Emiel Voest + Trailerprobleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaan

Emiel Voest + Trailerprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 16:02

Ik heb daar net Emiel Voest proberen te bellen om het trailer probleem van Lucky te bespreken, maar helaas is hij op vakantie.

Vandaar dat ik hoop dat iemand met hetzelfde probleem als ik met Lucky heb mij kan zeggen of Emiel Voest hierbij kan helpen.

Ik zal in het kort even het probleem vertellen:

Lucky kan prima op een 1,5 paards of zijwaarts op een vrachtwagen vervoerd worden.
Maar op een 2 paards trailer met tussenschot ertussen raakt ze in de bochten in paniek en durft niet de zijwand te gebruiken voor haar balans. Het maakt niet uit of ze aan de linker- of rechterkant staat. Het is de laaste tijd zelfs zo erg dat ze zich laat vallen en niet weer overeind kan komen.

Ik heb op de site van Emiel Voest gezien dat hij een cursus geeft voor paarden die moeilijk in de trailer te laden zijn. Heeft iemand enig idee of hij zo'n paard als Lucky ook kan helpen?

shana

Re: Emiel Voest + Trailerprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:20

ik ben er zeker van dat emiel voest je kan helpen !

veel succes

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:52

Vast wel!
2de paasdag geeft hij een clinic/demo trailerladen.
Ik ga er ook heen, zonder paard dan, om te kijken Lachen

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 17:09

Dat had ik inderdaad gezien op de site Marina, maar ik denk dat hij dan alleen het probleem 'trailer laden' behandeld en niet problemen tijdens het vervoeren?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:17

chantal_cs schreef:
Lucky kan prima op een 1,5 paards of zijwaarts op een vrachtwagen vervoerd worden.
Maar op een 2 paards trailer met tussenschot ertussen raakt ze in de bochten in paniek en durft niet de zijwand te gebruiken voor haar balans. Het maakt niet uit of ze aan de linker- of rechterkant staat. Het is de laaste tijd zelfs zo erg dat ze zich laat vallen en niet weer overeind kan komen.

Ik heb op de site van Emiel Voest gezien dat hij een cursus geeft voor paarden die moeilijk in de trailer te laden zijn. Heeft iemand enig idee of hij zo'n paard als Lucky ook kan helpen?

Staat het paard dan alleen of met een ander paard samen op die trailer? Dat kan tenslotte uitmaken.
Als ze alleen op een 1,5 paards staat gebruikt ze dan wel de zijkant? Of staat ze, min of meer, wijdbeens om haar evenwicht te bewaren? Als ze wijdbeens staat, dan levert dat dus een probleem in een tweepaardstrailer, dat kan dan nl. niet.

Dit is geen trailerlaadprobleem, maar een trailervervoersprobleem en ik zal geen uitspraak doen of Emiel hier iets mee kan of niet......

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:21

chantal_cs schreef:
Dat had ik inderdaad gezien op de site Marina, maar ik denk dat hij dan alleen het probleem 'trailer laden' behandeld en niet problemen tijdens het vervoeren?

Misschien kan je hem daar even over mailen? Is wel een leuk extra punt op een trailerlaad dag moet ik zeggen Lachen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:33

Die vanons kon ook niet met een schot in de trailer en een pony van de club ook niet. Dus dit "probleem" komt vaker voor. Onze oplossing is simpel, schot eruit en aan 2 lijnen vastzetten.
Helaas blijf je natuurlijk wel een probleem houden als er 2 mee moeten.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 17:37

Waratje schreef:
Staat het paard dan alleen of met een ander paard samen op die trailer? Dat kan tenslotte uitmaken.
Als ze alleen op een 1,5 paards staat gebruikt ze dan wel de zijkant? Of staat ze, min of meer, wijdbeens om haar evenwicht te bewaren? Als ze wijdbeens staat, dan levert dat dus een probleem in een tweepaardstrailer, dat kan dan nl. niet.

Dit is geen trailerlaadprobleem, maar een trailervervoersprobleem en ik zal geen uitspraak doen of Emiel hier iets mee kan of niet......

Een paard ernaast of niet, dat maakt niet uit.

Als ze op een 1,5 paards trailer staat gaat ze zoveel mogelijk schuin staan, en gebruikt hoogstens af en toe met haar kont de zijkant. Echt wijdbeens gaat ze niet staan.

Vandaag hebben we geprobeerd of het hielp om de onderste rubberen delen van het tussenschot in de trailer eraf te halen, zodat ze meer ruimte heeft om haar benen wijd te zetten, maar helaas zonder resultaat.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:38

Misschien is dreamstables wat. Mijn paard is daar nu voor trailerladen. Ze komen hem halen (is bij Emiel volgens mij niet) en dan beginnen ze op locatie eigelijk al met trainen. Na 1,5 uur liep Anouar er zo in. Hij kon haast niet wachten, terwijl hij echt als de dood voor trailer was. Dan blijft hij daar 2 weken en oefenen ze 7 keer per dag met hem. Je moet er zelf ook 2 keer heen en als je hem weer gaat halen oefenen ze ook nog met jou.
Elke woensdag hebben ze om 19.00 uur een infoavond, dan laten ze alles zien. Toen stond ik al met open mond te kijken, maar toen ik het bij Anouar zag kon ik het echt niet geloven.

