Dikke merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manuella23

Dikke merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 20:18

We hebben in September een merrie gekocht, ze was toen niet een van de magerste maar het viel nog mee,
Ze bleef maar dikker worden (we hadden al een weitje afgebakent omdat ze gewaarschuwd hadden dat ze een echt grasmachien was) maar ze liep telkens door de draden heen. Dus ze staat op een grote wei, word regelmatig bereden en gelongeerd maar ze blijft dikker worden (sinds een paar weken is het dikker worden wel wat gemindert), niet aan haar kont ofzo maar vooral haar buik, ze is naar mijn weten nog nooit hengstig geweest maar dat zegt niet direct veel (denk ik)
Haar uiers zelf (aan haar tepels) zijn niet gezwollen maar voor haar tepels is het zijn er wel opgezwollen delen.
Ik heb wat schrik dat ze hoefbevangen ofzo raakt. Dat ze drachtig is zou kunnen maar ik denk dat daar weinig kans voor is.

Tinne

Re: Dikke merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 20:58

Ik dacht eigenlijk aan drachtig, ook omdat je zegt van de vochtophoping voor de uier, daar hebben drachtige merries ook last van.
Misschien is het slim om een DA naar haar te laten kijken, dan weet je het gelijk ?!

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 20:59

Is dat ook voor de uiers?
Ja, ik wou de DA bellen maar ik wou wachten tot ze toch moest komen voor de inentingen.

Tanjake13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 22:35

heej
jah ik heb er veel fototjes van van bingos dikke buikje Haha!
Hier is de site, dit zijn niet allemaal fotos van waar ze dik op is, want er zijn ook veel fotos bij van toen pascaline ze net had
Maar dan heb je toch al eens een ideetje (het is niet zo duidelijk op foto als in het echt!!!):
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=1&id=124209&key=UL8ESJIB

xXx
tanja

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 22:38

Dat kan ook voor de uier zijn ja, de uiers zelf worden vaak pas dikker tegen de tijd dat ze gaan bevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 22:39

hmm volgens mij is ze drachtig hoor... ik weet het niet ken dr verder niet natuurlijk, maar als ik zo de vorm van dr buik zie...
ik zou toch even laten nakijken bij de dierenarts...

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 22:49

Ik denk ook dat ze drachtig zou kunnen zijn. Zo ging het namelijk bij mijn merrie Seven ook. Werd steeds dikker en dikker en maar zeggen het kan niet. Maar het was wel zo. Ga eens eens een beetje schuin achter de merrie staan en kijk naar haar flank (overgang buik naar achterbenen) Als er een veulen in zou zitten zou je het daar kunnen zien omdat je het veulen kan zien bewegen. De buik deukt in en deukt weer uit daar op de plaats maar wel behoorlijk niet de ademhaling van de merrie Clown ja het is raar maar zo zag ik het ook mij mijn merrie. En misschien is het toch wel handig om de dierenarts erbij te laten komen. Knipoog succes

Tanjake13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 11:46

jah vandaag komt de hoefsmid naar de wei, en dan komt pascaline ineens even langs met Bingo om te laten nakijken.
De hoefsmid weet alles van dikke merries Haha!
XxX

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 16:02

en is hij al geweest

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 17:23

ja, hij was super slecht gezind en keek heel eve en zei dan: Ik kan da ni zien.
maar we gaan dus de DA late komen...

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 23:20

Volgens mij is ze gewoon vet.
je ziet het op de hals en kont ook.

Bij drachtigheid zie je toch meer een zwaartepunt onderaan de buik, bij haar is de buik egaal rond.

Maar goed, ik zie aleen maar foto's en ben nog steeds geen DA.
Zou je graag een veulen willen bij haar.......dan hoop ik voor je dat ze wel drachtig is.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 23:34

Ze heeft natuurlijk ook heel veel gegeten.
Maar daarom hoeft ze nog niet opeens niet drachtig te zijn.

Voor uitsluitsel toch gewoon de DA vragen.. en anders moet je maar zo'n greenmask ding (hoe die gevallen ook maar weer mogen heten) overwegen.. je moet geen paard hebben dat zich klem eet..

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 09:49

We dachten gewoon dat ze dik was en hebben dus regelmatig gelongeerd en gereden maar, veel hielp het niet
Dan die uiers die wat dik waren maar dan nog ik zei al: drachtigheid is weinig kans van.

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 20:31

een greenmask?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 20:38

Een masker, waardoor ze niet kan eten.. kun je natuurlijk niet de hele dag om houden, want dan hongert ze uit. Maar voor paarden die constant eten, is het wel zo fijn (zeker als ze zomer aanbreekt en het gras nog veel voedzamer is dan nu, voor zover er nog gras staat nu Haha!)
Ik heb even gezocht op de site van de divoza, maar kan het niet vinden Verward