Aurigan en Nep

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_92

Aurigan en Nep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 17:14

Hoe kan je zien of het echt of nep is Verward

Kyona

Re: Aurigan en Nep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:19

tja moeilijke vraag. Ik zou in ieder geval afgaan op het merk en dan even verder informeren. Bij nieuw hangt het er in de winkel meestal wel aan. Bijv. Sprenger/K&K is 'echt'.

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:43

In de aurigan en argentan bitten zit een K&K merkje en in de nieuwste zit zelfs een pijltje om te zien hoe dat je het bit in de mond van het paard dient te hangen.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 18:06

Aurigan en Argentaan zijn geregistreerde merken, dus als je een bit koopt dat zo heet, is het van K&K (die hebben geregistreerd). Namaak bestaat niet, tenminste, dan is de kleur van het bit misschien wel hetzelfde, maar de samenstelling niet. En dus de werking ook niet! Artengaan en Argentaan geven een soort prikkels in de mond. De volgende samenstellingen zijn gepatenteerd en dus alleen via K&K te verkrijgen: ik geloof van 40-60 en van 60-80% koper. Deze samenstellingen mogen dus alleen K&K (Sprengen) leveren, al het andere is NEP en heeft dus ook niet dezelfde werking (helaas).
Dat hebben die mensen van Sprengen slim gedaan Knipoog. Als je het na wilt laten maken of toch wilt verhandelen, kun je een vorse aanklacht verwachten van Sprengen, namelijk.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 18:37

astridastrid schreef:
Namaak bestaat niet, tenminste, dan is de kleur van het bit misschien wel hetzelfde, maar de samenstelling niet. En dus de werking ook niet!

Dat is niet helemaal waar wat je zegt, want je hebt ook nog het materiaal Cyprium. De verhoudingen zijn een fractie anders (anders mag het dus niet, dat klopt), maar het effect in de paardenmond is vergelijkbaar en deze bitten zijn een stuk goedkoper.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 22:19

Margreet schreef:
astridastrid schreef:
Namaak bestaat niet, tenminste, dan is de kleur van het bit misschien wel hetzelfde, maar de samenstelling niet. En dus de werking ook niet!

Dat is niet helemaal waar wat je zegt, want je hebt ook nog het materiaal Cyprium. De verhoudingen zijn een fractie anders (anders mag het dus niet, dat klopt), maar het effect in de paardenmond is vergelijkbaar en deze bitten zijn een stuk goedkoper.

Klopt.

Maar je hebt ook van die bitten van S&K, model is exact gelijk aan de KK dubbelgebroken (dus niet de Ultra) en ik ben prima tevreden over dit bit. Het is wel zo dat het materiaal minder slijtvast is, maar het is ideaal om zo'n bitje uit te proberen. Weet je dat het paard er lekker op loopt, dan kun je overwegen om zo'n dure van KK aan te schaffen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 09:35

Ik rij al jaren met een nepper dan, maar het bit bevalt me prima!
Mijn paard reageert er goed op en schuimt lekker.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 09:42

astridastrid schreef:
Aurigan en Argentaan zijn geregistreerde merken, dus als je een bit koopt dat zo heet, is het van K&K (die hebben geregistreerd). Namaak bestaat niet, tenminste, dan is de kleur van het bit misschien wel hetzelfde, maar de samenstelling niet. En dus de werking ook niet! Artengaan en Argentaan geven een soort prikkels in de mond. De volgende samenstellingen zijn gepatenteerd en dus alleen via K&K te verkrijgen: ik geloof van 40-60 en van 60-80% koper. Deze samenstellingen mogen dus alleen K&K (Sprengen) leveren, al het andere is NEP en heeft dus ook niet dezelfde werking (helaas).
Dat hebben die mensen van Sprengen slim gedaan Knipoog. Als je het na wilt laten maken of toch wilt verhandelen, kun je een vorse aanklacht verwachten van Sprengen, namelijk.

