schoftbeschermer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

schoftbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 12:47

wie heeft ervaring met een schoftbeschermer voor onder een deken?en wie heeft ereen..ik ben op zoek naar zon ding welke is aan te raden? Vingers aflikken

Emaartje

Re: schoftbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 14:41

niemand die het kent??of gebruikt..

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:04

Mij is aangeraden om zo'n ding niet te gebruiken zo'n schoft-borst beschermer omdat het de haren van je paard beschadigd. Wij hebben een andere oplosing: een FLEECEdeken met een klein halsje en daaronder een kussen genaait op de plek van de schoft. Je moet hiervoor wel een fleece deken gebruiken met een zo kort mogelijke hals (wel een hals eraan anders kan je de kussen er niet onder naaien) als je wol neemt zuigt de deken zich helemaal vol enkrijgt het paard het koud als hij nat word. Met een fleece deken gebeurt dat veeeel minder snel maar je moet hem dan niet te lang buiten laten staan.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 15:11

ow oke bedankt,,,wie gebruiken het wel dan??

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:02

jah ik gebruik er een.

En heb er heel veel profijt van. Wouter had laatst z'n deken en beha een beetje gemold (helemaal nat) De deken was zo weer droog dus die weer om de beha (schoftbeschermer) hij had direct een schuurplek..

Sommige paarden zijn allergisch voor zo'n beha maar bij wouter gaan verder de haren er neit van kapot.
Ik heb een bij divoza weg. Die vind ik beter dan van br en een stuk goedkoper!