Trektoch te paard over IJland! Iemand tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Reem

Trektoch te paard over IJland! Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 12:07

Al jaren hebben mijn moeder en ik de droom om een keer IJsland te ontdekken te paard. Maar dit jaar zijn we serieus eens aan het kijken of we iets kunnen vinden wat ons wat lijkt.
Op internet heb ik al vele tochten gevonden. Maar ik vroeg me af of iemand hier dit een keer heeft gedaan en of je nog tips hebt en welke tocht goed en niet te duur is (want wat is het duur!! Nagelbijten / Gniffelen ).

Ben benieuwd Lachen

ikke

Re: Trektoch te paard over IJland! Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 12:52

Als je niet te duur op vacantie wilt heb je in IJsland niks te zoeken! Paardenvakanties kosten behoorlijk veel en op IJsland in het bijzonder.
PB Kaya eens, die is vorig jaar geweest. Bij de foto's had ik de neiging om zo het reisbureau te bellen!

Een kennis van me, die in de paardenreiswereld werkt, zei een aantal jaren geleden al dat een goede paardenvakantie 1000 gulden per week kostte, excl de reis erheen. Voor minder kun je geen kwaliteit verwachten.

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:21

Hmmm ik zal eens voor je informeren! Een collega van mij is vorig jaar met een stel meiden naar Ijsland geweest, paardrijden (op ijslanders natuurlijk).

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 14:02

Ik heb een aantal jaar geleden een trektocht gemaakt op IJsland, dat was toen via Trailfinders volgens mij. Dat is mij toen erg goed bevallen.
De mensen die dat begeleidden en van wie de paarden waren (een Duitse en haar Ijslandse vriend) zijn nu voor zichzelf begonnen: www.lythorse.com

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 14:21

Ik heb goeie ervaringen gehoord over Trialfindes en Time Out Ruitervakanties. Zou eens op hun sites gaan kijken. Staan hele mooie reizen tussen. Het is prijzig, maar wat is er nou niet duur...

Alvast heel veel plezier toegewenst. Ik hoop het ook nog ooit eens te gaan doen. Dit jaar wordt het niks. Heb teveel cursussen, workshops, lessen en wil min E rijbewijs gaan halen, dus mijn geld gaat daar wel aan op, haha. Ga dit jaar dus voor de goedkopere alternatieven...

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 14:25

ik weet dat het mega duur is, 1400 euro is niks dan:S

tips:

warme waterdichte kleding,

env erder dat kun je bij je reisorganisatie vragen die weten alles wat je nodg hebt waar je aan moet denken ect.

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 17:49

@ikke: ik was er al bang voor ja. Maar ik wilde even zeker weten of ik niet toevallig alle dure tochten had gevonden Haha!
Het meeste wat ik ahd gevonden was inderdaad €1000,- exclusief vliegreis voor ongeveer één week. Een retourtje Ijsland is €500,- Wordt dus een dure maar mooie trip als we het gaan doorzetten.

@linda_lekuri: dat zou heel fijn zijn! Eigen ervaringen hoor ik nog het liefst.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 19:31

mijn vriendin gaat dat doen. ze zit ook sinds kort hier, ik zal het ff zeggen!!