verhuizen van stalling of niet??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zou jij doen? (graag nog uitleg erover..

verhuizen
4 (50%)
blijven staan
4 (50%)

Totaal aantal stemmen: 8

boeflover

verhuizen van stalling of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 17:50

nu komt mn moeder weer met een plan, om rydar en boefie naar de stal van vip te verhuizen, we weten nog niet of hun het goed vinden, maar ik twijfel nog zeer, weet echt niet wat ik moet doen. ik zal even de min en plus punten van allebei de stallingen neerzetten..

nu:
pluspunten:
- hele aardige mensen, als er iets kapot is word het die dag nog gerepareerd etc.
- de mensen laten me lekker met rust dus ik kan alles met mn paarden doen wat ik wil
- het is maar iets van 500 meter verderop
- hele mooie omgeving om buitenritten te maken
- gras groeit erg hard(kan natuurlijk ook minpunt zijn ivm grotere kans op hoefbevangen)
- goede kwaliteit stro
- in de zomer mag ik na dat het graszaad is geoogst op het land crossen(ook met mn kar) Haha!
- 4x per dag hooi(veel)

minpunten:
- geen automatische drinkbakken(er is wel een kraantje bij de stallen, plus tuinslang)
- zelf biks geven(niet dat ik dat erg vind)
- zelf uitmesten
- verder geen andere paarden meer(hun pony is pas verkocht), dus er blijft steeds één paard 'over' als je er met één gaat rijden
- de vrouw is bang van rydar(ze heeft door hem haar vinger gebroken, is nu gelukkig weer over), dus zij durft hem niet buiten te zetten, ik moet ze dus zelf buitenzetten(tenzij die man thuis is, die durft het gelukkig nog wel).
maar in de zomer zouden ze van 6 uur al buitengezet worden, ik weet niet of dat dus deze zomer wel gebeurt......(rydar staat er nog maar een maand of 2)
- ze mogen in de winter niet in de wei
- de bak is een enorme blubberzooi, veel mensen uit het dorp praten al over dierenmishandeling enzo(al staan ze maar 1 of 2 uurtjes buiten, want ik moet natuurlijk ook naar school..). maar je kunt er dus ook niet lekker in rijden, bv. aan de teugel gaat niet, dat wil ry daar niet, want dan komt er allemaal blubber op zn hoofd.. (dit is mn allergrootste minpunt)
- de grond is van bijna ondoordringbare klei, het water loopt niet/heeeeeeel slecht weg(je hebt dus kans dat de bak misschien pas in april/mei is opgedroogt...

nu de tweede stal, dus die waar vip staat:
pluspunten:
- een super goede all weather 20x60 bak mét verlichting, je kunt dus ook 's avonds rijden
- een longeerbak
- droge weilanden, maar het gras groeit er niet.
- wij willen ze op boefie's oude stukje, dat is een uitloopstal, dus dan staan ze dag en nacht buiten(overigens denk ik niet dat ze ry buiten willen zetten, dus dat zal ik dan zelf af en toe moeten doen als ik hem in de wei wil hebben)
- automatische drinkbak
- houtsnippers in de uitloop, ook dat is droog(zandgrond...)
- alle drie de paarden bij elkaar(vip staat er nl. al)
- (voor mn moeder) de ponyclub wordt daar gehouden, waar boefie ook altijd aan meedoet, dus dat scheelt weer rijden met de trailer..
- er staan nog meer paarden(in stallen, dus ze zien hem niet maar toch)

