Bloemendaal/zandvoort/ vogelenzang en manege de Bokkedoorns

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dressage19

Bloemendaal/zandvoort/ vogelenzang en manege de Bokkedoorns

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 20:01

Aangezien ik de zoekfunctie niet kan gebruiken doe ik het toch maar zo:

Wie weet een stal in Zandvoort Bloemendaal of Vogelenzang, het moet wel bij het duingebied zijn en niet in de polder! We willen gewoon buiten kunnen rijden. Stallen die ik NIET zoek zijn: Stal s'gravenweg, manege aerdenhout, manege naaldenbos, manege sandevoerde, manege ruckert. Weet iemand nog een andere stal?

Ook wil ik graag weten waarom het hek dicht zit bij manege de Bokkedoorn. Ik weet dat het te koop staat maar is de manege helemaal gestopt nu?

meisje

Re: Bloemendaal/zandvoort/ vogelenzang en manege de Bokkedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 20:42

Op de zijlweg bij overveen zit ook een pensionstal is ongv. 20 min stappen van het duin af

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 20:48

Dank je Lachen weet je misschien ook het wegnummer?

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 21:07

Of bedoel je stal elswoud aan de elswoudselaan? dat is er wel vlakbij maar volgens mij is dat heel duur?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:06

Volgens mij heeft stal elswoud een website. Ik meen er een keer op gekeken te hebben toen ik een paard zocht.

Ik kan het ook helemaal mis hebben, maar ik heb een keer paarden van hun gezien op internet.

letsgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:53

Manege Kennemergade of Hip.Centrum Velsen?
Zitten ook niet ver van de duinen af!

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:56

Dressage19 schreef:
Dank je Lachen weet je misschien ook het wegnummer?

Zal morgen ff het tel nummer opzoeken, bedeol niet stakl elswoud maar Wouter de Vries

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 07:23

Waarom wil je niet naar stal Stal s'gravenweg??? Als je alleen maar gewoon wil buiten rijden kan ik me eigenlijk niks beter voorstellen. Je kan daar via een pad zo de duinen en het bos in en als je niet naar buiten wil is er nog een bak ook. Ik sta zelf naast Stal s'gravenweg en moet 20 minuten omlopen om in het bos/duinen te komen.

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 19:37

Kenzo schreef:
Waarom wil je niet naar stal Stal s'gravenweg??? Als je alleen maar gewoon wil buiten rijden kan ik me eigenlijk niks beter voorstellen. Je kan daar via een pad zo de duinen en het bos in en als je niet naar buiten wil is er nog een bak ook. Ik sta zelf naast Stal s'gravenweg en moet 20 minuten omlopen om in het bos/duinen te komen.

Hoihoi, Met stal 's gravenweg is niets mis hoor ik vond het er prachtig uitzien alleen sandra (de haflinger) en haar baasje hebben er al gestaan en sandra kon haar draai niet vinden in de kudde en de grote loopstal en bovendien waren de stallen voor haar niet te betalen. Nu ben ik er dan bij gekomen en betaal ik wel een beetje mee maar omdat ze dus niet in de kudde paste willen we met haar daar niet heen snap je.

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 19:43

Weet iemand trouwens aan wie de bokkedoorns verkocht is? Ik hoorde dat het een pensionstal gaat worden waarschijnlijk dus ik zou graag alvast contact opnemen met diegene.

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 19:50

Ow en manege kennemergaarde zijn we al wezen kijken maar dat is ons echt veeeel te druk en velsen is helaas te ver voor 1 van ons. Toch bedankt voor de informatie hoor!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 20:52

Dressage19 schreef:
Ow en manege kennemergaarde zijn we al wezen kijken maar dat is ons echt veeeel te druk en velsen is helaas te ver voor 1 van ons. Toch bedankt voor de informatie hoor!

Het zijn allebei zeer drukke maneges, het enige voordeel is inderdaad de uitrij mogelijkheden. Ook zeer beperkt binnebak gebruik voor pensionklanten.

