Knippen.. *ramp*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spoec

Knippen.. *ramp*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 09:24

Hallo !!

Ik besloot gisteren om bij beide paardjes de manen, staart en sokken maar weer eens een beetje korter te knippen.
De manen gingen redelijk, beetje scheef, maar omdat de een zon dikke bos manen heeft zie je het niet, en de andere schuurt de manen zelf af dus die heeft een fjordenkapsel waarbij je het ook niet ziet.
De staart was verder ook geen probleem, die is ook weer mooi recht.
Maar die sokken !!! Bloos Dat is echt het grootste probleem.
Het is niet dat ik geen ervaring heb met sokken knippen, want ik doe het al minstens 5 jaar zelf, maar om het netjes te knippen. Als ik dan net aant knippen ben tillen ze het been op, weg netjes knippen, meestal valt het nie zo erg op als er een beetje happen in zitten, maar ik wil ze toch liever gewoon helemaal netjes ook al zie je het niet precies.
Wie heeft er tips voor mij om netjes de sokken te knippen?
Dankjewel!! Cool

Nu maar hopen dat het volgende keer dan wel lukt....

Margreet

Re: Knippen.. *ramp*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 09:48

Met een scheerapparaat wordt het een stuk netter.
En anders bij het knippen een kammetje gebruiken.

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:18

als ze de voet optillen vragen of iemand anders een ander been op tilt!! heel fijn altijd. sokken knippen is moelijk maar voor die lange haren aan de benen die naar de sok toe lope heb ik wel een tip: onderaan vastpakken en met een SCHERPE schaar kun je ze er dan van boven naar beneden af scheren. moet je de schaar gewoon vast pakken als je normaal doen en dan met de punt naar beneden en handvat naar boven langs de harn naar beneden gaan. Kijk maar of het lukt bij mij word dat wel mooi

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:40

Bella_Donna schreef:
als ze de voet optillen vragen of iemand anders een ander been op tilt!! heel fijn altijd. sokken knippen is moelijk maar voor die lange haren aan de benen die naar de sok toe lope heb ik wel een tip: onderaan vastpakken en met een SCHERPE schaar kun je ze er dan van boven naar beneden af scheren. moet je de schaar gewoon vast pakken als je normaal doen en dan met de punt naar beneden en handvat naar boven langs de harn naar beneden gaan. Kijk maar of het lukt bij mij word dat wel mooi

Dan wel uitkijken dat je niet uitschiet! Knipoog