Denk jij werkelijk dat die Chinezen daar wakker van liggen? Die zetten er zelfs "made in USA" op als jij dat graag hebt; made in Germany zal ze dan waarschijnlijk ook worst wezen........
Wat ik een veel belangrijker punt vind, is de afwerking van een bit. Ik zie regelmatig nep hangen en dat zou ik voor niks nog niet willen hebben, zo slecht zit het in elkaar, kompleet met scherpe randjes.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 11:08

Margreet schreef:
astridastrid schreef:

Cyprium heeft alleen een toplaaje over materiaal (jaja, ik heb het bit zelf ontleed, je kunt het ook zien na een tijdje gebruik) en heeft dus aboluut niet die werking van die prikkels omdat dat alleen met bovengenoemde samenstelling te bewerkstelligen is.

In china kun je inderdaad bitten kopen die ook voor K&K worden gemaakt, maar als jij dat importeert, kun je een leuke schadevergoeding verwachten van K&K Lachen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 18:26

Ik heb een aantal k&k bitten en ik vind de service van de fabriek zeer slecht.
De bustrens die ik heb had na een week al behoorlijke speling. Ben er voor terug geweest en kreeg als antwoord dat het handwerk was en dus kon gebeuren.

Dat geloof ik best maar ik kreeg geen ander bit Boos! Nu moet ik voor mijn nieuwe paard een nieuw bit hebben en dat wordt dus geen k&k. . Ik probeer het nu met een Cyprium bit. En ik hoop dat dit langer dan een week heel blijft Haha!
de ruitersportzaak was overigens ook stom verbaasd van de actie van sprenger.

Ik praat wel over 6 jaar terug maar het vertrouwen is weg. En zeker voor dat geld

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 19:49

GvdT schreef:
Ik heb een aantal k&k bitten en ik vind de service van de fabriek zeer slecht.
De bustrens die ik heb had na een week al behoorlijke speling. Ben er voor terug geweest en kreeg als antwoord dat het handwerk was en dus kon gebeuren.

Dat geloof ik best maar ik kreeg geen ander bit Boos! Nu moet ik voor mijn nieuwe paard een nieuw bit hebben en dat wordt dus geen k&k. . Ik probeer het nu met een Cyprium bit. En ik hoop dat dit langer dan een week heel blijft Haha!
de ruitersportzaak was overigens ook stom verbaasd van de actie van sprenger.

Ik praat wel over 6 jaar terug maar het vertrouwen is weg. En zeker voor dat geld

Cyprium is zeker niet slecht hoor. Ik heb er ook eentje, die is gewoon massief, dus geen laagje Cyprium ofzo. De afwerking is ook goed. De prijs: 18 euro voor een dubbelgebroken bit. Scheelt nogal met een KK.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 20:28

[[/quote]
Cyprium is zeker niet slecht hoor. Ik heb er ook eentje, die is gewoon massief, dus geen laagje Cyprium ofzo. De afwerking is ook goed. De prijs: 18 euro voor een dubbelgebroken bit. Scheelt nogal met een KK.[/quote]

Ja inderdaad die zijn iets van 80 euro, het moet wel hobby blijven Tong uitsteken

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:31

astridastrid schreef:

In china kun je inderdaad bitten kopen die ook voor K&K worden gemaakt, maar als jij dat importeert, kun je een leuke
schadevergoeding
verwachten van K&K Lachen.

Denk dak ook maar es wat bitten ga importeren dan, krijgt nog geld toe van sprenger ook Haha!

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 23:02

Unity schreef:
astridastrid schreef:

In china kun je inderdaad bitten kopen die ook voor K&K worden gemaakt, maar als jij dat importeert, kun je een leuke
schadevergoeding
verwachten van K&K Lachen.

Denk dak ook maar es wat bitten ga importeren dan, krijgt nog geld toe van sprenger ook Haha!

Hé ja, dat vind ik ook wel wat Haha!
Best handig Cool