binnen welke termijn aankoop teruggeven?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marita

binnen welke termijn aankoop teruggeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 19:56

Ik weet dat hierover al meerdere keren topics zijn geweest, maar de zoekfunctie doet het niet, dus toch nog maar een keer deze vraag.

Ik heb een aantal weken geleden een motor gekocht (niet echt een paardenonderwerp, maar ja) en die blijkt niet goed te zijn. Ik heb hem van een particulier gekocht. Hoelang heb ik de tijd om hem terug te geven en mijn geld terug te krijgen? Wat als de verkoper dat niet wil?

Marije_jiplover

Re: binnen welke termijn aankoop teruggeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 20:29

Het feit dat je hem van een particulier gekocht hebt, is niet echt in je voordeel. Van een dealer heb je meestal garantie, maar bij koop tusen particulieren niet.
Hoelang geleden heb je de motor gekocht? En wanneer heb je gemerkt dat de motor niet goed was? Heb je wel of niet proefgereden voordat je de motor kocht? Wat heeft de verkoper verteld over de motor over eventuele problemen?
Dat zijn allemaal factoren die mee bepalen wanneer en of je de motor nog terug kunt brengen, volgens mij.

Marita

Re: binnen welke termijn aankoop teruggeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 21:54

ik heb de motor vijf weken gekocht en wel proefgereden. Daarna is hij in de garage terecht gekomen en staat nu bij de garage voor een beurt. De verkoper zei dat hij tiptop was en nu blijkt het een schademotor.

Ik dacht dat er een termijn van zes weken voor stond, dat je een aankoop nog terug kunt geven als deze niet goed blijkt te zijn....?