winterdeken vraag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

winterdeken vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 18:43

Heb deze winter geen dekens gebruikt maar il dit komende winter wel gaan doen. Aangezien de winterdekens nu in de uitverkoop gaan wilde ik ze nu gaan kopen. Maar met hoeveel gram moet ik gaan beginnen, wil er gelijk vanaf het begin bij zijn zodat ik niet hoef te scheren (als dat kan dan he)

Hij staat overdag in de wei en sàvonds op stal dus liever wel een deken die die altijd op kan houden..

Welke moet ik dan hebben??

Wilde ieigenlijkde zoekmachine gebruiken maar die doet het niet

Letizia

Re: winterdeken vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 18:59

Je kan met een 150/200 grams mooi beginnen, voor goede en sterke buiten dekens kan je op de volgende site kijken, deze dekens zijn een stukgoedkoper dan hier in Nederland en kwalitatief zeer goed (ff raclame maken Tong uitsteken) http://www.theequestrianstore.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 19:08

dank je..

ga even op de website kijken..

En vanaf welke periode kun je die deken er dan op leggen?? En wanneer een warmere??

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 19:14

Tja dat is een beetje verschillend, ik begin meestal met een ongevoerde regendeken, als het rond de 12 graden is gaat er een licht gevoerde op en als het tussen de 5 en 8 graden is een 250/300 grams en voor de echt koude dagen heb ik een 380 grams deken (die ligt nu op)
Je moet gewoon een beetje op je gevoel af gaan,

en voor de mensen die u gaan miepen, ik leg geen deken op m'n paard omdat ik bang ben dat ze koud heeft maar om de dikke wintervacht enig sinds te voor komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 19:20

ja hhier gaat het voor mij ook om om die wintervacht een beetje tegen te gaan..

bedankt! ga me nu maar eens een beetje orienteren Knipoog

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 19:44

Ik doe altijd als het rond de 10 graden wordt 's nachts een dunne deken op, meestal gewoon een fleece of een wollen. Als het 5 graden wordt 's nachts dan gaat het dikke dek op, ongeveer 250/300 grams vlgs mij. Als het gaat vriezen komt de dunne deken dan weer onder de dikke deken. Vriest het echt dat het kraakt dan gaan er twee dikke dekens op, maar dat is de laatste 2 jaar nog niet voorgekomen.

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 21:30

Bij mij komen er elk jaar wel iets bij. Ik vond het makkelijkste een staldeken van200/300 gram en een regendeken. Je begint in het najaar met de regen deken en in de winter met regen en staldeken. Na de winter weer regendeken. Zo kan je het aanpassen a/d temperatuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 09:15

Orange schreef:
Bij mij komen er elk jaar wel iets bij. Ik vond het makkelijkste een staldeken van200/300 gram en een regendeken. Je begint in het najaar met de regen deken en in de winter met regen en staldeken. Na de winter weer regendeken. Zo kan je het aanpassen a/d temperatuur.

ja hier zat ik ook al aan te denken Haha!

Dan nog een vraag als je dekens over elkaar heen gaat leggen, blijf je dan gewoomn aan dezelfde maat.. Of koop je bijv. die regendeken dan iets groter omdat er nog een deken onder komt??

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 15:31

Zelfde maat, als het van hetzelfde merk is. Is het een ander merk ff goed kijken, dan soms een maatje groter. Ligt er dus aan hoe het valt