eigen paard + bijrijdt paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

eigen paard + bijrijdt paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 09:27

ik krijg nu de kans om voor 2 dagen in de week een paard te gaan bijrijden. maar ik heb ook nog een eigen paard...

wat zouden jullie doen, is het verstandig om mijn eigen knollie 2/3 dagen te laten staan? ik moet er bij zeggen hij loopt de hele dag met vriendjes in de wei enzo..

advies gevraagd!!!

Dennis

Re: eigen paard + bijrijdt paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 09:33

Waarom niet? Als je het leuk vind en er genoeg tijd voor hebt gewoon doen.

Ik heb zelf Dennis en Uk(van 8 maanden) en op het moment 2 bijrijd paardjes. Ze staan wel allemaal bij mij thuis, dat is wel een groot voordeel.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 09:33

Euh ja dat hangt er vanaf.. Is het 2 of 3 dagen achter elkaar dat je dat andere paardje zou rijden?? Als dat zo is, ist misschien verstandig om een verzorger te zoeken. Maar als jou paardje recreatief gereden word (net als mijn knollie) en hij staat lekker in het land dan is er toch niets aan de hand? Hij zorgt zelf wel voor beweging. Zou hij nou 2 of 3 dagen stil op stal staan, dan zou ik zeggen --> zorg eerst voor je eigen paard en dan pas voor die van een ander..

Suc6 er mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 09:38

Tsja als je genoeg tijd hebt zou ik zeggen DOEN! Maar om je iegen paard te laten staan om dat andere paard te berijden vind ik het wat minder..

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 09:42

Een bijrijdpaard is leuk om er bij te doen, maar als het ten koste gaat van je eigen paard zou ik er nog maar eens goed over nadenken. Ik zou het niet doen, maar dat is mijn mening. Succes met je beslissing!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 09:55

Ik heb ook een flinke tijd een paard gereden op de vorige stal. Als je er voor zorgt dat je eigen paard sowieso beweging krijgt, dan kan het wel. Ik kan niet zeggen dat ik Janine altijd eerst deed, maar ze kreeg wel beweging.

Ik heb trouwens twee verschillende paarden een tijdje gedaan (niet tegelijk hoor)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 09:57

ik rij mijn paard nu 3 keer per week dressuurmatig en 1 keer recreatief (buitenrit), ik wil ooit wel eens een concoursje rijden voor de fun. wil niet anky worden ofzo, hij heeft Z gelopen en nu is hij uit gewedstrijdt zeg maar, hihi!

natuurlijk gaat mijn paard voor ALLES en iedereen. ik heb al tijd over maar ik vroeg me af of meer mensen dit zo deden.

een verzorger voor mijn paard, dat nooit!!! dan zoeken die andere mensen maar een verzorgen voor het aangeboden bijrijdpaard.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 10:01

Ik heb toen ik Eldina nog had ook een tijd een Z2-pony van een stalgenootje gereden, was een E'tje die bij de paarden liep. Ik reed mijn eigen 5 keer per week, en de andere ook. Die pony reed ik omdat de eigenaresse een whiplash had.

Heb ook nog een periode één van de paarden van de dochter van de staleigenaar gereden, die reed ik 2 keer per week, op dinsdag en donderdag. Ik en de eigenaar overlegden gwoon heel goed wie wat met het paard deed en hoe het was gegaan, en dat werkte gewoon hartstikke goed.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 10:17

Ik heb ook een eigen paard die ik 5/6 x per week rijd
daarnaast heb ik nog een bijrijdpaard die ik 5x per week rijd
en een paard die ik 1x in de week rijd Lachen
Dus het is best te doen als je het goed inpland!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 10:50

Ik heb ook een eigen paardje.. Ik rijd hem nu zo vaak ik kan (5a6 keer in de week) en ga ook met hem starten..
Hiernaast ga ik ook de tinker van Supertje uitbrengen met springen dus die rijd ik ook minimaal 1 keer in de week..
En dan heb ik ook nog een shetlander met Supertje die we gaan beleren..
Goed inplannen, dan past het wel.. Ja

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 10:58

Ik heb er nu ook een 'bijrijdpaard' bij, namelijk het paard van mijn moeder Knipoog Mijn eigen paard ga ik straks, als ik uit het gips ben, 4 keer per week doen en Venna 3 keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 11:00

poeh waar halen jullie die tijd allemaal vandaan Haha!
Ik heb 1 paard die rijd ik 4 dagen in de week ik had een bijrijder voor 2x in de week jammer genoeg stopt ie er mee en ben nu opzoek naar een nieuwe. want ik heb gewoon geen tijd voor haar anders.ik heb het super druk met school zit elkedag tot hal5 op school en dan nog twee uur reisen(heen + terug reis) meestal kom ik s'avonds en dat vind ik erg jammer.maare andwoord op jou vraag als je de tijd er voor hebt cker doen..krijg je ook meer ervaring door he.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 11:47

Ik zeg: Cker doen Angela. Tong uitsteken

haha, maar ik ben bevooroordeeld.
Als je de tijd hebt, en Fief er niet onder lijd, zou ik het zeker doen. Maar zoals je al zegt, Fief hoeft niet iedere dag te bewegen met jou samen. Hij staat lekker in de wei, dus daar hoef je je niet druk over te maken.

Lijkt me trouwens wel heel gezellig........ *o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 12:12

als het beestje me bevalt doe ik het ook zeker!!! lijkt me ook erg leuk marijke!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 15:16

Ligt eraan:

Wat ga je met het bijrijdpaard doen en wat zijn je plannen met je eigen paard.

Ik heb een tijd lang 2 paarden gereden (1 van mijzelf + 1 bijrijdpaard) en ik merkte wel dat je veel tijd moet hebben, wil je ze allebei goed kunnen werken.
Rij je met beide paarden wedstrijden, dan zul je beide paarden minimaal 4 dagen in de week moeten trainen. Als dat niet het geval is, kun je het rustiger aan doen.

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 15:28

Ik zou het doen als je er tijd voor had. Maar ik zou niet mijn eigen paard laten staan voor ene bijrijdt paard. Maar dat is je eigen keuze natuurlijk.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 15:36

Ik heb ook een eigen paard en een bijrijdpaard. Mijn grootste probleem is school, omdat ik vaak hele lange dagen heb en dan dus 's avonds nog 2 paarden moet gaan rijden.
Als je ervoor kiest om je eigen paard te laten staan op de dagen dat je het andere paard rijdt heb je dit probleem natuurlijk niet.
Als je de tijd ervoor hebt zou ik het zeker doen, het is nooit slecht om op meer dan 1 paard tegelijk te rijden, je leert jezelf minder snel verkeerde dingen aan als je verschillende paarden rijd vind ik, omdat ze allemaal net iets anders reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 15:56

ik ga morgen kijken of het wat is. zal wel wennen zijn, mijn paard is kwart volbloed en dit is een belgische knol!!!! Clown

ach ja jullie horen van me!!