Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Dan zou ik als ik jou was voor een Kn gaan.
(en niet iedere ruiterbibs vind ieder zadel fijn zitten
) 
alexandra15 schreef:ik ken wel iemand en die had een dressuurzadel op haar paard liggen van Stübben en dat paard kreeg helemaal bultjes op zijn rug van het zadel en op mijn paard schoof het ook ontzettend! Nee, voor mij nooit en te nimmer stübben. Dan zou ik als ik jou was voor een Kn gaan.
. Mijn springzadel vind ik het fijnst. Daarnaast nog een superoude veelzijdigheid die mijn vader in zijn jongere jaren heeft aangeschaft (waar ik nu mn dressuurwedstrijden op rij). En ook nog een dressuur maar die wordt verkocht. Op mijn pony ging deze wat schuiven en lag het teveel naar achteren. Hier ga ik nu dus een KN voor aanschaffen. Maar ik ben zeker over Stubben te spreken, helemaal door dat oudje natuurlijk (+/- 40 jaar oud en ik gebruik het behoorlijk intensief).
Margreet schreef:Dat ligt niet aan Stübben, maar aan degene die het zadel als passend verkocht heeft.
Geen 1 merk past perfect op alle paarden, dat is gewoon niet realistisch. Ik heb een springzadel van Stübben en mijn vriend een dressuurzadel, nergens problemen mee. Ik vind alleen persoonlijk de Stübben dressuur niet fijn zitten, dus daar heb ik een KN voor.
) is ook van Stubben, is al wat ouder, maar ziet er nog heel erg goed uit. Het zadel ligt perfect op mn paardje, alleen rij ik er nooit mee omdat ik niet spring en omdat ik het zadel zelf niet fijn vind zitten, maar dat ligt aan mij, en niet aan het merk zadel!