De eigenaars galoperen zelf bijna nooit, en toen ik dat voor het eerst afgelopen dinsdag gedaan heb, schoof het zadel helemaal naar voren, waardoor het de schouderbladen helemaal belemmerd, geen fijn gevoel voor de pony kan ik me voorstellen.
Ik zou ook zweren dat ik zo strak mogelijk had aangesingeld, maar omdat de buik zo bol is, schuif het zadel toch automatisch naar voren. Nu vroeg ik mij af of een staartriem misschien een oplossing was. Maar ik ging me bedenken of dat niet voor meer schade zorgt, dan voor meer handigheid. Dat zadel wil, met staartriem eraan, natuurlijk nog steeds naar voren schuiven. En eigenlijk zie je ook alleen maar kinderen op bolletje shetlanders met een staartriem rijden, dan komt er lang zoveel gewicht niet op, als wanneer ik met mijn kont in dat zadel ga zitten.
De eigenaars zijn trouwens op zoek naar een ander zadel, maar wegens verbouwingen etc, laat dat nog even op zich wachten, omdat ze dus echt een goed zadel willen kopen (très expensive)
Wat ik me dus vooral afvroeg, zijn er mensen hier, die met een groter bol paard met een staartriem rijden? Hoe zijn jullie ervaringen? Hebben jullie het idee dat de staartriem teveel druk uitoefend op de staart of juist niet?
Help!
Nog even een foto trouwens (kan het toch niet laten)
Genette:

Gemaakt met mijn telefoon, dus geen super kwaliteit...
)

. Ik zou toch eerst kijken of je dmv meer trainen (en anders het voer nog bekijken) eerst wat meer vorm aan haar kan geven. Wellicht ligt het huidige zadel misschien toch niet zo slecht. Anders kan er altijd nog een ander zadel gekocht worden.
schuiven ging
.. Zodat ik dacht dat er dan echt wel niks anders op zou zitten dan een staartriem te gebruiken. Nu blijkt echter dat Pjelk meer spieren gekregen heeft en dat het zadel wat te smal was. Het wordt verbreed en hopelijk gaat het weer passen nu!
!