hoeveel maismeel voeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

hoeveel maismeel voeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 20:20

Mijn paard is iets magertjes,heb al veel geprobeerd en nu voer ik wat maismeel door de slobber. Ze krijgt nu 2 handjes erdoorheen,sinds een dag of 4 en vind nu al dat ze dikker wordt. (of het is verbeelding) Maar hoeveel maismeel mag je voeren(paard van 1.70 m) E groetjes elinen voor hoelang mag je dat doen?

Alexx

Re: hoeveel maismeel voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 20:41

Hoi, onze haflinger van 1.45 was veel te dun en die krijgt nu een half/ a kilo (liter) per dag. Das wel veel.
De Verkoper zei dat je idd bij een handje per maaltijd al verschil moest zien, maar dat was niet zo bij ons.

missrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 22:36

Ik geef Iwan altijd een halve kilo (nog niet met water) na het werken. Daar doet 'ie het prima op. In het begin kwam 'ie aan en nu blijft 'ie er netjes mee op gewicht.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 00:22

Mijn volbloed kreeg 4 kilo(scheppen) op 1 dag, maar ik merkte er weinig van. HIj is en blijft een beetje schraal. Vingers aflikken

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 18:43

Maar hoelang mag je maismeel dan voeren? En kunnen 2 handjes per dag ook helpen? groetjes eline

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 18:47

2 handjes kunnen best al helpen hoor. Sommige paarden reageren er nl. sterk op. Je moet oppassen met maismeel want je geeft al gauw teveel (kans op koliek). Langzaam opbouwen tot 0,5 kg bij een paard kan wel. Wel lang van tevoren in het water zetten (zoals bij slobber).
Beter en veiliger is het voeren van maisvlokken.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 19:23

Ik voer 's winters 1 gele voerbeker per dag.
Zomers is het niet nodig.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 19:37

Ik voer elke dag 1.5 schep. Het is een E- pony...Das best veel, maar met minder wordt ze gelijk magertjes, nu is ze precies goed.
je ka het volgens mij gewoon zo lang blijven voeren als je wilt..Ik blijf het ook gewoon altijd voeren.

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 19:59

ik voer mijn wels a een kilo bix en een kilo mais meel ( met water) per dag bij, en ik zie nu eindelijk dat ze wat dikker word.
want ze was dun geworden omdat ze een veulen heeft.
dat jullie paardjes van 2 handjes al dik worden, sheelt veel voer Clown ( haha grapje)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 20:46

Ik geef mijn paard gewoon mais...wij telen zelf mais. Ook het gras kuilen we in, dus geen hooi. Mijn paard kan ik trainen op dit rantsoen omdat het zoveel overneemt van muesli, biks en dergelijke. Hij krijgt wel elke ochtend kilo basisbrok met handje haver en 's middags hooi. 's avonds en rond 23.00 krijgt hij dan mais en kuilgras...ik denk dat mensen met dunnere paarden maar eens langs een boerderij moeten gaan en vragen of ze eens wat mogen proberen...succes verzekerd

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 20:56

Mijn kleine E-pony krijgt op dit moment ongeveer een schep per dag.

aisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 09:48

Kun je het gewoon door het voer doen, of moet je het oplossen inn water?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 15:29

Kan allebei. In het verleden voerden wij het als een pulpje, nu voeren we het droog. Wel met een hoop wortelschilfers erbij die nogal nat zijn. Helemaal droog lijkt me namelijk ook niet zo smakelijk voor een paard, denk dat ze er al snel een droge mond van krijgen.