Knakken van de nek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sansjo

Knakken van de nek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 20:00

Hallo allemaal,

Steeds als ik bij mijn paard ben valt me steeds wat op. Iedere keer als hij zijn nek beweegt. En dan bedoel ik niet een klein beetje maar als hij bijvoorbeeld extreem naar links of naar rechts kijkt of naar beneden dan hoor ik een knakkend geluid in zijn nek. Heel vreemd. Ik masseer zijn nek een aantal keren per week gewoon al voor ontspanning maar ik vind het raar dat dat knakken blijft. Heeft er iemand een idee hoe dit kan, wat de oorzaak kan zijn en of dit kwaad kan. Blond

Chrissetje

Re: Knakken van de nek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 20:08

ik weet het niet,maar het ijkt mij wel raar hoor...
laat mss over een tijdje de DA maar eens komen kijken Vork

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 23:05

hoi, ja dat is normaal, dat heeft bijna ieder paard. Als je een snoepje in je hand houdt en je zorgt dat hij het helemaal pakken moet als je naast hem staat aan de zijkant bij zijn achterbeen(dus zo dat hij helemaal naar links of rechts moet om het te pakken) dan knakt de nek inderdaad. Dat is hetzelfde asl dat je op een paard zit en je neemt stelling links in stilstand en stelling naar rechts, dan zie je dat de manen ook 'omknakken'). Dit is ook zoiets, maar dat hoort hij alleen te doen als hij heel erg zijn hasl moet buigen. Vertrouw je het niet, vraag dan een da om hulp.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 23:06

Die van mij heeft dat ook en hij is er toch al 10 mee geworden in blakende gezondheid, dus ik ga er niet van uit dat het kwaad kan.