Toltende paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chantalsilas

Toltende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 22:36

Wie heeft een niet-ijslander die kan Tolten ne kan je dit een paard aanleren?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Toltende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 23:24

ik heb een halfbloed draver, die kan tölten en telgangen, alleen nog niet op commando... Haha!

Als ze zich op loopt te fokken, gooit ze de gangen er wel eens uit... maar spanning is niet het uitgangspunt van waar ik het evt. zou willen aanleren, dus ik laat het voorlopig maar voor wat het is...

Of je het ELK paard kan aanleren... dat durf ik niet te zeggen... daar zijn genoeg IJslander-experts voor op Bokt... Haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 09:30

Tennesee Walker,
Paso's, peruaans en fino,
Mangalarga marchadore (Zuid Amerikaans ras),
Singlefooter,
Aegideanberger (of hoe je dat ook mag schrijven Haha! ),
Missesippi-foxtrotter,
veel Dravers (=ratjetoe van snelle paarden),
Arabieren (soms),
En zelfs een New Forestpony kon het (Helaas is Spencer overleden).
Ongetwijfeld is dit het topje van de toltende paarden ijsberg, met name in oost-europa en zuid-Amerika zijn nogal wat, hier onbekende, rassen die deze gangen nog tonen.

Torfi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 23:28

Er stond in Aalsmeer een haflinger die kon tolten! Haha! Het is een ander niet gangenras aan te leren, alleen hebben ze er iets meer moeite mee. Maar als je vaak genoeg naar buiten gaat met een goede tolter, zal je zien dat ze vanzelf de gang kunnen overnemen Haha! . En er zijn ook drie ganger ijslanders (hebben nooi een stap tolt gedaan in hun leven).. ook ijslanders zijn niet altijd van nature tolters en zij zullen het ook moeten leren (intolten zo als dat heet). Er is ook nog een toltende fries volgens mij. In Duitsland zijn ze daar volgens mij iets meer mee bezig dan hier in Nederland. Daar hebben ze ook gangen wedstrijden waar van alles aan mag mee doen. Hier in Nederland is het weer moeilijk en mogen alleen raszuivere ijsjes dat.