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 23:59

De stal van Wouter de vries had vroeger als naam de Haarlemse Ruitervereniging, maar hij ligt wat prijs betreft het zelfde als 's Gravenweg. Er is van de zomer een paard van daar naar 's Gravenweg gekomen en volgens de eigenaar van het paard kwam het op het zelfde neer. Wouter de Vries heeft ook vaak een advertentie op Marktplaats staan als hij plek heeft.

Er was een tijdje terug iemand op bokt die bezig was met de Bokkendoorns, heb geen idee of dat ook daad werkelijk door is gegaan. Het is nu in iedergeval helemaal leeg en er is niets meer. Maar het kwam wel over als dat ze een duure pension stal wilde beginnen met dingen als stapmolen en solarium etc.

Ik dacht dat het met Sandra wel goed ging bij van de Velde?

Ik denk dat het verder moeilijk wordt in de omgeving om goedkope stalling te vinden.

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 00:13

Ik heb het weer gevonden (ik had het toen namelijk aan iemand door gemaild).

Dit stond een aantal maanden terug op bokt:

Wij zijn bezig met een marktonderzoekje voor het opzetten van een nieuwe pensionstal in het duingebied van Overveen/Bloemendaal. Het wordt een kleinschalige pensionstal (25 stallen), met verlichte 20x40 buitenbak, overkapte 20x40 bak & een springtuin. 5-tal paddocks. Nette Boxen van 3x3 mtr. met buitenluik. Stapmolen, spuitplaats met warm & koud water, solarium. Gezellige kantine. Nette ruime afsluitbare kasten. Goeie kwaliteit ruw- & hardvoer & bodembedekking.
Op basis van volpension. Direkt gelegen aan ruiterpaden in de Duinen, met Unieke uitrijmogelijkheden en dus ook toegang tot het strand.
Wij wonen zelf op het terrein, er is dus altijd toezicht. Prijs per maand zal tussen de 330-350 euro zijn op basis van volledige verzorging.
Verwacht operationeel te zijn febr. 2005.

belangstellenden graag melden per PB of bellen met 06-54605537.
E. Langeveld

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 00:21

Ik ben twee weken geleden nog bij Manege de Bokkedoorns geweest om een heerlijke strandrit te maken... Weet niet of het verkochts is maar tis een super lokatie!!!!

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 00:46

Ik sta zelf op Manege Kennemergaarde, het is best een drukke manege, de binnenbak is inderdaad veel bezet maar de buitenbak is erg goed en altijd te berijden.(nooit druk) Ik ben een recreatieruiter en rij alleen in de duinen, binnen 5 minuten zit ik op een ruiterpad door Duin en Kruidberg zo de Kennemerduinen in. Een geweldig natuurgebied zonder auto's brommers en honden! Ik sta daar nu 3 jaar en ben nog steeds zeeeeer tevreden. Het sfeertje is meer dan goed, de paarden worden zeer goed verzorgd, staan tot hun knieeen in het stro, nou zo kan het wel weer ik maak nu reclame geloof ik, maarja ben ook superenthousiast!

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 06:29

Dressage19 schreef:
Hoihoi, Met stal 's gravenweg is niets mis hoor ik vond het er prachtig uitzien alleen sandra (de haflinger) en haar baasje hebben er al gestaan en sandra kon haar draai niet vinden in de kudde en de grote loopstal en bovendien waren de stallen voor haar niet te betalen. Nu ben ik er dan bij gekomen en betaal ik wel een beetje mee maar omdat ze dus niet in de kudde paste willen we met haar daar niet heen snap je.

Dan geef ik je helemaal gelijk!!! Moet je niet doen als ze niet in een kudde kan. As ik aan het rijden ben hoor ik ook vaak gegil bij hun vandaan. Verstandig!!

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 12:14

teriema schreef:

Ik dacht dat het met Sandra wel goed ging bij van de Velde?

Ik denk dat het verder moeilijk wordt in de omgeving om goedkope stalling te vinden.

