zadel kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shetfan

zadel kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 23:02

We gaan moreg misschien een zadel voor mijn tink kopen. Misschien ook niet Clown .

Maar wie heeft er nou goede tips om een juist zadel te kiezen? Gewoon wat handige dingetjes waaraan je kan zien dat de kwaliteit bagger is of juist wel goed.
Misschien gaan we eerst gewoon even kijken wat er is. Ik ben op zoek naar een western/endurance/enz.-zadel. Geen Engels zadel dus.
Kom maar op met die tips! Haha!

Pjelk

Re: zadel kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 20:36

Waar ga je kijken? Neem je je paard mee? Wat voor prijsklasse had je in gedachten? Ik heb niet veel verstand van Western of Austrailian Stock zadels maar ik weet van de Engelse zadels dat goedkoop erg gauw duurkoop is. Daarbij heb je IMO pas een leuk (leren!) zadel vanaf 700 euro. Kunstof zadels kun je goedkoper ook voor een goede kwaliteit krijgen.
Heel belangrijk is natuurlijk of je zadel past en uit ervaring weet ik dat het vaak niet genoeg is als het zadel in stilstand mooi op je paard ligt. Zo heb ik al eens een zadel voor Pjelk gekocht wat prachtig lag maar in de draf onmiddelijk naar voren schoof. Daarom kan het heel handig zijn de zadelmaker bij je stal te laten komen zodat je even proef kan rijden.

Ik weet niet wat voor rug je Tinker heeft maar vast wel een heel brede en daarvoor is vaak niet zo veel keus (bij Engelse zadels tenminste).
Ik ben benieuwd wat je gaat doen en ik raad je aan een evt. beslissing goed te overwegen. Want de aanschaf van een zadel is niet zomaar iets aangezien het een dure aanschaf is en je er immers jaren plezier van wilt hebben!
Suc-6 en laat je even weten hoe het gegaan is?

chantalsilas

Re: zadel kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 20:54

Hoi,

Waarom kijk je niet eens voor een boomloos zadel,past altijd heeft heel veel voordelen. Ik heb hem ook voor mijn tinkie en rij er ook wel eens andere brede paarden mee,ideaal. En de vorm is mooi,kan ook endurance en western.
Is even een aanschaf,ik heb dan een Torsion, maar je hebt nooit problemen met niet passend zadel,drukpunten enzovoort.

Groetjes,

Chantal