goedkoop hindernismateriaal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

skippy

goedkoop hindernismateriaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 14:03

het allemaal

vraagje hoe kom je ze goedkoop (ik=niet zo rijk) aan hindernismateriaal
alles is bruikbaar

Bella_Donna

Re: goedkoop hindernismateriaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:14

ongeverfde balken zijn minder duur als geverfde! Euh strobalen gebruiken je kan natuurlijk ook vragen of je vader een boompje voor je omzaagd?? boomstammen zijn alleen niet veilig. Misschien kun je op zoek naar een groot handel of naar marktplaats????

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:15

Als je een beetje handig bent, of iemand kent die je wil helpen met zelf wat materiaal in elkaar knutselen, kun je voor relatief weinig geld een leuk hindernispark opbouwen Lachen
Balken kun je bijv. kopen bij de bouwmarkt, tuincentrum of een houthandel.
Onbewerkt hout is lang niet zo duur als balken die al in kleur geschilderd zijn.
Je kunt ze vrij eenvoudig zelf bewerken en een leuk kleurtje geven.

Zo kun je zelf ook staanders maken.
Je kunt evt. ook een velg van een autoband gebruiken en daar een staander op (laten) lassen.
Lepels kunnen ook zelf gelast worden, maar ik denk haast dat je die even goed zo kunt kopen, ze zijn nl. niet zo duur.

Als je nog wat planken op de kop kunt tikken, dan kun je zelf een hek maken, daar kun je evt. nog balken boven hangen.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 18:12

Kijk eens op www.marktplaats.nl als je een beetje geluk hebt staat daar nog wel wat hindernismateriaal te koop voor een niet al te hoge prijs.
Maar als je iemand kent die iets voor je kan maken of als je dit zelf kan is dat natuurlijk wel het goedkoopste.
Weidepalen kunnen ook goed gebruikt worden als springmateriaal.

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 12:07

Hoi,

Wij hebben zelf op stal cavalletties (of hoe je het ook schrijft) gemaakt van plankjes en paaltjes die gevonden zijn langs de weg die klaar lagen vernietigd te worden die hebben we geverft en nu hebben we erg mooie cavaletties...
Je hoeft ze natuurlijk niet om te bouwen als cavalettie je kan ze ook gewoon zo laten en als spring balkje laten...

Het is in iedergeval heel erg goedkoop het enige wat "duur" was was de verf....

Groetjes nancy

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:28

Ik vond de ongeverfde balken bij www.wk-eerbeek.nl goed te betalen. En ook de staanders zijn er niet erg duur.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 16:45

Zijn pvc buizen (regenpijp) geen idee?

Het is lichter, flexibeler en het kan niet gaan rotten door regen.

En als je ze licht opschuurt moet je ze ook kunnen verven.

Ik heb alleen geen idee hoe duur die zijn.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 17:14

Stennisje schreef:
Zijn pvc buizen (regenpijp) geen idee?

Het is lichter, flexibeler en het kan niet gaan rotten door regen.

En als je ze licht opschuurt moet je ze ook kunnen verven.

Ik heb alleen geen idee hoe duur die zijn.

Zeker niet doen! Als je paard hierop gaat staan, gaat hij er door heen en haalt hij zijn benen open aan de zeer scherpe randen die ontstaan Ach gut

Ik heb gewoon bij een houthandel 4 balken gehaald van 3 meter, ik betaalde 5 euro per balk, valt dus wel mee, ze zijn niet geverfd, maar dat kan je zelf doen of, zoals ik, gewoon ongeverfd laten. Als staanders kan je kratjes gebruiken (boodschappenkratjes) oid Lachen
In mijn profiel staan wel foto's van hoe ik het heb gedaan Lachen

[edit: oja, de profielen doen het nog niet Haha! ]

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 17:18

Ok pvc is dan geen goed idee.

Maar je ziet wel eens van die lichtgewicht hindernissen, van wat voor spul maken ze die dan?

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 19:16

Ik heb het eerlijk gezegd niet zo op licht hindernismateriaal. Als een paard ze aanstoot en ze vallen eraf heb je een grote kans dat ze een eind van de hindernis afrollen of dat het paard ze meeneemt. Zware balken daarentegen vallen (als het goed is) gelijk naar beneden en dus heb je daar veel minder kans op.

Aan goedkoop hindernismateriaal is makkelijk te komen. Zoals al gezegd werd ongeverfde/onbewerkte balken kopen. Met een likje verf zijn ze als origineel Knipoog Ook de staanders kan je zelf maken (moet je wel handig voor zijn denk ik) en je kan ook tonnen o.i.d. gebruiken.