf achteraan en van alles en nog wat regelen. Roosters die per uur plots veranderen etc.
Maar 1 dag in de week hadden we lessen op IPC, het praktijk gedeelte. Dat was altijd erg leuk. Ook de stages die je doet. 2 Stages per schooljaar.

Ik heb mijn diploma gehaald, alleen er is geen werk in te krijgen helaas.
Toen ik van school kwam heb ik 4 maand bij een dierenasiel gewerkt, maar toen het oktober was kon ik verdwijnen omdat het niet zo druk was.
Toen ben ik via uitzendbureaus aan de slag gegaan, maar dus niet in de dieren.

Dus de opleiding is wel leuk, soms best wel pittig en dan moet je je dus bedenken dat er niet veel werk in is, en als er werk is, is dit vaak vrijwilligerswerk of voor een paar uur in de week.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 10:35

ik ben er toendertijd ook wezen kijken, ben toch naar deurne gegaan dat was sowieso al mijn eerste keus. toch vond ik het geen verkeerde school, vergeleken met de meeste paardehouderij op leidingen behoort barneveld zeker tot de betere!

Ik heb ook gekozen voor deurne omdat ik hier sport kon gaan doen en omdat er zoveel meer praktijk en paardgerichtevakken zijn!

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 10:55

Ik ben gister ook wezen kijken in Barneveld voor paardenhouderij.
Ik wil daar de BBL richting gaan doen.
Ik vond vooral het paardencentrum erg mooi.

Welke richting wil jij volgend jaar gaan doen dan? BBL of BOL??

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 11:23

Wendy15 schreef:
Maar Lindy, zit/zat jij dan op het Groenhorst College?

Ik zit er niet op school, maar ik doe ergens anders paraveterinair, en we hebben vaak praktijkdagen in Barneveld. Lachen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 12:45

Roxje: Ik wil BOL gaan doen, 4jarig. En het paardencentrum was idd erg mooi!

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 15:56

Ik doe nu het tweede jaar paardenhouderij (nivo 3) Bbl..En heb het heel erg naar mijn zin.Ookal komen wij amper op de groenhorst zelf maar zijn het eerste jaar veel op de burght geweest en nu hebben we les op het Ptc en dan met toetsdagen zijn we op school en geloof ik het laatste blok..maar bevalt me zeer goed Ja

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 16:17

Ik doe daar nu de oplieding dierverzorging, soms heb je onwijs leuke stages, soms vreselijke, ligt aan t bedrijf. Ik zit in de 3e eerste 2 jaar stellen niet zo heel veel voor, nu is het wel wat moeilijker, maar nog steeds goed te doen.
Mij is door school geadviseerd om de opleiding dierverzorging te doen, eventueel kun je dan in de laatste jaren je in paardenhouderij verdiepen, en je vrije stages die je hebt daarin doen. dat doe ik nu ook. je kan altijd nog hbo paard doen, er is in de paardenhouderij weing werk nl en het meeste is strontscheppen.
En al moet je overal achteraan zitten op school, je wordt er vanzelf handig in en als je maar de juiste personen hebt lukt dat meestal wel

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 17:58

Ik doe ook paardenhouderij en management (zit bij bonny4life in de klas) Soms heb ik spijt dat ik geen dierverzorging ben gaan doen, daar kan je toch meer kanten mee op.
Verder wel een leuke opleiding, al vind ik het 3e jaar wat minder...

En oja.. barneveld is inderdaad een zooitje ongeregeld, je moet achter veel dingen zelf aan!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 22:09

Heel erg bedankt allemaal voor jullie reacties.
Melissa schreef:
En oja.. barneveld is inderdaad een zooitje ongeregeld, je moet achter veel dingen zelf aan!

Ik denk trouwens dat dit op veel scholen zo is..

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 22:16

Denk ik ook wel maar bij barneveld is het soms extreem enkele voorbeelden:

Vrijdag heb ik een herkansing natuurkunde om 11:55 en om 13:00 uur heb ik herkansing op het paardencentrum... vind ik knap geregeld Haha! (en voor de datum moest ik bellen naar dat centrum, na 3 x geprobeerd te hebben zou ik terug gebeld worden, niet gebeurd dus ik bel mijn mentor die zegt " nee ik kan niks voor je doen je zoekt het zelf maar uit" uiteindelijk kreeg ik eindelijk de goede te pakken)

Ow ja en er staat ook al 3 jaar een 0 voor mijn praktijk op mijn cijferlijst (en ik ben al naar 6 verschillende mensen geweest omdat dit een 8 hoort te zijn) ow en ik moest vorige stage zelf achter mijn stagebezoek aan die niet was geweest en deze stage heeft mijn begeleider alleen gebeld..

Maar voor de rest is het een leuke school Haha!

Ralinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 09:12

ik zit ook op het groenhorst college en ik doe paardenhouderij en management. ik zit nu in de vierde en ben bijna klaar. ik vind het een leuke school echt een aanrader... het is wel zo dat sommige dingen beter geregeld kunnen worden op school, maar dat zal elke school wel hebben. ik vind alleen dat er wel meer praktijklessen gegeven mochten worden. het was wel zo dat de eerste 2 jaar redelijk makkelijk waren en de laatste waren een stuk pittiger.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 15:39

Hoeveel praktijklessen krijg je dan ongeveer (naast je stages)?

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 21:56

In hte eerste jaar niet zo heel veel (geloof 2 uurtjes ofzo) het tweede jaar krijg je 4 uur per week en af en toe ga je met theorielessen (verzorgen paard enzo) ook een praktijklesje doen.

In het tweede jaar krijg je ook rijden.

Wij hebben het 1e blok van 3e jaar helemaal geen praktijk gahd, nu hebben we weer een blok en daar krijgen we wel weer veel praktijk (voltigeren/recreatie keuzepakket en bekappen.