pony-voetbal???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

El_vis

pony-voetbal???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 14:21

Hoi iedereen.
Uhm nou ik heb dus een bepaalde afspraak met mijn ouders dat als ik dus iets speciaals doe(ik ga effen nie zeggen wat is ook helemaal nie nodig) dan krijg ik van mijn moeder een voetbal voor Pony's (dus om met mijn verzorgpony te kunnen voetballen) maar nou waren wij naar de paardenwinkel (de boordeman ofzoiets) geweest en die hadden zelf song nooit van een paardenvoetbal ofzo gehoord alleen van die kleine vervelingsballen die je in de stal hangt ofzo dus waren wij naar de speelgoedwinkel geweest Tong uitsteken om te kijken of zij dan misschien grote skippyballen hadden zonder handvaten,en die vrouw vroeg dus of het voor het paard was en wij dus ja, en die zei dat zij dat ook deed met haar pony, zij had dus gewoon een grote spikkybal gekocht met twee van die stangetje waar je je aan vast kon houden maar wij hadden wel zoiets van maar ja wij willen eigenlijk gewoon eentje zoiezo zonder handvaten of stangetjes en we weten dat die er zijn voor pony's waqnt bij mijn huurpony hadden ze er ook een, maar nou vraag ikj me af hoe jullie eraan komen en wat voor een jullie hebben (misschien een foto om te zien)? want dan weet ik een beetje waar en waarna ik moe ik kijken....
Alvast bedankt, groetjes Elfje en alvast bedankt Pling

Chrissetje

Re: pony-voetbal???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 14:28

een gewone skippybal is toch ook goed...
van die handvaten gaat je paard niet dood hoor Vork

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 14:36

nou als er handvaten aan zitten kan hij er in trappen en das gevaarlijk, maar uhm dan rolt ie toch ook nie goed dan kun je toch nie echt op hem en dan voetballen of wel dan?

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 14:43

lijkt mij niet gevaarlijk als ze erin trappen,het is maar zacht plastic Vork
mijn skippybal van vroeger rolde wel goed...mss ook gewoon harder tegen de bal schoppen/duwen Vork

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 15:02

maar was dat een skippybal met handvaten of met van die stangetjes die je vast kon houden?

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 15:07

ik heb ze zo allebei....
Bloos

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 15:20

Je hebt wel degelijk 'ponyvoetballen'.. Een skippy bal lijkt mij wat te klein Verward En ik denk dat er bedoeld word, dat het gevaarlijk kan zijn als de pony in zo'm handvat gaat staan, blijftie in hange lijkt mij Knipoog

Ik denk dat de ballen die er meestal voor gebruikt worden een meter hoog zijn zoiets?

Ik zal kijken of ik een plaatje kan vinden.. Lachen

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 16:45

Toen in Ermelo hadden we wel een 'echte' ponyvoetbal!
Was echt suppergaaf(ondanks dat m'n pony er bang voor was) Bloos
Daar zaten geen handvaatjes aan...
Maar ik denk dat een skippybal ook wel kan, dan zou ik wel gaan voor die met 2 van die handvaatjes, want in zo'n ronden kan ie miss met z'n hoefjes in staan Knipoog succes!
ik blijf dit toppic ff volgen want als de manege klaar is bij ons wil ik ook zo'n bal gaan kopen! Haha!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 18:13

de ponyvoetbal die jij bedoelt is een 'gymbal' die gebruiken ze om houdingen te corrigeren enzo.
ik heb er van de week een gekocht bij het kruidvat/da(weet niet meer precies waar, was in de aanbieding), 65 cm. voor 12,95 ofzo.
niet echt groot voor een paardenvoetbal, maar goed, het zal vast wel gaan(heb het nog niet geprobeerd)

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 18:20

wij hebben op stal wel een echte ponyvoetbal...
een roze Haha!
een meter hoog ofzow ik zal wel is vragen waar ze die bal gekocht hebben

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 18:23

Je kan zo'n fysiotherapie bal kopen. Die heb je in allerlei maten (ongeveer een meter is het beste). Die ballen zijn ook 'burst-resistant'. Dat betekent dat als er een gat in komt ze niet uit elkaar knallen (zoals een ballon), maar langzaam leeglopen. Anders moet je gewoon even zoeken via google voor zo'n fysiotherapie bal... Ik wil ook nog steeds zo'n bal kopen, maar ze zijn toch vrij prijzig.

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 18:30

Een bal van iets van een meter is echt het beste denk ik..

Een skippy bal is volgens mij veel te klein, en ze kunnen er makkelijker op gaan staan

Nog succes met het vinden van een goede bal in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 20:56

Ik heb zo'n ponyvoetbal, komt van een fysio-benodighedensite af. www.elphymed.nl --> Grote ballen --> Gymnic.

Voor een pony tot 1.40/1.50 kan je wel met de blauwe van 95 cm af. Maar vanaf groter zou je wellicht de rode met 120 cm doorsnee kopen. Deze ballen zijn heel stevig, wel enkel in de bak of op t gras gebruiken, en gewoon heel fijn Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:02

heej meis....

leuk idee...ik wil het ook gaan proberen...maar als ik jou was zou ik eerst een skippybal kopen en kijken of je pony er niet bang voor is Knipoog dat doe ik ook....

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:11

Mijn pony heeft een skippybal om zichzelf te vermaken. Er zit gewoon een hanvat aan en inderdaad als hij erin gaat staan dan komt hij er vanzelf weer uit. Ik wilde hem vandaag net gaan redden omdat zijn hoef erin zat en toen was ik bij hem en toen had hij hem er al weer uit. Heeft hij vaker gedaan denk ik. Anders gaat de skippybal vanzelf kapot.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:15

Het verschil tussen een skippybal en een paardenvoetbal zit niet in de grootte.

Zo'n skippybal knalt uit elkaar als hij lek is, hier schrikt menig paard flink van. Een paardenvoetbal loopt langzaam leeg, zonder geluid.

Ik weet niet waar je hem vandaan moet halen, maar veel succes in elk geval met zoeken Lachen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:30

Een skippybal knalt juist niet uit elkaar. Die loopt ook langzaam leeg. Mijn pony gaat er regelmatig met zn voorbenen bovenop staan en hij knalt nooit. Hij maakt wel een raar geluid als hij leegloopt maar hij knalt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:35

Of het wel of niet knalt doet er niet toe. Een skippybal is gewoon veels te klein en gevaarlijk om al rijdend mee te voetballen... Ik heb een haf van 1.38, een bal van 95 cm en vind dat al aan de kleine kant... T is dat 1.20 weer zo enorm groot is, en er geen tussenmaten zijn...