Ervaringen met weide afrastering van de Agradi (Ako)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loolapelooza

Ervaringen met weide afrastering van de Agradi (Ako)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 12:15

Wie heeft er ervaringen met de omheiningspullen van de http://www.agradi.nl/ ?
Is dit een beetje deftig materiaal of breekt het bij de minste zucht en geleidt het voor geen meter?

Ik heb het voornamelijk over de Premiumline en ClassicMix.

Tuihanti

Re: Ervaringen met weide afrastering van de Agradi (Ako)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 12:26

Wij hebben dit jaar de topline van de agradi gekocht en aangebracht, voornamelijk omdat hierin RVS draden zijn geweven. (13 stuks). Hierdoor is de levensduur aanzienlijk langer dan bij koperdraad daar deze op termijn gaat roesten. Het verval van de stroomsterkte na 5oo meter, incl lekstroom door een bosje halverwege was echt minimaal.
Als je een echt heeeeel erg lange afrastering hebt zou ik wel voor de koperdraden kiezen trouwens omdat de weerstand lager is.

Groetjes Roy

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 12:42

ik heb volgens mij de premimumline als dat die witte is met boven en onder een groene rand erin. Die bevalt goed heeft vaak wat wind te voorduren aan de kust!
Zit er nu bijna een jaar op.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 13:01

Allereerst al bedankt voor de reacties. Haha!

@Tuihanti, volgens de catalogus gebruikt Ako verzinkte koperen draden in z'n Premiumline waardoor koper niet meer kan gaan oxideren en dus langere levensduur garandeerd. Of ze in de ClassicMix verzinkt zijn is me niet duidelijk ... in de catalogus staat er de ene keer van wel en de andere keer van niet Verward

@Vicky, das inderdaad de premiumline.

Voor ons nieuw stuk grond zat ik te denken aan de ClassicMix Green Lint (RVS en (verzinkte?) koper) en de draad van Premiumline wit/groen. (verzinkte koper)
Het lint is voor het zicht, de kunststofdraad is voor de "prik" als ze van de elektriciteit willen proeven. (idee is dus bovenaan lint-draad-lint-draad)

Ik heb een uitbreekgrage twenter hengst dus de draad moet heel hard prikken. Tong uitsteken

Enfin, tot hiertoe al 2 positieve reacties. Nog iemand? Haha!

En weet iemand of ze nou verzinkte koperdraad of gewone koperdraad in de ClassicMix gebruiken?

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:23

Gewoon even bellen, dan heb je zekerheid!

Bij mijn oude pension stond een paardje dat door al het lint en draad heen brak. Op eengegeven moment hebben we boven lint gezet en onder een metaaldraad, en daar bleef ze aardig achter. Nadeel van metaaldraad is, dat als ze er wel doorgaan ze zich behoorlijk kunnen verwonden.

Overigens vind ik persoonlijk lint niet zo makkelijk te verwerken. Er zijn natuurlijk hele degelijke klemmen, maar toch is het moeilijk om het lint dusdanig op te spannen dat het weinig tot niet schuurt in de wind. Door het schuren krijg je weer zwakke plekken in het lint, waar de stroom minder wordt geleid, en je paard dus makkelijker kan uitbreken...