minpunten:
- het is een dorp verder, nu brengt mn ma me steeds. MAAR over 3 maanden krijg ik een scooter en ben ik er dus wel zo...
- ze zijn niet echt snel met kapotte palen/bakslepen enzo
- ze geven niet echt veel hooi
- zelf uitmesten(moet bij andere ook, dus is niet erg)
- ze zetten hem niet in de wei(wil ik niet)
- het is geen mooie omgeving om buiten te rijden(geen mooie rondes, drukke weg etc.)
- die man heeft nogal vaak commentaar op dingen(hij vaart overigens wel een paar maanden per jaar...) om maar ff een voorbeeld te geven hoe hij is;
toen boefie er nog stond had ik een keer een emmer gras mee genomen, ik zette die voor hem neer(boefie stond vast), komt hij langs, 'whaa je keelt hem' Clown (het touwtje stond niet eens strak..) en maar aanhouden zodat ik uiteindelijk boefie maar losmaakte... pff..
- hij wilt ook dat alles op de 'normale manier' gebeurd, dus naast je paard ipv ervoor, dressuur rijden etc. zo wilde ik NH met vip gaan doen/deed ik dat, krijg ik een hoop commentaar omdat vip achter hem ging lopen, dus ik moest er persé weer naast gaan lopen..
- oftwel je kunt weinig is leuke dingen doen(ik ben een typje wat achthonderd stijlen volgt en alles wilt proberen)

ik weet dat het eigenlijk best wel egoistisch is om mijn paarden in de blub te laten staan, terwijl ze ook droog kunnen staan, maar dat ik dat niet wil vanwege die man.. dat is voor mij zeg maar mijn grootste twijfel, het is beter voor mn paarden om weg te gaan, maar ik sta liever hier, waar ik lekker mn gang kan gaan..
wat zouden jullie nou doen?

Chocopasta

Re: verhuizen van stalling of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 17:56

Hmmm, moeilijk!!

Ik denk dat het belangrijkste is dat je paardjes het goed hebben, toch??
Die man kun je negeren Clown
Alleen wel vervelend dat je daar dan niet aan NH kunt doen, omdat hij dan aan je lippen zit...

Ik geloof dat ik je zo niet help Tong uitsteken

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 18:11

Erg lastig Scheve mond Ik denk dat die andere stal een stuk idealer zou zijn, maar idd die man. Die kan je natuurlijk ook gewoon negeren, het zijn jou pony's en hij hoeft zich daar niet mee te bemoeien.
Succes met je beslissing Lachen

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 18:20

bliksemluver schreef:
Erg lastig Scheve mond Ik denk dat die andere stal een stuk idealer zou zijn, maar idd die man. Die kan je natuurlijk ook gewoon negeren, het zijn jou pony's en hij hoeft zich daar niet mee te bemoeien.
Succes met je beslissing Lachen

tell him...
maar over het negeren, hij is sergant ofzo bij de marine, en blijft net zo lang zeuren tot hij gelijk krijgt..
maar we willen ook gewoon dat hun hem niet buiten zetten enzo(dan gaat ry toch alleen maar met ze aan de haal }> dus op zich hebben ze ook wel weer weinig om dan over te klagen(daarmee doel ik dus op NH).
ik moet er nog ff over na denken...

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 18:34

Hoii, Waar sta je precies in Nieuwerkerk??
Miss ken ik die mensen wel waar je staat, en evt wilt gaan staan.
Of miss weet ik nog wat leuks voorje.
Ik woon/en sta met mn pony ook in Nieuwerkerk, op een hele fijne stal!
Alles erg mooi, droog, overdekt, automatische drinkbak, fijne bak, land etcetc.
Ik hoor het wel!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 18:37

Paulusjuh schreef:
Hoii, Waar sta je precies in Nieuwerkerk??
Miss ken ik die mensen wel waar je staat, en evt wilt gaan staan.
Of miss weet ik nog wat leuks voorje.
Ik woon/en sta met mn pony ook in Nieuwerkerk, op een hele fijne stal!
Alles erg mooi, droog, overdekt, automatische drinkbak, fijne bak, land etcetc.
Ik hoor het wel!

helaas, ik woon in nieuwerkerk, jij in nieuwerkerk aan de ijssel Clown (dé nieuwerkerk in zeeland woon ik dus)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 19:02

boeflover schreef:
maar over het negeren, hij is sergant ofzo bij de marine, en blijft net zo lang zeuren tot hij gelijk krijgt..
maar we willen ook gewoon dat hun hem niet buiten zetten enzo(dan gaat ry toch alleen maar met ze aan de haal }> dus op zich hebben ze ook wel weer weinig om dan over te klagen(daarmee doel ik dus op NH).

Als die man zo'n doordrammer is, dan zou ik hem juist je paard buiten laten zetten. Met een beetje mazzel wordt hij er heel erg braaf van (een paar keer aanpakken kan echt wonderen verrichten bij onopgevoede paarden).

