Heeft een Stubbenzadel een slechte pasvorm?!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JulienSVU

Heeft een Stubbenzadel een slechte pasvorm?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 22:36

Nu heb ik dus gehoord dat Stubben in de loop der jaren nooit meer iets aan zijn zadel pasvorm heeft gedaan. Doordat de paarden tegenwoordig anders gefokt zijn liggen stubben de zadels niet goed meer op de paarden. Vooral in de hoge springsport krijgen de paarden te weinig schouder vrijheid.

Deze informatie heb ik dus gehoord weet iemand hier nog meer van? en wat zijn dan tegenwoordig populaire zadels die wel zijn meegegroeid met de paarden van NU?

Margreet

Re: Heeft een Stubbenzadel een slechte pasvorm?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 22:43

Lijkt me volstrekte onzin.
Stübben is imo een van de betere merken als het om springzadels gaat en in de hogere klasses van het springen zie ik die zadels juist erg veel voorbij komen.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 22:45

hoi, ik weet niet zoveel van de springzadels, maar ik ken wel iemand en die had een dressuurzadel op haar paard liggen van Stübben en dat paard kreeg helemaal bultjes op zijn rug van het zadel en op mijn paard schoof het ook ontzettend! Nee, voor mij nooit en te nimmer stübben . Dan zou ik als ik jou was voor een Kn gaan.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 22:48

Dat ligt niet aan Stübben, maar aan degene die het zadel als passend verkocht heeft.
Geen 1 merk past perfect op alle paarden, dat is gewoon niet realistisch. Ik heb een springzadel van Stübben en mijn vriend een dressuurzadel, nergens problemen mee. Ik vind alleen persoonlijk de Stübben dressuur niet fijn zitten, dus daar heb ik een KN voor.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 22:57

Bullsh*t.
Dat is echt de grootste onzin die ik heb gehoord.
De helft van de pensionklanten bij ons op stal heeft een Stübben zadel.
Zelf heb ik er ook een en m'n baas en bazin hebben er maar liefst 4.
Zorg er altijd voor dat je een zadel laat (aan)passen door een goede zadelmaker.
Zelf laten wij altijd een zadelmaker komen die ook meteen terplekke het zadel opvult/aanpast aan de rug van het paard, soms is ie wel een hele avond bezig met 1 paard/zadel.

Niet ieder zadel past op ieder paard Knipoog (en niet iedere ruiterbibs vind ieder zadel fijn zitten Haha! )

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 09:04

Ik zweer bij Stubben! Vind het heerlijke zadels en qua pasvorm zijn ze volgens Van Rijs in Zevenhuizen, toch niet de minste, ook gewoon goed! En denk niet dat hij ze dan klakkeloos verkoopt want hij kijkt echt naar het paard zijn vorm en hoe de ruiter erop zit. Wij hebben pas een nieuw zadel aan laten meten voor ons tweede paard en ik heb zelf erge voorkeur voor Stubben, maar het werd mooi een andere! Dat lag niet aan het zadel maar puur aan hoe mijn man erop reed.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 10:18

Lijkt mij onzin hoor. Het zijn echt kwaliteitszadels. Een goede zadelmaker die het zadel komt passen, kan het passend maken voor jouw paard. En voor alle merken geldt dat ze niet voor alle paarden/ruiters geschikt zijn. Daarom is het zo belangrijk meerdere merken te passen en vooral met een goede zadelpasservice!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 10:40

Ik heb namelijk zelf ook een stubben springzadel en ligt inrpincipe goed op mijn paard. Maar dit hoorde ik nu de ronde in gaan. en was wel even benieuwd naar jullie mening en of jullie hier ook wat van hebben gehoord.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 10:56

alexandra15 schreef:
ik ken wel iemand en die had een dressuurzadel op haar paard liggen van Stübben en dat paard kreeg helemaal bultjes op zijn rug van het zadel en op mijn paard schoof het ook ontzettend! Nee, voor mij nooit en te nimmer stübben . Dan zou ik als ik jou was voor een Kn gaan.

Jee, zou dat hebben kunnen liggen aan het feit dat dat zadel gewoon niet op die paarden paste? Nee, laten we het erop gooien dat Stubben slecht is. Afbeelding

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 11:02

Ik heb ook een stüben zadel, en het past echt super goed op mijn stevig fjord. Alleen het zit-vlak is wel vrijhard. Maar het is wel echt een super zadel.
En met de pasvorm, is gewoon dat het niet lekker ligt op het paard, misschien een te brede of te kleine boom, ligt dan niet bij stübben maar bij het paard, ander boom nemen dus.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 17:42

Carolien heeft al 17 jaar de zelfde Stubben en die ligt helemaal goed, dus ik ben daar wel tevreden over.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 20:12

Ik geloof er niks van. Dat het op het ene paard niet past is logisch. Wat de een lekkere schoenen vind, kan de ander wel vrezelijk vinden, ongeacht de maat.
Ik vind stubben mooie zadels. Vind alle merk zadels goed.