Echt een aanrader. Zie ook www.dreamstables.nl

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Als je nog meer vragen heb kan je me natuurlijk PBen.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 17:39

amondi schreef:
Die vanons kon ook niet met een schot in de trailer en een pony van de club ook niet. Dus dit "probleem" komt vaker voor. Onze oplossing is simpel, schot eruit en aan 2 lijnen vastzetten.
Helaas blijf je natuurlijk wel een probleem houden als er 2 mee moeten.

Zonder tussenschot in een 2 paards trailer is inderaad geen probleem, maar ik moet zo vaak met 2 paarden op pad, dat dit maar voor een enkele keer een oplossing is.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 17:40

Anouar: Bedankt voor de tip, ik zal is op die site gaan kijken, maar mijn probleem is natuurlijk wel heel anders! Lucky loopt prima de trailer op, dat vindt ze geen probleem!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:42

chantal_cs schreef:
Anouar: Bedankt voor de tip, ik zal is op die site gaan kijken, maar mijn probleem is natuurlijk wel heel anders! Lucky loopt prima de trailer op, dat vindt ze geen probleem!

Denk dat ze je wel kunnen helpen. Ze kunnen eigelijk alle paarden met een probleem hebben, of dat nou met trailer is of met rijden.
Succes!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:46

Of Emiel vervoersproblemen oplost weet ik niet. Bij het Balingehof werken ze daar dacht ik wel aan. Pb Monya (ook haar boktnaam) anders even of kijk op de website .
Succes met je paardje.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 18:53

Heb je wel eens geprobeert wat je pony doet als je het tussenschot eruit haalt? Uit je verhaal maak ik op dat dat best wel eens zou kunnen werken.
Ik verwacht niet dat Emiel, of welke andere trainer ook, hier een passende oplossing voor heeft. Een paard laden heeftr allerlei voorspelbare fouten en reacties, een paard wat problemen heeft met evenwicht is een heel ander kaliber, waar de meesten geen kaas van gegeten hebben.
Denk ook eens aan de rijstijl van de chauffeur. Ik zie te vaak dat paarden problemen hebben met hun evenwicht doordat de chauffeur geen benul heeft waar ie mee bezig is.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 19:09

ikke schreef:
Heb je wel eens geprobeert wat je pony doet als je het tussenschot eruit haalt? Uit je verhaal maak ik op dat dat best wel eens zou kunnen werken.
Ik verwacht niet dat Emiel, of welke andere trainer ook, hier een passende oplossing voor heeft. Een paard laden heeftr allerlei voorspelbare fouten en reacties, een paard wat problemen heeft met evenwicht is een heel ander kaliber, waar de meesten geen kaas van gegeten hebben.
Denk ook eens aan de rijstijl van de chauffeur. Ik zie te vaak dat paarden problemen hebben met hun evenwicht doordat de chauffeur geen benul heeft waar ie mee bezig is.

Als ik het tussenschot uit de trailer haal gaat het wel goed. Maar dan kan ik niet met 2 paarden op pad.
Wat betreft de rijstijl, we gaan stapvoets door de bochten en proberen zo lang mogelijk te wachten met weer was gas geven zodat ook de trailer de bocht helemaal uit is.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 19:35

Ik heb helaas geenantwoord / tip voor je maar ik las bij de sgw mutsen dat je er over dnkt om der te verkopen. Ik hoop voor je dat iemand je kan helpen.

De meeste clinics gaan over laden en daar heb je geen probleem mee. Wil je even laten weten hoe het afloopt? Een vriendin van mij heeft ook dit probleem met haar paard en dan zelf in een 1,5 paards. In een 2 paards slaat ze het schot inclusief borgpennen er uit.

Iig veel succes met je trailerprobleem.

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 19:38

ik denk niet dat emiel je hier mee kan helpen

ik heb heel lang geleden bij hem stage gelopen en toen deed ie alleen het laden

succes dr mee

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 21:11

Wij hebben diverse paarden getraind welke niet te vervoeren waren, de trailer van binnen afbraken, de laadklep door de midden sloegen en die omvallen in de trailer. Laadproblemen zijn altijd relatief makkelijk op te lossen, maar vervoersproblemen zijn moeilijker, niet iedereen waagt zich eraan. We hebben zelfs met een paardje in BIT gestaan in februari 2004 welke exact hetzelfde probleem had, dit paard is nu weer normaal te vervoeren. Dus ja, wij zouden kunnen helpen.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 21:20

Ik PB je even Monya!

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 21:25

Hai, mail me maar even op m_spijkhoven@yahoo.com want sinds de nieuwe bokt kan ik mijn pb's niet meer uit lezen...

En kijk je even op onze website?

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 00:56

Je pony heeft "engtevrees".
Lijkt me sterk dat een trainer daar zomaar wat aan kan doen.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 14:22

Met heel veel rust en geduld denk ik wel dat het probleem opgelost kan worden hoor Natasha. Denk is aan mensen die ergens heel erge angst voor hebben, dat kan ook met veel rust en geduld opgelost worden!