Wat doen jullie (bevroren bak)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Wat doen jullie (bevroren bak)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 18:12

Hi

Onze bak is bevroren en is gewoon erg hard. De 3 dames en heer staan wel gewoon buiten in de bak en kunnen aardig uit de voeten (ging nog aardig achter elkaar aan vandaag, maar wel iets voorzichtiger Knipoog )

Ik heb over 1,5 week een wedstrijd en wil eigenlijk gewoon trainen. Ik heb alleen een buitebak tot beschikking, maar deze is bevroren.
Rijden/longeren jullie gewoon in de bak? Ik wi haar namelijk niet stil zetten voor de wedstrijd. Ik heb geopperd om te gaan trainen op een manege in de buurt. Maar dat betekend dat iemand mij elke keer moet brengen (elke dag of om de dag) omdat ik nog geen auto-rijbewijs heb.

Wat doen jullie, rijden/longeren jullie gewoon in de bevroren bak? Of staan ze bij jullie ook 'stil'. Bij ons in de omgeving is alles onder bevroren sneeuw bedorven (naja...alleen de weg niet, maar daar rijden heel veel vrachtauto's) en ik druf dus eigenlijk niet buiten te gaan rijden (of kan dat gewoon geen kwaad?)

Nagoed, wie geeft de verlossende tip Haha!

Jigger_lief

Re: Wat doen jullie (bevroren bak)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:14

Ja dat wil ik dus ook wel eens weten Knipoog ik ben over een halve week een wedstrijd...en heb geen idee hoe ik bij een binnenbak komen moet Huilen ....

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:15

elady schreef:
Hi

Onze bak is bevroren en is gewoon erg hard. De 3 dames en heer staan wel gewoon buiten in de bak en kunnen aardig uit de voeten (ging nog aardig achter elkaar aan vandaag, maar wel iets voorzichtiger Knipoog )

Ik heb over 1,5 week een wedstrijd en wil eigenlijk gewoon trainen. Ik heb alleen een buitebak tot beschikking, maar deze is bevroren.
Rijden/longeren jullie gewoon in de bak? Ik wi haar namelijk niet stil zetten voor de wedstrijd. Ik heb geopperd om te gaan trainen op een manege in de buurt. Maar dat betekend dat iemand mij elke keer moet brengen (elke dag of om de dag) omdat ik nog geen auto-rijbewijs heb.

Wat doen jullie, rijden/longeren jullie gewoon in de bevroren bak? Of staan ze bij jullie ook 'stil'. Bij ons in de omgeving is alles onder bevroren sneeuw bedorven (naja...alleen de weg niet, maar daar rijden heel veel vrachtauto's) en ik druf dus eigenlijk niet buiten te gaan rijden (of kan dat gewoon geen kwaad?)

Nagoed, wie geeft de verlossende tip Haha!

wat ik doe, is proberen veel geduld te hebben en ik wacht tot de bak weer goed is. Ik rij/longeer niet in een bevroren bak.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:16

ik rij dan niet....

mss kan je ergens een weide huren of dergelijke?

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:19

Ik doe helemaal niets momenteen..Scheve mond
Ten eerste is de bak bevroren en ten tweede is het stuk van de wei naar de bak een ijsbaan. Dus ze staan al 3 dagen in de wei. Maar dat vinden ze volgens mij wel prima hoor. Knipoog

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:25

Het lijkt me niet echt goed om in een bevroren bak te gaan
rijden of longeren. Omdat het is zo hard is kan het de benen
van de paarden beschadigen.
Als er de mogelijkheid is om bij een manege in de buurt te rijden
zal ik zeker proberen daar te komen!! En anders zou je kunnen gaan
wandelen of buiten rijden, zodat ze in ieder geval beweging krijgt.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:28

Bij ons bevriest alleen de bovenlaag, dan is het een kwestie van even de sleep erover.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:33

Wij hebben twee bakken, eentje van Megatop die gewoon goed te rijden blijft en een zandbak. Bij ons wordt ook in de zandbak gewoon gereden, de bakken wordt 's avonds gesleept zodat hij glad opvriest, en dan is het goed te doen.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 18:35

Bij ons zijn sommige stukken niet bevroren, maar dat is misschien 2 meter. Ik ga proberen toch maar op de manege te komen.

Op het gras kan ik niet rijden, dat is namelijk ook bevoren. Kom daarniet eens vanwege ijs op de weg

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 18:37

Dus als ik de bak goed sleep kan ik gewoon rijden? En wat als de bak dus al bevroren is en ijsplassen heeft?

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:40

Ik rij nu ook niet. Inderdaad sneeuw en hobbelig. Slecht voor de benen en gewoon gevaarlijk. Kan evt wel op de straat rijden.. zijn nl allemaal landwegen. Doe ik nu ff niet omdat ie nu wel te fris zal zijn. Dus afwachten.
Je kan er wel mee gaan lopen langs een rustige straat?

Elady.. bevroren is gewoon niet goed, veel te harden oneffenheden en ijs is al helemaal uit den boze.

Ulyssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:43

Ik rijd nu ook niet, maar ik kan voor iets van 2 euro de binnenbak van mijn rijvereniging huren dus dat is in dit soort gevallen wel ideaal.
En heb zelf een trailer en gepensioneerde vader dus vervoer is voor mij ook nooit een probleem Lachen

Saar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:47

ik rijd gewoon niet helaas Verdrietig
Agh als er sneeuw ligt is het nog wel leuk bosritjes Vork
Dan kun je wel gewoon op de sneeuw rijden.
Maar als het echt gevroren heeft, kun je niet veel doen.
Ik zou toch maar een paar keer naar de manege gaan, meestal duurt het nooit langer dan een week Haha!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:51

Pas op met rijden in een bevroren bak: als de bodem niet helemaal 100% egaal (mooi glad) is, dan heb je zo blessures en ben je ver van huis. Kan je beter 1 wedstrijd laten schieten. In een echt mooi vlakke bak kan je wel stappen en een drafje maken. Zelf zou ik eerder op de weg oefenen (mits het daar niet glad is). Dan kan je als je een rustig stuk hebt ook gewoon stap/draf/overgangen/halth. oefenen. (veel stappen en af en toe iets meepakken).

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:55

Ik denk dat je geduldig af moet wachten.

Joey staat van 9 uur 's ochtends tot 4 uur 's middags in het land, krijgt zijn beweging dus wel. Het gaat toch volgende week weer dooien, hoop ik tenminste Knipoog

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:58

ik rij ook niet. de pony's staan wel de hele dag buiten en s'nachts in de paddock met loopstal. wel doe ik de grote even in de bak en laat hem dan heel even rustig lopen omdat ie toch wat energie kwijt moet!!! Ja

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:05

Helaas niet rijden Scheve mond
Vind het ook heel erg balen. Ik rij dan wel geen wedstrijden, maar die van mij is nog zo lang onder het zadel, dus die hou ik ook liever bezig.
ER is bij ons in de buurt wel een buitenbak die als het goed is goed te rijden blijft, dus ik denk dat ik daar maar eens ga vragen.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:25

Gelukkig heb ik de beschikking over een binnenbak.
Maar anders zou ik gewoon mijn uiterste best doen om toch een binnenbak proberen te regelen.

Ik weet ook niet hoe ik je verder kan helpen Scheve mond

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:31

misschien erg luxe maar ik wacht tot mijn vader 's avonds thuis komt en die gaat er dan even met tractor + sleep doorheen!

Gisteren moest ik wel 's middags rijden dus heb ik even een stapritje gemaakt!

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:40

Ik rij nu ook niet mijn paard staat al stil van zondag en ik heb normaal nu zondag wedstrijd. Ik zet mijn paard liever stil dat ik op een bevroren piste ga rijden en blessure's krijg. Dat is het me niet waard het kan geen kwaad je paard eventjes laten stil staan.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:43

Ik rij gewoon niet, ze lopen in het land en hebben dus even vakantie. Is ook niet zo erg en ik voel me een stuk minder bezwaard als ze dan eens wat vaker mee moeten naar wedstrijd.

Ik schrijf me dus de maand januari nooit in voor wedstrijden en februari alleen springen. Dit kan je nog een week van te voren opgeven en dan weet je meestal wel of je kan trainen of niet

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:52

Ik kan gelukkig wel rijden, want een paar straten verderop ligt wel een binnen manege en daar rij ik dan heen. Ik heb hetzelfde probleem. Vaak is de bak bevroren, maar kan ik wel nog buiten met haar rijden in de berm langs de weg, dan wel stap. Daar is het niet glad. Is toch op een landweg met weiland ernaast, dus geen last van auto's. op zandwegen in het bos kan ik in draf gaan, of vlakke zandweg. Wat het probleem is aan een bak die bevroren is is dat hij niet vlak is waardoor ze blauwe plekken onder de hoef kunnen krijgen. vaak is berm met gras ook fijn, die veert mee, maar dan moet die berm wel niet glad zijn.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 20:02

Ik kan gelukkig zelf naar de binnenbak van de rijvereniging. Gaat dit niet dan rij ik gewoon even over de weg zodat ze toch beweging hebben. Op me werk heb ik gelukkig de luxe van 2 binnenbakken (Had ik er thuis ook maar eentje)
Ik zou zeker niet op een bevroren ongelijke bodem gaan rijden dit is echt super slecht voor jepaard.
Probeer een keer binnen te rijden en anders zou ik die ene wedstrijd laten schieten hoor.
Beter een wedstrijd minder dan een paard minder toch?

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 20:19

ik ploeg eerst zelf de bak door en daarna ga ik longeren Lachen

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 20:24

hmm wij staan momenteel ook 'stil' Boos!
De weide én de buitenbak zijn bevroren, echt onwijs rot.
Heb nu een klein stukje gras gevonden wat nog aardig te berijden is, maar als dat ook bevriest, hebben we dus niets meer totdat het weer beter gaat worden...