Ik zou in ieder geval verhuizen, aan een onberijdbare bak heb je gewoon niets, hoe jammer het ook is.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 19:32

ik bleef lekker staan.
zo te horen heb jij het daar wel naar je zin.
als je nu al zo twijveld over de nieuwe stal denk ik niet dat je daar op je plaats bent.
het is 500 meter van je huis dus het is niet zo moeilijk om even een bak water neer te zetten.
je rijd met een kar,daar heb je geen bak voor nodig.
je kan daar heerlijk naar buiten.
en als je eens wilt dresuren kan je de trailer op.
wat ik er over lees ben jij niet het standaard dresuur ruitertje.
waarom dan moeilijk doen als jij en de paarden het naar jullie zin hebben.
sterkte met je keus.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 19:58

gezien de voor en nadelen

denk ik dat je moet kijken naar :

ben ik recreatief ruiter en rij ik liever buiten , en als de bak een paar maanden slecht is geeft dat niet ....of...
ben ik dressuur ruiter en rij ik hoofdzakelijk in de bak en buiten rijden af en toe is leuk maar train vaker dan ik buiten wil relaxen ..

en is er een mogelijkheid om een 3e grasmaaier Haha! neer te zetten op die andere stal???evt pony van vriendin die ook liever buiten dan "binnen"rijd ..

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 23:08

CCCCorine schreef:
Als die man zo'n doordrammer is, dan zou ik hem juist je paard buiten laten zetten. Met een beetje mazzel wordt hij er heel erg braaf van (een paar keer aanpakken kan echt wonderen verrichten bij onopgevoede paarden).

met paarden is hij juist heel zacht, best wel vaag eigenlijk. waar ik een paard een mep voor zou geven zegt hij 'tete, ik ben niet bang voor je' Clown
best wel vaag eigenlijk..

maar ik heb het idd heel erg naar mn zin waar ik nu sta, maar mn paarden staan in de bagger en 22/23 uur op stal.. voor mn paarden dus echt niks eigenlijk.

ik moet zeggen dat ik meer in de bak rij dan buiten, mn ma wil altijd mee fietsen buiten, maar die heeft ook vaak geen zin of tijd.. maak denk ik maar 1x per week een buitenrit ofzo(op het moment helemaal niet, omdat de bermen óók al verrot zijn gereden door de vrachtwagens, die zijn dus glad, de bak is, ook al issie zeiknat, niet glad..)

tsja, twijfel nog steeds.. ga er maar is een nachtje over slapen..

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 23:09

nickyu schreef:
en is er een mogelijkheid om een 3e grasmaaier Haha! neer te zetten op die andere stal???evt pony van vriendin die ook liever buiten dan "binnen"rijd ..

die is er wel ja, maar heb alleen geen 'pony van vriendin' of 'vriendin met pony' Clown

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 23:42

ZOu het niet wat zijn om je Ry en Boefie swinters alleen bij Vip te zetten zodat ze lekker droog staan? HEt is dan toch vaak geen leuk weer voor buitenrijden dus kan je dan daar mooi trainen in de bak.
In de zomer is de bak bij je huidige stalling weer droog, kan je alles zelf doen ivm meer tijd, langer licht en de paardjes lekker dichtbij EN volop buitenrijden en crossen op het land natuurlijk!
Met Pjelk heb ik het de afgelopen twee winters wel zo gedaan. sZomers op mijn eigen weitje en wanneer het daar te nat werd in de winter naar de manege. Dat beviel mij heel goed en is goed voor de dressuurmatige scholing van je paardjes omdat er toch weinig anders leuks te doen valt.
Suc-6 met beslissen en laat je ff horen wat je gaat doen?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 03:09

als je niet zo n buiten rijder bent en het gaat dus echt alleen zo n beetje om die man dan moet je de gok maar wagen denk ik.
je kunt altijd aan je huidige stalling vragen of je eventueel terug zou mogen komen als het niet zou gaan.
als je alles netjes verteld zal dat vast wel te regelen zijn.
ben benieuwd wat je gaat doen