Touwhalster

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ladylada

Touwhalster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 17:39

Hallo mensen, misschien een beetje domme vraag maar ik heb er niet zoveel verstand van en ik vind het er zo leuk uitzien!
Ik heb het over het gebruik van een touwhalster. Je kan daar mee rijden, maar kun je het ook gewoon gebruiken om je paard mee vast te zetten als je gaat poetsen enzo? En is het ook beter als je het alleen voor poetsen gebruikt om dan een dikker touw te nemen?
Alvast bedankt

KayC

Re: Touwhalster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:40

Een touwhalster is best heel stevig dus je kunt er volgens mij alles mee doen wat je ook met een gewoon halster doet Lachen

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 17:49

ja dat dacht ik ook, maar op die site staat dat omdat het best scherp is dat je zegmaar ook een dikkere touwsoort kan nemen zodat die minder snijdt....dus ik weet het ook niet zo goed

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:53

Ik zet mijn paard enkel vast met een touwhalster als ik erzelf bij ben.
Onbeheerd zou ik het niet doen, aangezien ze het halster niet stuk krijgen als ze eraan trekken.

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:55

Je kan het best voor het poetsen gebruiken , maar het ligt er wel aan wat voor paard je hebt. Als je paard bijvoorbeeld snel gaat hangen ,of ergens achter komt , gaat het echt niet snel los ,want het zijn supersterke touwen! En waarschijnlijk raakt je paard dan in paniek, en gaat alleen maar harder trekken. Dan kan het gaan snijden omdat het toch wel redelijk scherp is. En je moet er zowieso altijd bijblijven als je het halster omhebt, dus ook niet even snel los in de paddock of op stal ofzo! Maar verder is het ook heel handig omdat het erg licht van gewicht is, en makkelijk te wassen. Ook al lijken ze niet zo heel stevig ,je kan goed controle over je paard houden. Pling

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 18:00

Ok superbedankt voor t advies! Het gaat om een haflinger dus die zijn nooit zo wild, maarja dr zitten dan eigenlijk meer nadelen aan dan voordelen toch?

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 18:12

Nou het is ook leuk om ermee te rijden ,weer eens wat anders dan met zadel en hoofdstel ,en het ziet er natuurlijk ook heel leuk uit. Haha!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 18:15

Ach, het ziet er wel leuk uit, en zijn idd makkelijk wasbaar. Bovendien heb je ze in een heleboel verschillende kleurtjes!
Als je je paard losgooit kun je dat best zonder halster doen, maarja, als je dan je paard niet te pakken kunt krijgen, dan is het idd niet zo handig. Cool
Het enige nadeel is dus eigenlijk dat je ze niet in de wei kunt zetten met die dingen...

Je moet dus zelf maar weten of je dit een te groot nadeel vindt.. Haha!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 18:31

Ik gebruik ze altijd voor het wandelen, mijn paard trekt me nogal snel de graskant in en deze werkt scherper in dus dan laat hij het wel. Ook zit het naar mijn idee veel comfortabeler voor een paard aangezien je hem bijna niet voelt.

Ik gebruik ze ook vaak voor foto's maken, vind het eigenlijk wel heel erg stoer staan........

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 18:35

kan je die dingen ook gewoon in de winkel kopen? of moet je ze maken.Ook al zou ik niet weten hoe

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 18:38

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 19:43

Ik denk dat ik al zou ik het echt vaak willen gebruiken toch door een deskundige zou laten maken Clown Knipoog. Dan kun je er toch van op aan dat het niet zomaar opeens los gaat ofzo ,tijdens het rijden.

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 19:54

nee dat zou inderdaad niet zo handig zijn...maar ik denk niet dat ik er mee ga rijden hoor
het is meer omdat ik het er zo cool uit vind zien haha Haha!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 20:08

Ladylada schreef:
Ok superbedankt voor t advies! Het gaat om een haflinger dus die zijn nooit zo wild, maarja dr zitten dan eigenlijk meer nadelen aan dan voordelen toch?

dan ken je de mijne niet..............

een touwhalster is alleen bedoeld om aan te werken, dus niet om aan vast te zetten omdat het heel scherp inwerkt en dus bij hangen en paniek ook niet knapt.

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 20:10

ik heb zelf ook een touwhalster geknoopt van die welsh site. van vlagge touw. Mijne is (nog) spierwit en ik gebruik hem ook alleen maar om fotoos mee te maken, te rijden en te wandelen. verder heb ik hem nooit bij hem om.

nog een tip: je kan hem ook van bergbeklim touw maken. kan je bij de beversport of een andere kampeerwinkel halen, daar hebben ze vet mooie kleurtjes! Party!!

maar ik zou hem er idd niet mee vast zetten, je weet maar nooit.

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 20:12

heej is het moeilijk om het zelf te knopen??? Want ik wil m graag int knalroze Haha!

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 20:16

nouw ik vodn het niet zo moeilijk, maar je bent wel een tijdje bezig, beetje alles op maat maken, kijken hoeveel touw je nodig hebt, maar het is wel leuk om te doen hoor!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 20:19

ow coowl cis.. leuke kleurtjes.. lekkr fel kleurtje.. gif groen ofzo Haha! past wel bij lady der felle karakter!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 20:19

1: zet je paard NOOIT maar dan ook NOOIT vast aan zijn touwhalster. Die dingen gaan niet kapot, als hij gaat hangen breekt alleen maar zijn nek en niet het halster.

2: zet je paard nooit in de WEI met het touwhalster om. Reden: idem aan 1.

3: je kunt er best mee rijden en wandelen.

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 20:21

Majo schreef:
1: zet je paard NOOIT maar dan ook NOOIT vast aan zijn touwhalster. Die dingen gaan niet kapot, als hij gaat hangen breekt alleen maar zijn nek en niet het halster.

2: zet je paard nooit in de WEI met het touwhalster om. Reden: idem aan 1.

3: je kunt er best mee rijden en wandelen.

mee eens!!

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 20:36

Ja met poetsen kan je 'm aandoen, als je er wel bij bent en er toezicht op is, en sommige gebruiken hem ook om mee te rijden, maar je moet hem niet in de wei omlaten ofzo, want touwhalsters zijn erg scherp en als ze dan vast komen te liggen ofzo en ze gaan trekken, erg pijnlijk!

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 20:40

ja dat had ik ook gelezen dus toen dacht ik, ik vraag maar eens even advies aan mensen die er meer verstand van hebben.!
Het is ook alleenmaar om te wandelen dus dan kan het wel