Ja het gaat ook niet slecht maar omdat alle stallen daar vol zijn voorlopig willen we misschien toch naar een andere stal als het te doen is. In de kudde gaat t redelijk, er zijn een stuk of 3 dominante paarden en ze had gister ook ineens een wondje op haar hoofd. Natuurlijk zal dat wel eens vaker voorkomen maar gezien de blubber waar ze nu in staan en omdat ze dus geen stal heeft willen we toch verder kijken.
Omdat ik er nu bij ben kunnen we ook iets duurders betalen.

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 12:15

teriema schreef:

belangstellenden graag melden per PB of bellen met 06-54605537.
E. Langeveld

Weet je nog de boktnaam van diegene? Ik kan ook ff bellen hoor daar niet van.

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 18:38

Bokt naam weet ik helaas niet meer.

En groetjes aan Cindy

iniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 19:38

Bokker naar wie Dressage op zoek is meldt zich Pling : De aankoop van Manege de Bokkedoorns heeft erg veel haken en ogen, het kost dus veel meer tijd dan verwacht. Wij zijn er nog wel volop mee bezig, dus graag nog even geduld....... Voor meer info kun je me PBen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 21:19

BillyJean schreef:
Ik sta zelf op Manege Kennemergaarde, het is best een drukke manege, de binnenbak is inderdaad veel bezet maar de buitenbak is erg goed en altijd te berijden.(nooit druk) Ik ben een recreatieruiter en rij alleen in de duinen, binnen 5 minuten zit ik op een ruiterpad door Duin en Kruidberg zo de Kennemerduinen in. Een geweldig natuurgebied zonder auto's brommers en honden! Ik sta daar nu 3 jaar en ben nog steeds zeeeeer tevreden. Het sfeertje is meer dan goed, de paarden worden zeer goed verzorgd, staan tot hun knieeen in het stro, nou zo kan het wel weer ik maak nu reclame geloof ik, maarja ben ook superenthousiast!

Ik wil niet negatief zijn maar de laatste keer dat ik in de buitenbak heb gereden, minstens 5 jaar terug was ie bar slecht.
Het veldje waar ze nu een buitenbak gemaakt hebben is ook helemaal naar de Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed en ook nier meer openbaar Boos! Boos!

En Martin vind ik nu niet direct een prettige manegehouder en zeker NIET klantvriendelijk voor wedstrijd ruiters.
Ik heb er nooit gestaan maar een kennis van mij heeft er met 2 paarden gestaan en is daar vooral het laatste jaar zeer slecht behandeld.

Ik vind het fijn voor je dat je het er zo naar je zin hebt en voor een recreatieruiter is het wel een ideale omgeving.

Mijn paarden staan ook in deze omgeving hoewel ik veel in het Amsterdamse bos rijdt, meer nog als in het duin Haha!

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 00:22

Wat betreft manege Kennemergaarde...De buitenbak is helemaal opgeknapt en is al de hele winter zeer goed te berijden, met Martin kan ik het uitstekend vinden, totaal geen lastige manegehouder en daar zijn een hoop pensionklanten het met me eens, waarschijnlijk is er veel veranderd in die vijf jaar. Ik sta er al drie jaar en heb nog nooit zo prettig ergens gestaan.

Cindyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 10:45

Hoi Teriema!!!! (nieuwe mamma Haha! )

Hoe gaat het????? Ook alles goed met de kleine?

Op zich gaat het idd wel goed met Sandra, maar die blubber waar ze in staan vind ik zo erg... ze zit helemaal onder, en omdat ze nog steeds laag in rang staat, kan ze ook niet op het droge gedeelte staan tussen andere paarden....
Op zich zou ik wel terug willen bij vd peet, maar sandra werd zo vertrapt in de kudde... elke keer als ze wou eten was het stress in die schuur....

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 20:56

Heee Cindy,

Als ik kwam kijken bij Sandra stond ze altijd heerlijk te eten bij het hooi. En ze staat wel laag in rang maar op zich redde ze zich toch goed? Of het voor de rest ideaal is weet ik ook niet, ik heb nooit in de kudde gestaan maar alleen op het land. Wil ook ooit misschien terug naar de kudde want voor weinig geld heeft je paard het goed. Waar ik wel weer aan zal moeten wennen is het GELUL van die wijven op die stal.