Waar ga je kijken? Neem je je paard mee? Wat voor prijsklasse had je in gedachten? Ik heb niet veel verstand van Western of Austrailian Stock zadels maar ik weet van de Engelse zadels dat goedkoop erg gauw duurkoop is. Daarbij heb je IMO pas een leuk (leren!) zadel vanaf 700 euro. Kunstof zadels kun je goedkoper ook voor een goede kwaliteit krijgen.
Heel belangrijk is natuurlijk of je zadel past en uit ervaring weet ik dat het vaak niet genoeg is als het zadel in stilstand mooi op je paard ligt. Zo heb ik al eens een zadel voor Pjelk gekocht wat prachtig lag maar in de draf onmiddelijk naar voren schoof. Daarom kan het heel handig zijn de zadelmaker bij je stal te laten komen zodat je even proef kan rijden.
Ik weet niet wat voor rug je Tinker heeft maar vast wel een heel brede en daarvoor is vaak niet zo veel keus (bij Engelse zadels tenminste).
Ik ben benieuwd wat je gaat doen en ik raad je aan een evt. beslissing goed te overwegen. Want de aanschaf van een zadel is niet zomaar iets aangezien het een dure aanschaf is en je er immers jaren plezier van wilt hebben!
Suc-6 en laat je even weten hoe het gegaan is?