Welke opleidingen voor instructrice, niet via KNHS.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tittel

Welke opleidingen voor instructrice, niet via KNHS.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 14:57

Ik wil in de toekomst een NH stal opzetten en les geven aan kinderen en jongeren met een handicap. Hiervoor wil ik wel de nodige papieren, opleiding voor doen.

Helaas kan ik niet veel vinden hierover. Dus alle info is welkom.

Het gaat dus om ervaring, certificaten, opleiding, enz. op gebied van Natural Horsemanschip, lesgeven en begeleiding van gehandicapte kinderen en jongeren.

Ik wil geen instructrice opleiding doen via de KNHS. Ik ben niet aangesloten bij de KNFS (een manege) en rijdt ook geen wedstrijden.

Hoop veel info te krijgen?

Margon

Re: Welke opleidingen voor instructrice, niet via KNHS.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 20:44

de ORUN misschien?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 23:19

Als je hoog komt in Parelli, dan kun je instructrice worden hierin. Meer informatie staat op de site: www.parelli.nl
Om hier instructrice te worden moet je wel voor je opleiding naar het buitenland, maar dit staat allemaal op de site.

Verder weet ik eigenlijk geen NH opleidingen..
Succes in ieder geval!

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 08:49

Er is ook een aparte opleiding voor instructrice voor gehandicapten. Dat begint met een stukje Orun en gaat daarna op een andere manier verder. Ik weet er niet veel van, misschien kun je bij een instructrice van een gehandicaptenmanege verder vragen. Succes!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 09:02

Volgens mij heet die stichting voor gehandicapten instructie Nebas, ik heb daar wel eens een advertentie voor in de paard en sport zien staan. Geloof dat ze dat hetzelfde doen als bij de Orun cursussen, inschrijven en bij geschiktheid mag je die cursus volgen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 09:40

Instructeur worden voor gehandicapten gaat volgens mij via de FPG (Federatie Paardrijden Gehandicapten). Hiervoor heb je wel je basisinstructeurs diploma nodig (tenminste in de tijd dat ik daar mee bezig was). Ik vind het een heel nobel idee van je!!! Toppie hoor!!

Waar kun je trouwens gegevens vinden voor de Orun cursussen (kosten, data etc?). Ik kan me herinneren dat er een www.orun.nl was, maar die kan ik nu niet meer vinden...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 10:11

Orun valt allemaal onder de KNHS tegenwoordig, op hun site staat het onder opleidingen.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:18

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 14:31

Gerrie schreef:
Deze opleiding misschien?

http://www.isphorse.com/

Vraag er eens naar bij www.stalrohan.nl

Heb zelf ook les van Florien, haha. Ken de stal dus.

Ik werk fulltime, dus het moet te combineren zijn met mijn werk. Zonder mijn fulltime baan kan ik mijn paarden, cursussen, lessen, worshops en de rest niet betalen. Dus mijn baan kan ik er niet voor op zeggen en dat wil ik ook niet.

Het moet dus te combineren zijn.

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 14:33

Alvast bedankt voor alle tips. Ik ga alles nakijken en opzoeken.

Het is helaas wel zo dat ik het moet combineren met een fulltime baan. Er moet tenminste geld in het laatje komen, haha.

Dat maakt het wel moeilijker, want als ik de hele dagen bij huis was kon ik veel makkelijker een opleiding volgen.

Ook er jammer dat alles zover hier vandaan is. Woon zelf in Groningen en dat is niet echt centraal gelegen. Maar ik blijf doorzoeken.

Als je echt iets graag wil, dan lukt het ook!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 16:22

een ding moet je wel heel goed in gedachten houden........... dat alleen het diploma van de KNHS of Deurne verzekeringtechnisch verantwoord is.

Rhaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 17:07

http://www.verenigingfpg.nl/opleidingcomm.php

Op deze site kun je precies te weten komen hoe of wat met het lesgeven aan gehandicapten.

Als je lesgeeft kun je bij een verzekeringsmaatschappij een aparte verzekering afsluiten om je in te dekken voor ongevallen die tijdens jouw beroepsuitoefening kunnen voorkomen. Deurne of KNHS is dus niet per sé noodzakelijk.

Groetjes en succes!