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 21:04

Ik heb inmiddels 3 stubbens Vork . Mijn springzadel vind ik het fijnst. Daarnaast nog een superoude veelzijdigheid die mijn vader in zijn jongere jaren heeft aangeschaft (waar ik nu mn dressuurwedstrijden op rij). En ook nog een dressuur maar die wordt verkocht. Op mijn pony ging deze wat schuiven en lag het teveel naar achteren. Hier ga ik nu dus een KN voor aanschaffen. Maar ik ben zeker over Stubben te spreken, helemaal door dat oudje natuurlijk (+/- 40 jaar oud en ik gebruik het behoorlijk intensief).

Groetjes Hester Haha!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 22:25

Stubben heeft juist een vrij universele pasvorm. Is op veel paarden vrij gemakkelijk passend te maken door een goede zadelmaker.

Ik vind het echt onzin dat de pasvorm slecht zou zijn.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 20:04

Stübben is een van de weinige merken dat op nijna elk paard past.
Ik rij al jaren op stübben en we hebben er bij ons nu 5 op stal en er nog nooit problemen mee gehad. En bij ons komen er een paar honderd rijpaarden per jaar voorbij.

Daarbij is Stübben ook nog heel degelijk, een zadel dat jaren mee gaat bij heel veel gebruik. Iets wat je niet kunt zeggen van bijvoorbeeld Pessoa, Kentauer en Prestige...

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 12:23

Ik heb ook een Stubbenzadel gehad tot 2 maanden geleden en die lag ontzettend goed.
Dat verhaal lijkt mij ontzettende onzin!
Ik heb het eerder met merkloze zadels, die willen nooit goed liggen op mijn pony. Clown

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 15:24

Ook ik zweer bij Stübben. Heb er twee en ben er zeer tevreden over. Heb het wel laten aanpassen door een zadelmaker, om een perfecte pasvorm te krijgen.

Lijkt mij dus ook totale onzin.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:22

Margreet schreef:
Dat ligt niet aan Stübben, maar aan degene die het zadel als passend verkocht heeft.
Geen 1 merk past perfect op alle paarden, dat is gewoon niet realistisch. Ik heb een springzadel van Stübben en mijn vriend een dressuurzadel, nergens problemen mee. Ik vind alleen persoonlijk de Stübben dressuur niet fijn zitten, dus daar heb ik een KN voor.

Jij haalt de woorden uit mijn mond Afbeelding

Onlangs heb ik via een vriendin van mij bij een zadelmaker (kootstra uit groningen) een stubben maestoso gekocht (dressuur.) Het zadel is helemaal passend gemaakt op mijn paard, en word de komende tijd nog een aantal keren opgemeten en bij gevult en dan moet ik elk jaar op controle terug komen.

Het zadel zal altijd slecht zijn als hij niet goed past, het zelfde zadel had ik elders ook kunnen kopen dan weet ik zeker dat hij niet goed op mijn merrie had gelegen. Zadels worden nu eenmaal standaard gemaakt, er bestaan alleen helaas geen standaard paarden met een standaard paarden rug

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:29

Op mijn bijrijdpaard ligt een dressuurzadel van Stubben en ik vind het een geweldig zadel! Je zit er heerlijk in, paard heeft nooit drukplekken of wat dan ook gehad met dit zadel. Zadel is passend gemaakt door de zadelmaker, we hebben er echt niets over te klagen!
Ons springzadel (waar ik dus nooit mee rij Tong uitsteken ) is ook van Stubben, is al wat ouder, maar ziet er nog heel erg goed uit. Het zadel ligt perfect op mn paardje, alleen rij ik er nooit mee omdat ik niet spring en omdat ik het zadel zelf niet fijn vind zitten, maar dat ligt aan mij, en niet aan het merk zadel!
Volgens mij zijn het gewoon goede en degelijke zadels, en heb jij 1 of andere fabel te horen gekregen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:33

ik heb een stüben dressuur zadel dat nu 24 jaar oud is ong. dat past prima om mijn 3 jarige haf hoor!! ook heb ik nog een stüben zadel spring of veelzijdigheid dat weet ik evn niet meer...maar die gebruik ik momenteel niet.....maar mijn dress past igg super goed op me haf hoor!!