Bitloos beter evenwicht bij paard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shayla

Bitloos beter evenwicht bij paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 16:07

Hallo ,
Ik zit zelf al een tijdje te denken over bitloos rijden.
Nou las ik in de laatste Bit een stuk over bitloos rijden en daar stond ook in dat het zou helpen om het evenwicht van het paard te verbeteren. Klopt dit ook ?
Mijn tinker heeft namelijk veel moeite om haar evenwicht te houden (struikelt vaak , ook aan de longe en kijkt redelijk ver naar buiten , geen stelling dus, ook dit doet ze ook aan de longe)
Dus daarom vroeg ik mij af of bitloos inderdaad een oplossing zou zijn. Als ik haar longeer aan het halster stuikelt ze minder vaak en kijkt ook minder ver naar buiten dan dat ze doet met haar bit in.
Hoe kan ik het beste uitproberen of dit voor ons een oplossing zou kunnen zijn?

En is er misschien iemand die mij daarbij zou willen helpen ? Ik ben namelijk zelf vrij onzeker Nagelbijten / Gniffelen doordat ik een keer een ongeluk heb gehad en durf dus niet zelf voor de eerste keer uit te proberen hoe ze reageert op bitloos rijden . Ik krijg dan gelijk van die rare(nachtmerrie) beelden in m'n hoofd.
Evt. naar iemand toegaan is geen probleem (mits het niet te ver weg is natuurlijk, ik woon zelf in Gorinchem (ong midden Nederland provincie Zuid-Holland), maar Groningen en Limburg enzo vind ik te ver weg. Veluwe en zo is niet zo'n probleem) maar dan wel alleen in het weekend wegens mijn werk en vervoer.

En wie heeft er evt. nog andere tips ? Ik weet dat je het voor het eerst gewoon kunt proberen met je halster. Dus dat hoef ik niet meer te weten Knipoog

Oscar
Forumcoördinator

Re: Bitloos beter evenwicht bij paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 20:31