problemen in de weide

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MariskaFally

problemen in de weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 20:27

Als ik me pony in de wei zet.. dan kan ik hem altijd niet meer te pakken krijgen.. dat is heel irrytant want dan rent hij heel hard van je weg.. heeft iemand tips..?

MariskaFally

Re: problemen in de weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 21:08

ik hoop dat er iemand iets tegen weet

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 21:24

staat ze op een groten wei? en met onder ponys bij?

Je kan altijd proberen haar op een kleinere wei tezetten, of met eten telokken, of eerst de andere pony's er af halen dan zal ze er zelf ook wel af willen.

Of gewoon met heel veel gedult maarja als je niet veel tijd hebt is dat niet heel handig Knipoog

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 21:31

Ik had een keer me favo pony gehuurd en los gegooit in de padock met meedere pony's. Maar hij begon een beetje de pony's te pesten.Want hij was de enige haflinger en de grooste.Dus al die kinderen schreeuwen. Haal hem eruit. Ik vond die pesterij wel mee vallen hij jutte ze alleen maar op.Omdat een meisje met een zweep de pony's aan het opjagen waren.En hij dacht ik help wel ff Tong uitsteken .Maarja ik dus proberen eruit te halen.Lukt niet. ik ging naar me kluis om snoepjes te halen.En ja hoor Meneer wou mee

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 21:33

jah ik heb dus egt dat allemaal al geprobeerd.. en ookal heb ik een grote emmer vol met brok enz.. hij blijft een meter voor je staan en wil je hem pakken rent hij heel snel weg.. hij staat op een middelmatige wei met nog een pony en die haal ik er altijd eerst uit mar hij blijft het weigeren eruit te komen..

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 21:41

misschien hem proberen er eens uit te halen als je niet gaat rijden ofzo? waarschijnlijk asocieert hij jou met werken en dat vind hij dus niet leuk Clown

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 23:40

hoi, je paard speelt een leuk spelletje met je! ze zijn ook zo slim af en toe
}>

Toch zijn ze vaak heel nieuwsgierig. Probeer je paard te leren dat hij elke keer wat lekkers krijgt als hij bij je komt. Laat hij zich niet pakken, ga dan eens in het midden van het weiland zitten of staan en doe alsof je heel druk bezig bent. Met grassprietjes tellen of zo, maar doe iets waardoor je paard denkt: he, wat is die nou aan het doen? Negeer je paard en alles om je heen. De meeste paarden kunnen na een tijdje hun nieuwsgierigheid echt niet meer bedwingen en gaan een kijkje nemen. Negeer je paard totdat hij echt dicht genoeg bij je is zodat je wat lekkers kunt geven. Als het goed is kun je hem dan gelijk pakken.

Succes!

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 11:51

dankje voor de tips.. youngster.. haha.. ik haal hem er ook heel vaak uit als ik niej ga rijden maar hij wilt gewoo heel moeilijk komen. evitatinkle bedankt.. ik ga het is proberen... kijken of ik hem dan wel krijg..Knipoog

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 16:46

dat heb ik ook met een verzorgmerrie van mij.

staan er meer paarden/pony,s in dezelfde wei waar ze een band mee heefd??
haal die dan eerst weg en dan pas haar want dat laat ze zich vangen omdat ze bij haar vriendjes wilt zijn.
neem altijd voor de zekerheid meer mensen mee zodat je haar beter kunt vangen.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 18:52

Staat hij heel de dag op de wei of maar een paar uur?
Als ik ooit een paard heb dat niet wil komen, dan laat hem maar een paar uur langer staan, dan komen ze bij mij allemaal met veel plezier naar het hek toe.

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 18:17

nou hij staat dan in de somer in de wei.. en in winter op stal.. samen met nog een pony.. maar als ik die andere pony er uit haal dan komt hij nog niet.. egt heel apart.. en met 2 mensen heb je een longerlijn nodig om hem te krijgen enz.. want hij is heel snel en slim.. maar ik weet al wel een goede methode

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:19

hier is al een topic over geweest. ik weet niet meer zo gauw welke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:57

ik krijg me welsh in de wei ook niet te pakken...maar me ma lukt het wel!! dus dan stuur ik die wel even daar heen Knipoog