Kleine bobbels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessake

Kleine bobbels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 21:06

Oke sinds kort heeft mijn paard aan haar linker kant aan de zij kant wat kleine bobbels. ik denk dat het kleine wondjes geweest zijn en er nu een korst op gekomen is waardoor dus een bobbel Knipoog

Ik ziet dat wel vaker bij paarden maar ik weet dat geen kwaad kan maar vraag me eigenlijk af waar dat van komt Verward Ik dacht zo zou misschien van het stro kunnen komen, omdat ze misschien altijd op die kant in het stro licht en het dan een beetje steekt. Ik kan totaal mis zitten maar dacht het maar.

Dus hoe komen ze eraan?

TequilaRos

Re: Kleine bobbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 22:09

Mijn vorige pony heeft ook zoiets gehad... Heb toen de dierenarts erbij gehad, maar die zei dat het geen kwaad kon (die bobbels dan he). Hij kon ze wel weghalen, maar dan had je wel kans dat ze terug kwamen. Weet eigenlijk niet meer precies hoe hij het noemde. Maar het waren kleine bultje (net zoals je gestoken bent door een mug ofzo) met een korstje erop..

KikiR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 10:06

Vorige zomer heeft mijn paard allemaal kleine bultjes op zijn schouder gehad. Dat was toen een allergische reactie. Op die bultjes zat trouwens geen korst.

Omdat dit een allergische reactie was, en de bultjes talrijk, heeft de DA een prik gegeven. Na 2 dagen was toen weer alles weg.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 10:10

zijn het geen beten van een ander paard? ik merk aan shoq dat hij vaak nadat ze samen in de paddock staan in zijn hals wat verdikkingen heeft. de huid is dan wat harder maar er zit geen wondje op.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 11:43

misschien bedoel je eiwitbultjes?
voer je je paard kuil?

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 11:51

Ik moest ook meteen denken aan eiwitbulten, dat heeft mijn verzorgpaardje ook weleens gehad, ze gingen vanzelf weer weg...

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 12:50

Ja ze krijgt kuil. Maar vandaag had mijn rijleraar het ook gezien, en hij dacht dat het misschien schimmel was.

Maandag ga ik er de veearts eens naar laten kijken. Hij loopt daar dan toch rond dus kan hij ook effe naar mijn paard komen kijken Knipoog