barefoot zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

barefoot zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 21:20

Wat vraagjes over een barefoot.

de singelophanging zit naar mijn insziens ver naar achter, kan dit?
Als ik het zadel zo leg dat de zingel een handbreedte achter de voorbenen zit, dan ligt hij wel erg ver naar voor
(op een belgisch trekpaard)
Op de fries valt dit mee.

Blijft het zadel zo schuiven bij het opstijgen, of is het een kwestie van aansingelen?
En wanneer zijn de beugels lang genoeg?

Is er veel verschil in het draven ter vergelijking met een gewoon zadel?
we zijn bezig een Belgh aan het inrijden met barefoot, maar vandaag was de eerste keer dat ik op het paard zat, en op de barefoot zat.
Enkel in stap, maar ik vraag me af of er veel verschil zit in het draven enzo?

dovish

Re: barefoot zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 21:25

Ik vond het heel erg meevallen, het verschil, maar ik denk dat het ook wel een beetje er van af hangt of je enigzins een onafhankelijke zit hebt. Je hebt wat minder steun dan in een dressuurzadel, maar mij stoorde het niet. Bij mij schoof het overigens ook niet veel, maarja, ook een stuk kleinere pony, voor je op een belg geklauterd bent, hang je wel even Lachen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 21:35

inderdaad, gelukkig stond ze netjes stil, om voor de eerste keer een zadel en ee nruiter op haar rug te hebben Haha!
ik zat wel wat in spreidzit, daardoor vond ik de goede beugellentge niet direct, ook wat klooien om de beugels op maat te krijgen, en dat zadel die dan wat schoof
Valt niet mee om aan te singelen, doordat ze zo breed is, zit de singel grotendeels onder haar buik, dus je moet er half onderhangen om wat strakker te krijgen
bij de fries (nog wat jonger, pas 2 jaar, maar we rijden er zeker niet mee, ik poets haar een aantal keer in de week en leg er nu en dan een zadeldoek op, en vandaag ook een zadel om te zien hoe ze ermee stond Knipoog )
bij de fries paste het veel beter, het zadel leek ook niet meer zo ieniemiene klein Haha!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 21:58

Ik zat idd in het begin te kloten met de juiste beugellengte Clown. Eerst iets langer, nee toch iets korter, na ja, misschien dan toch maar wat langer Haha!. Schuiven heb ik nog nooit last van gehad Lachen. Het verschil in draf met een gewoon zadel viel ook nog mee, kon best normaal rijden, alleen mn benen kon ik niet echt stil houden Tong uitsteken. Maar nu gaat het al veel beter!