Voer vraagje...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

This_is_me

Voer vraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 21:45

Misschien een hele stomme vraag hoor, ik weet ook niet of het hier thuis hoord maar anders moet het maar verplaatst worden.

In hoever is Muesli (en dan die zo heeeeeel erg lekker ruikt), voedzaam voor het paard?

Sinds kort sta ik op een andere stal en daar moeten we zelf voeren. Op mijn oude stal werd er gevoerd. Natuurlijk wel in overleg met de eigenaar hoeveel het paard moest hebben. Maar dat was eigenlijk altijd alleen maar bix. Nu ik zelf voer, geef ik hem wortels, bix en een kwart (soms een halve schep) muesli.

Maar voed dit nou daadwerkelijk, of is het gewoon voor het lekkere erbij??

Sjonniej

Re: Voer vraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 22:01

Door alle zaden, havers etc. zit er zowiezo heel veel energie in. Mijn pony was na een paar weekjes van 1 kg muesli per dag al niet meer te genieten, zo druk.

Ook vult het wel aardig, een andere pony kreeg het juist in het zomerseizoen om wat beter op gewicht te blijven.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 22:11

okeej bedankt.

Ik voer het niet zo heel veel. Hij krijgt er een kwart van smorgens en een kwart van savonds.. soms iets meer.. Doordat hij er nu ook wortels en muesli bij krijgt heb ik zn bix gehalveerd. Maar omdat hij nu toch echt wel dagelijks flink aan het werk gezet word was ik bang dat ik hem daar te kort aan doe.. Hij is niet overdreven veel afgevallen in iedergeval, en wat hij af is gevallen komt door het rijden (dat deden we door gebrek aan een goede bak namelijk niet zo veel op mn ouder stal)

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 23:19

Beau krijgt 's ochtend een schep biks, 'smiddags een schep muesli en 'savonds weer biks. Ook voeren we penen tussendoor.

Het vult wel vind ik, en geeft idd wat extra energie

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 23:21

Muesli is eigenlijk gewoon een luxe vorm van brokken, het is krachtvoer.
De ingrediënten zijn vaak vergelijkbaar, maar in de muesli zijn ze nog herkenbaar en in de brokken zijn ze geperst. Muesli vinden ze vaak wel heel smakelijk door de melasse.

Er bestaat ook muesli zonder haver, als je paard er heel druk van wordt, dan is dat misschien het proberen waard.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 08:45

Bedankt voor de reacties... Ik ben er al achter dat ik hem idd wat minder muesli moet geven als hij een dag wat minder gewerkt heeft dan normaal, anders is het de volgende dag net een bom waar je op zit. De muesli vind hij idd super lekker