Welk stamboek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dees1980

Welk stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 15:07

Hallo

Mijn welshje moet gechipt worden maar ze heeft geen papieren, weet iemand bij welk stamboek ze dan ingeschreven moet worden?

laura2span

Re: Welk stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:26

officieel is het op welk ras ze het meest lijkt. in jou geval dus het welsh pony stamboek of misschien het nrps. er zijn toch genoeg mensen die het opsturen naar een ander stamboek omdat deze goedkoper is. gewoon zelf kijken ik denk dat het welshpony stamboek het beste is in jou geval.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:49

als ze geen papieren heeft wordt ze in geen enkel stamboek ingeschreven.
Alleen wordt er bij een stamboek geregistreerd dat je paard een paspoort heeft gekregen en eventueel chip/dna.
in principe kun je voor de pony bij ieder stamboek(die een paspoort mag uitgeven) een paspoort aanvragen.
Hier vindt je een lijst met paspoortuitgevende instantie:
www.nl-paardenpaspoort.nl

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:49

laura2span schreef:
officieel is het op welk ras ze het meest lijkt. i.

Owh?
Mijn haflinger heeft nu een paspoort via het NMPRS, en dan krijgen ze gewoon een algemeen paspoort.
De criollo's van mijn stalgenoot hebben allen een paspoort via het KWPN.
Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit. Ik zou een stamboek pakken waar je eventueel al lid van bent, is makkelijk

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:52

De pony's die bij ons geen papieren hebben, worden door het NRPS gechipt en daar ook ingeschreven. Daar hebben wij goede ervaringen mee en dan ga je niet snel opzoek naar wat andersAfbeelding

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 16:58

als je de afstamming weet ( 1 van beide ouders moeten dan stamboekpapier hebben) kun je informeren bij dat stamboek. lijkt ie op een welsh maar zijn de ouders niet geregistreerd dan kan je alleen een paspoort aanvragen bij de knhs als registratiebewijs.

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 17:56

Ik weet niet of hij dan bij de welsh mag (denk het wel) en weet niet of ze het hebben maar anders komt hij misschien in het welsh hulp stamboek? Je kan hem ook bij de NRPS doen die nemen volgens mij alle pony's op. Ben niet zo heel bekend bij de Welsh

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 18:23

een paard zonder stamboek papieren komt in geen enkel stamboek...
Je kan wel een paspoort aanvragen (inprincipe bij ieder paspoortuitgevende instantie) en dan worden de gegevens via dat stamboek geregistreerd, maar je hebt dan nog steeds een stamboekloze pony.
Staat alleen het logo van bijv. NWPCS op de voorkant van je paspoort.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 18:37

sandr0 schreef:
als je de afstamming weet ( 1 van beide ouders moeten dan stamboekpapier hebben) kun je informeren bij dat stamboek. lijkt ie op een welsh maar zijn de ouders niet geregistreerd dan kan je alleen een paspoort aanvragen bij de knhs als registratiebewijs.

Dat is dus niet zo, want die van mij (haf) heeft ook gewoon een paspoort via het NMPRS en is door de DA gechipt