Van de site:
Voor een verdere ontwikkeling van de paardensector in Nederland is een goede articulatie van de vraag naar kennis en het aanboren van verschillende kennisbronnen in de praktijk en in het onderzoek noodzakelijk. Vraag- en aanbodarticulatie is de basis voor kennisontwikkeling en -verspreiding. Een goed kennisnetwerk kan deze processen ondersteunen. Om hieraan een bijdrage te leveren komt het Departement Dierwetenschappen van Wageningen Universiteit, in samenwerking met Hogeschool Van Hall/Larenstein en de Animal Sciences Group met het initiatief Equine Delta, een regionaal kennisnetwerk voor de paardensector. De eerste activiteit van dit initiatief zijn de zogenaamde paardenwinterseminars.
Inmiddels is de eerste lezing geweest en zijn er nog 3 in aantocht. Op de Universiteit heb ik een flyer gezien en zo wist ik van de paardenwinterseminars af. Maar verder heb ik helemaal geen aankondigingen gezien. Inclusief studenten waren wij met een man of veertig (grof geschat). Begrijpelijk, omdat dit het eerste seminar was. Maar toch is het, zoals de site het zegt, voor iedereen bedoeld die zakelijk of privé aan de sector verbonden is en dan lijkt veertig man niet zo veel meer.
Ik vraag me af of veel mensen wisten dat er een paardenseminar gehouden zou worden.